Mejores colegios en Colombia: efecto de las condiciones socioeconómicas sobre el desempeño escolar
This paper presents evidence on the effects of using socioeconomic status (SES) adjusted test scores on schools ranking. Adjusted scores are estimated from the residuals of a linear regression model using data from the Saber 11 exam for the 2014-2020 period. I found that the use of SES-adjusted test...
- Autores:
-
Arenas Alzate, Alejandro
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad EAFIT
- Repositorio:
- Repositorio EAFIT
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.eafit.edu.co:10784/30592
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10784/30592
- Palabra clave:
- economics of education
school performance
information provision
socioeconomic status
Colombia
economía de la educación
desempeño escolar
provisión de información
condiciones socioeconómicas
Colombia
- Rights
- License
- Acceso abierto