Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About the Nature of the Distribution Channels, from the Manufacturer's Perspective, in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby, 2001). The article focuses on the channels of distribution in the pharm...
- Autores:
-
Jaime Baby Moreno
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad EAFIT
- Repositorio:
- Repositorio EAFIT
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.eafit.edu.co:10784/14112
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10784/14112
- Palabra clave:
- This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels
from the Manufacturer's Perspective
in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby
Canales de distribución
Orientación hacia el mercado
Productos farmacéuticos
- Rights
- License
- Copyright © 2003 Jaime Baby Moreno
id |
REPOEAFIT2_d89e3de6fbbc0a5081bcae04e7c25b0d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14112 |
network_acronym_str |
REPOEAFIT2 |
network_name_str |
Repositorio EAFIT |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 |
title |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 |
spellingShingle |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels from the Manufacturer's Perspective in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby Canales de distribución Orientación hacia el mercado Productos farmacéuticos |
title_short |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 |
title_full |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 |
title_fullStr |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 |
title_full_unstemmed |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 |
title_sort |
Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001 |
dc.creator.fl_str_mv |
Jaime Baby Moreno |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Jaime Baby Moreno |
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv |
Universidad EAFIT |
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv |
This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels from the Manufacturer's Perspective in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby |
topic |
This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels from the Manufacturer's Perspective in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby Canales de distribución Orientación hacia el mercado Productos farmacéuticos |
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv |
Canales de distribución Orientación hacia el mercado Productos farmacéuticos |
description |
This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About the Nature of the Distribution Channels, from the Manufacturer's Perspective, in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby, 2001). The article focuses on the channels of distribution in the pharmaceutical consumer market in Medellín. An illustration of the implementation of some steps of a procedure or approach to design or review the nature of the distribution channels of the firm, is presented. The procedure assumes market requirements to be one of the driving forces shaping the decisions made by firms, regarding channels of distribution. Thus, buying behavior and service requirements of final consumers, retailers and wholesalers are shown. The article also shows how to carry out basic analysis leading to the design of marketing strategies and actions directed to the three groups that were investigated. |
publishDate |
2019 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
01/06/2003 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2019-10-04T14:41:32Z |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2019-10-04T14:41:32Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
01/06/2003 |
dc.type.eng.fl_str_mv |
article info:eu-repo/semantics/article publishedVersion info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2256-4322 1692-0279 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10784/14112 |
identifier_str_mv |
2256-4322 1692-0279 |
url |
http://hdl.handle.net/10784/14112 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv |
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677 |
dc.relation.uri.none.fl_str_mv |
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677 |
dc.rights.eng.fl_str_mv |
Copyright © 2003 Jaime Baby Moreno |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.local.spa.fl_str_mv |
Acceso abierto |
rights_invalid_str_mv |
Copyright © 2003 Jaime Baby Moreno Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad EAFIT |
dc.source.none.fl_str_mv |
instname:Universidad EAFIT reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
dc.source.spa.fl_str_mv |
AD-minister: No 02 (2003) |
instname_str |
Universidad EAFIT |
institution |
Universidad EAFIT |
reponame_str |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
collection |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/34971452-15e3-4b78-b4bd-a5665782e0cb/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/820dc488-2543-49f1-a995-290346ec4bbc/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/61fe2a21-21f1-4f3e-b5d7-52ea4b96972c/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8 1185af27243ed9c0d35bc659998aa5ec fc4c9942d8044e2c104b56dd58e875db |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@eafit.edu.co |
_version_ |
1814110177963540480 |
spelling |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees01/06/20032019-10-04T14:41:32Z01/06/20032019-10-04T14:41:32Z2256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14112This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About the Nature of the Distribution Channels, from the Manufacturer's Perspective, in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby, 2001). The article focuses on the channels of distribution in the pharmaceutical consumer market in Medellín. An illustration of the implementation of some steps of a procedure or approach to design or review the nature of the distribution channels of the firm, is presented. The procedure assumes market requirements to be one of the driving forces shaping the decisions made by firms, regarding channels of distribution. Thus, buying behavior and service requirements of final consumers, retailers and wholesalers are shown. The article also shows how to carry out basic analysis leading to the design of marketing strategies and actions directed to the three groups that were investigated.Este artículo presenta, en forma resumida, parte del trabajo de investigación “Elementos para la Toma de Decisiones sobre la Naturaleza de los Canales de Distribución desde la Perspectiva del Fabricante, en la Ciudad de Medellín. (Caso medicamentos)" (Baby, 2001). Se refiere a los canales de distribución en el mercado de consumo de medicamentos en la ciudad de Medellín. Se ilustra la aplicación de algunos pasos de un procedimiento o enfoque para diseñar o revisar la naturaleza de los canales de distribución de una empresa. El procedimiento toma las exigencias del mercado como motor parcial de las decisiones de la empresa fabricante acerca de sus canales de distribución. En consecuencia, se muestran algunos hábitos de compra y exigencias o atributos importantes al momento de la compra, tanto de los compradores finales, como de los minoristas y de los mayoristas. De igual manera, se muestra cómo, a partir de ese conjunto de hábitos y exigencias, se pueden llevar a cabo análisis fundamentales para el diseño de estrategias y acciones de mercadeo dirigidas a los tres grupos investigados.text/htmlspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677Copyright © 2003 Jaime Baby MorenoAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITAD-minister: No 02 (2003)Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001articleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channelsfrom the Manufacturer's Perspectivein Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (BabyCanales de distribuciónOrientación hacia el mercadoProductos farmacéuticosJaime Baby MorenoUniversidad EAFITAD-minister23040THUMBNAILminiatura-administer.jpgminiatura-administer.jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/34971452-15e3-4b78-b4bd-a5665782e0cb/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD53ORIGINALCanales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001.pdfCanales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001.pdfTexto completo PDFapplication/pdf56787https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/820dc488-2543-49f1-a995-290346ec4bbc/download1185af27243ed9c0d35bc659998aa5ecMD51articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/61fe2a21-21f1-4f3e-b5d7-52ea4b96972c/downloadfc4c9942d8044e2c104b56dd58e875dbMD5210784/14112oai:repository.eafit.edu.co:10784/141122020-07-17 14:45:05.806open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co |