Towards procedural map and character generation for the MOBA Game Genre

In this paper, we present an approach to create assets using procedural algorithms in maps generation and dynamic adaptation of characters for a MOBA video game, preserving the balancing feature to players -- Maps are created based on offering equal chances of winning or losing for both teams -- Als...

Full description

Autores:
Cannizzo, Alejandro
Ramírez, Esmitt
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/7884
Acceso en línea:
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ingciencia/article/view/2641
http://hdl.handle.net/10784/7884
Palabra clave:
procedural content generation
multiplayer on-line battle aren
video game
balanced game
ALGORITMOS
VIDEOJUEGOS
PROCESAMIENTO DE DATOS EN TIEMPO REAL
TEORÍA DE LOS JUEGOS
ANÁLISIS DE CONTENIDO (COMUNICACIÓN) - PROCESAMIENTO DE DATOS
PROCESAMIENTO DE LA INFORMACIÓN
Algorithms
Video games
Real-time data processing
Game theory
Content analysis (communication) data processing
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