Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001

This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About the Nature of the Distribution Channels, from the Manufacturer's Perspective, in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby, 2001). The article focuses on the channels of distribution in the pharm...

Full description

Autores:
Jaime Baby Moreno
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14112
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/14112
Palabra clave:
This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels
from the Manufacturer's Perspective
in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby
Canales de distribución
Orientación hacia el mercado
Productos farmacéuticos
Rights
License
Copyright © 2003 Jaime Baby Moreno
id REPOEAFIT2_d89e3de6fbbc0a5081bcae04e7c25b0d
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/14112
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
title Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
spellingShingle Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels
from the Manufacturer's Perspective
in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby
Canales de distribución
Orientación hacia el mercado
Productos farmacéuticos
title_short Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
title_full Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
title_fullStr Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
title_full_unstemmed Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
title_sort Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001
dc.creator.fl_str_mv Jaime Baby Moreno
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Jaime Baby Moreno
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels
from the Manufacturer's Perspective
in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby
topic This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channels
from the Manufacturer's Perspective
in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby
Canales de distribución
Orientación hacia el mercado
Productos farmacéuticos
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Canales de distribución
Orientación hacia el mercado
Productos farmacéuticos
description This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About the Nature of the Distribution Channels, from the Manufacturer's Perspective, in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby, 2001). The article focuses on the channels of distribution in the pharmaceutical consumer market in Medellín. An illustration of the implementation of some steps of a procedure or approach to design or review the nature of the distribution channels of the firm, is presented. The procedure assumes market requirements to be one of the driving forces shaping the decisions made by firms, regarding channels of distribution. Thus, buying behavior and service requirements of final consumers, retailers and wholesalers are shown. The article also shows how to carry out basic analysis leading to the design of marketing strategies and actions directed to the three groups that were investigated.
publishDate 2019
dc.date.issued.none.fl_str_mv 01/06/2003
dc.date.available.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:41:32Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:41:32Z
dc.date.none.fl_str_mv 01/06/2003
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2256-4322
1692-0279
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/14112
identifier_str_mv 2256-4322
1692-0279
url http://hdl.handle.net/10784/14112
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677
dc.relation.uri.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright © 2003 Jaime Baby Moreno
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright © 2003 Jaime Baby Moreno
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad EAFIT
reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv AD-minister: No 02 (2003)
instname_str Universidad EAFIT
institution Universidad EAFIT
reponame_str Repositorio Institucional Universidad EAFIT
collection Repositorio Institucional Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/34971452-15e3-4b78-b4bd-a5665782e0cb/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/820dc488-2543-49f1-a995-290346ec4bbc/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/61fe2a21-21f1-4f3e-b5d7-52ea4b96972c/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8
1185af27243ed9c0d35bc659998aa5ec
fc4c9942d8044e2c104b56dd58e875db
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110177963540480
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees01/06/20032019-10-04T14:41:32Z01/06/20032019-10-04T14:41:32Z2256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14112This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About the Nature of the Distribution Channels, from the Manufacturer's Perspective, in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby, 2001). The article focuses on the channels of distribution in the pharmaceutical consumer market in Medellín. An illustration of the implementation of some steps of a procedure or approach to design or review the nature of the distribution channels of the firm, is presented. The procedure assumes market requirements to be one of the driving forces shaping the decisions made by firms, regarding channels of distribution. Thus, buying behavior and service requirements of final consumers, retailers and wholesalers are shown. The article also shows how to carry out basic analysis leading to the design of marketing strategies and actions directed to the three groups that were investigated.Este artículo presenta, en forma resumida, parte del trabajo de investigación “Elementos para la Toma de Decisiones sobre la Naturaleza de los Canales de Distribución desde la Perspectiva del Fabricante, en la Ciudad de Medellín. (Caso medicamentos)" (Baby, 2001). Se refiere a los canales de distribución en el mercado de consumo de medicamentos en la ciudad de Medellín. Se ilustra la aplicación de algunos pasos de un procedimiento o enfoque para diseñar o revisar la naturaleza de los canales de distribución de una empresa. El procedimiento toma las exigencias del mercado como motor parcial de las decisiones de la empresa fabricante acerca de sus canales de distribución. En consecuencia, se muestran algunos hábitos de compra y exigencias o atributos importantes al momento de la compra, tanto de los compradores finales, como de los minoristas y de los mayoristas. De igual manera, se muestra cómo, a partir de ese conjunto de hábitos y exigencias, se pueden llevar a cabo análisis fundamentales para el diseño de estrategias y acciones de mercadeo dirigidas a los tres grupos investigados.text/htmlspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677Copyright © 2003 Jaime Baby MorenoAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITAD-minister: No 02 (2003)Canales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001articleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1This article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channelsfrom the Manufacturer's Perspectivein Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (BabyCanales de distribuciónOrientación hacia el mercadoProductos farmacéuticosJaime Baby MorenoUniversidad EAFITAD-minister23040THUMBNAILminiatura-administer.jpgminiatura-administer.jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/34971452-15e3-4b78-b4bd-a5665782e0cb/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD53ORIGINALCanales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001.pdfCanales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001.pdfTexto completo PDFapplication/pdf56787https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/820dc488-2543-49f1-a995-290346ec4bbc/download1185af27243ed9c0d35bc659998aa5ecMD51articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/61fe2a21-21f1-4f3e-b5d7-52ea4b96972c/downloadfc4c9942d8044e2c104b56dd58e875dbMD5210784/14112oai:repository.eafit.edu.co:10784/141122020-07-17 14:45:05.806open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co