Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia”
This document presents the results of a study that evaluated the impact of the processes of musical formation that are being carried out in the public schools of Bogotá within the first phase of the project of the local city hall ‘School day 40 hours’. An interdisciplinary team (music, education and...
- Autores:
-
Bermúdez Jaimes, Milton Eduardo
Escobar Melo, Hugo Alberto
García-Cepero, María Caridad
Martínez Rojas, José Guillermo
Prada Nagay, Eunice
Samper Arbeláez, Andrés
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad EAFIT
- Repositorio:
- Repositorio EAFIT
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.eafit.edu.co:10784/15271
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10784/15271
- Palabra clave:
- Public Music Education
Evaluation Of Music Education
Music And Psychosocial Development
Educación Musical Pública
Evaluación De La Educación Musical
Música Y Desarrollo Psicosocial
- Rights
- License
- Acceso abierto
id |
REPOEAFIT2_f8c1bc632ca2cef9b672eb158436e1e8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.eafit.edu.co:10784/15271 |
network_acronym_str |
REPOEAFIT2 |
network_name_str |
Repositorio EAFIT |
repository_id_str |
|
dc.title.eng.fl_str_mv |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Results of the study “Project to design and implement the mechanisms for monitoring and evaluation of the first phase of the sector model of musical training within the framework of the 40-hour school day project in Bogotá, Colombia” |
title |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” |
spellingShingle |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” Public Music Education Evaluation Of Music Education Music And Psychosocial Development Educación Musical Pública Evaluación De La Educación Musical Música Y Desarrollo Psicosocial |
title_short |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” |
title_full |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” |
title_fullStr |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” |
title_full_unstemmed |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” |
title_sort |
Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia” |
dc.creator.fl_str_mv |
Bermúdez Jaimes, Milton Eduardo Escobar Melo, Hugo Alberto García-Cepero, María Caridad Martínez Rojas, José Guillermo Prada Nagay, Eunice Samper Arbeláez, Andrés |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Bermúdez Jaimes, Milton Eduardo Escobar Melo, Hugo Alberto García-Cepero, María Caridad Martínez Rojas, José Guillermo Prada Nagay, Eunice Samper Arbeláez, Andrés |
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Javeriana |
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv |
Public Music Education Evaluation Of Music Education Music And Psychosocial Development |
topic |
Public Music Education Evaluation Of Music Education Music And Psychosocial Development Educación Musical Pública Evaluación De La Educación Musical Música Y Desarrollo Psicosocial |
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv |
Educación Musical Pública Evaluación De La Educación Musical Música Y Desarrollo Psicosocial |
description |
This document presents the results of a study that evaluated the impact of the processes of musical formation that are being carried out in the public schools of Bogotá within the first phase of the project of the local city hall ‘School day 40 hours’. An interdisciplinary team (music, education and psychology) evaluated an approximate population of 373 students belonging to 29 schools and obtained a diagnosis of the development of students' musical knowledge; the impact of training processes on non-musical dimensions such as self-concept, self-esteem, empathy and motivation; the quality and scope of pedagogical strategies used in classrooms; the perception of the process by students, teachers, parents and school officials; the level of adequacy of the infrastructure and the material resources used. The final product of the project is a battery of tests that will continue to monitor the musical education processes of this program in the short and medium term and its impact on the dimensions addressed. |
publishDate |
2015 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2015-12-07 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2019-12-09T15:45:39Z |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2019-12-09T15:45:39Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-07 |
dc.type.eng.fl_str_mv |
article info:eu-repo/semantics/article publishedVersion info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2346-4747 2346-4879 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10784/15271 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.17230/ricercare.2015.4.6 |
identifier_str_mv |
2346-4747 2346-4879 10.17230/ricercare.2015.4.6 |
url |
http://hdl.handle.net/10784/15271 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.ispartof.none.fl_str_mv |
Ricercare; Vol 2015, No 4 (2015) |
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv |
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ricercare/article/view/3333 |
dc.relation.uri.none.fl_str_mv |
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ricercare/article/view/3333 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.local.spa.fl_str_mv |
Acceso abierto |
rights_invalid_str_mv |
Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad EAFIT |
dc.source.none.fl_str_mv |
instname:Universidad EAFIT reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Ricercare; Vol 2015, No 4 (2015) |
instname_str |
Universidad EAFIT |
institution |
Universidad EAFIT |
reponame_str |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
collection |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/d08ebc88-f439-446a-b635-086e39d789dd/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/c9011b8e-2ba5-435a-827d-658545c3aac5/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/754a9b96-a9b8-461b-b9cd-6c89e0ed513b/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
a0d2ce2dd3fc2bd2c5aa7702f779f7ce c611f0674ec8500aac0ad1cbe96c8cad 9d489ca3569f1b07a0d072481d41f310 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@eafit.edu.co |
_version_ |
1814110382306885632 |
spelling |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2015-12-072019-12-09T15:45:39Z2015-12-072019-12-09T15:45:39Z2346-47472346-4879http://hdl.handle.net/10784/1527110.17230/ricercare.2015.4.6This document presents the results of a study that evaluated the impact of the processes of musical formation that are being carried out in the public schools of Bogotá within the first phase of the project of the local city hall ‘School day 40 hours’. An interdisciplinary team (music, education and psychology) evaluated an approximate population of 373 students belonging to 29 schools and obtained a diagnosis of the development of students' musical knowledge; the impact of training processes on non-musical dimensions such as self-concept, self-esteem, empathy and motivation; the quality and scope of pedagogical strategies used in classrooms; the perception of the process by students, teachers, parents and school officials; the level of adequacy of the infrastructure and the material resources used. The final product of the project is a battery of tests that will continue to monitor the musical education processes of this program in the short and medium term and its impact on the dimensions addressed.Este documento presenta los resultados de un estudio que evaluó el impacto de los procesos de formación musical que se están adelantando en los colegios públicos de Bogotá dentro de la primera fase del proyecto de la alcaldía local ‘Jornada escolar 40 horas’. Un equipo interdisciplinar (música, educación y psicología) evaluó una población aproximada de 373 estudiantes pertenecientes a 29 colegios y obtuvo un diagnóstico del el desarrollo de los saberes musicales de los estudiantes; el impacto de los procesos formativos sobre dimensiones no musicales como autoconcepto, autoestima, empatía y motivación; la calidad y el alcance de las estrategias pedagógicas empleadas en las aulas de clase; la percepción sobre el proceso por parte de estudiantes, profesores, padres de familia y directivos de los colegios; el nivel de adecuación de la infraestructura y de los recursos materiales empleados. El producto final del proyecto es una batería de pruebas que permitirá continuar monitoreando a corto y mediano plazo los procesos de educación musical de este programa y su impacto sobre las dimensiones abordadas.application/pdfspaUniversidad EAFITRicercare; Vol 2015, No 4 (2015)http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ricercare/article/view/3333http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ricercare/article/view/3333Copyright (c) 2015 Milton Eduardo Bermúdez Jaimes, Hugo Alberto Escobar Melo, María Caridad García-Cepero, José Guillermo Martínez Rojas, Eunice Prada Nagay, Andrés Samper ArbeláezAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITRicercare; Vol 2015, No 4 (2015)Resultados del estudio “Proyecto para diseñar y aplicar los mecanismos de seguimiento y evaluación de la primera fase del modelo sectorial de formación musical en el marco del proyecto jornada escolar 40 horas en Bogotá, Colombia”Results of the study “Project to design and implement the mechanisms for monitoring and evaluation of the first phase of the sector model of musical training within the framework of the 40-hour school day project in Bogotá, Colombia”articleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Public Music EducationEvaluation Of Music EducationMusic And Psychosocial DevelopmentEducación Musical PúblicaEvaluación De La Educación MusicalMúsica Y Desarrollo PsicosocialBermúdez Jaimes, Milton EduardoEscobar Melo, Hugo AlbertoGarcía-Cepero, María CaridadMartínez Rojas, José GuillermoPrada Nagay, EuniceSamper Arbeláez, AndrésPontificia Universidad JaverianaRicercare201545364ricercareTHUMBNAILminaitura-ricercare_Mesa de trabajo 1[634].jpgminaitura-ricercare_Mesa de trabajo 1[634].jpgimage/jpeg182034https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/d08ebc88-f439-446a-b635-086e39d789dd/downloada0d2ce2dd3fc2bd2c5aa7702f779f7ceMD51ORIGINAL3333-Article Text-13015-1-10-20151207.pdf3333-Article Text-13015-1-10-20151207.pdfTexto completo PDFapplication/pdf566150https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/c9011b8e-2ba5-435a-827d-658545c3aac5/downloadc611f0674ec8500aac0ad1cbe96c8cadMD52articulo - copia.htmlarticulo - copia.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/754a9b96-a9b8-461b-b9cd-6c89e0ed513b/download9d489ca3569f1b07a0d072481d41f310MD5310784/15271oai:repository.eafit.edu.co:10784/152712020-03-11 11:26:08.336open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co |