Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo

This article is a synthesis of the research study conducted by the author as a requirement for the MSc in Management at EAFIT University. The objective in this research is to identify and understand the attributes that characterize brands, acknowledged as luxury goods. The content analysis was chose...

Full description

Autores:
Carlos Mario Uribe Saldarriaga
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14070
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/14070
Palabra clave:
Marketing
Luxury
Products
Goods
Luxury Brands
Content analysis
Attributes and benefits of products.
Mercadeo
lujo
productos
bienes
marcas de lujo
análisis de contenido
atributos y beneficios de los productos
Rights
License
Copyright © 2006 Carlos Mario Uribe Saldarriaga
id REPOEAFIT2_972e0e45ced8e46edf8178540a2901cf
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/14070
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees01/06/20062019-10-04T14:40:26Z01/06/20062019-10-04T14:40:26Z2256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14070This article is a synthesis of the research study conducted by the author as a requirement for the MSc in Management at EAFIT University. The objective in this research is to identify and understand the attributes that characterize brands, acknowledged as luxury goods. The content analysis was chosen as the research method for studying a convenience sample of luxury brand sites on the Internet. This research study is developed in the marketing field, and its different concepts were adopted as the reference framework.Este artículo presenta una síntesis de la investigación desarrollada por el autor como trabajo de grado en el Magíster en Ciencias de la Administración de la Universidad EAFIT. La investigación se centra en la identificación y comprensión de los atributos que caracterizan a las marcas de bienes reconocidas como de lujo, mediante la aplicación de la metodología de investigación denominada análisis de contenido, a una muestra de conveniencia de sitios web de dichas marcas. La investigación se circunscribe al ámbito de estudio del mercadeo y utiliza sus diferentes conceptos para determinar tanto el marco de referencia como la caracterización de los atributos de las marcas de bienes de lujo.text/htmlspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/646http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/646Copyright © 2006 Carlos Mario Uribe SaldarriagaAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITAD-minister: No 08 (2006)Atributos característicos de las marcas de bienes de lujoarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1MarketingLuxuryProductsGoodsLuxury BrandsContent analysisAttributes and benefits of products.Mercadeolujoproductosbienesmarcas de lujoanálisis de contenidoatributos y beneficios de los productosCarlos Mario Uribe SaldarriagaUniversidad EAFITAD-minister82750THUMBNAILminiatura-administer.jpgminiatura-administer.jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/9e518f77-1b7a-4f9f-9768-571ccf87542a/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD51ORIGINALAtributos característicos de las marcas de bienes de lujo.pdfAtributos característicos de las marcas de bienes de lujo.pdfTexto completo PDFapplication/pdf352526https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/074d71de-b062-4e78-b709-96387739cd67/downloadb1a41817a8ba28b7745152835ea31286MD52articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/b667eaf2-829b-40e0-beb4-ad18e1a03e17/downloadec03e1768d1b5835f16b7b256bf203c0MD5310784/14070oai:repository.eafit.edu.co:10784/140702019-11-28 09:26:08.117open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
title Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
spellingShingle Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
Marketing
Luxury
Products
Goods
Luxury Brands
Content analysis
Attributes and benefits of products.
Mercadeo
lujo
productos
bienes
marcas de lujo
análisis de contenido
atributos y beneficios de los productos
title_short Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
title_full Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
title_fullStr Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
title_full_unstemmed Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
title_sort Atributos característicos de las marcas de bienes de lujo
dc.creator.fl_str_mv Carlos Mario Uribe Saldarriaga
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Carlos Mario Uribe Saldarriaga
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Marketing
Luxury
Products
Goods
Luxury Brands
Content analysis
Attributes and benefits of products.
topic Marketing
Luxury
Products
Goods
Luxury Brands
Content analysis
Attributes and benefits of products.
Mercadeo
lujo
productos
bienes
marcas de lujo
análisis de contenido
atributos y beneficios de los productos
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Mercadeo
lujo
productos
bienes
marcas de lujo
análisis de contenido
atributos y beneficios de los productos
description This article is a synthesis of the research study conducted by the author as a requirement for the MSc in Management at EAFIT University. The objective in this research is to identify and understand the attributes that characterize brands, acknowledged as luxury goods. The content analysis was chosen as the research method for studying a convenience sample of luxury brand sites on the Internet. This research study is developed in the marketing field, and its different concepts were adopted as the reference framework.
publishDate 2019
dc.date.issued.none.fl_str_mv 01/06/2006
dc.date.available.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:40:26Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:40:26Z
dc.date.none.fl_str_mv 01/06/2006
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2256-4322
1692-0279
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/14070
identifier_str_mv 2256-4322
1692-0279
url http://hdl.handle.net/10784/14070
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/646
dc.relation.uri.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/646
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright © 2006 Carlos Mario Uribe Saldarriaga
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright © 2006 Carlos Mario Uribe Saldarriaga
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad EAFIT
reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv AD-minister: No 08 (2006)
instname_str Universidad EAFIT
institution Universidad EAFIT
reponame_str Repositorio Institucional Universidad EAFIT
collection Repositorio Institucional Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/9e518f77-1b7a-4f9f-9768-571ccf87542a/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/074d71de-b062-4e78-b709-96387739cd67/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/b667eaf2-829b-40e0-beb4-ad18e1a03e17/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8
b1a41817a8ba28b7745152835ea31286
ec03e1768d1b5835f16b7b256bf203c0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110394313080832