Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo

This article addresses the perceived customer value (PCV) of a consumer durable product (refrigerators). It is a byproduct of the research project PERCEIVED CUSTOMER VALUE OF A CONSUMER DURABLE PRODUCT: CONSTRUCT AND MEASUREMENT, conducted by the same authors. After making some observations about th...

Full description

Autores:
Jaime Baby Moreno
Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14088
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/14088
Palabra clave:
Perceived customer value (PCV)
Consumer durable product
Tool for competitive analysis
Valor Percibido por el Cliente (VPC)
producto durable de consumo
instrumento de análisis competitivo
Rights
License
Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
id REPOEAFIT2_18fa097790816fbec98c1c93a2c80f21
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/14088
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees01/06/20052019-10-04T14:40:52Z01/06/20052019-10-04T14:40:52Z2256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14088This article addresses the perceived customer value (PCV) of a consumer durable product (refrigerators). It is a byproduct of the research project PERCEIVED CUSTOMER VALUE OF A CONSUMER DURABLE PRODUCT: CONSTRUCT AND MEASUREMENT, conducted by the same authors. After making some observations about the PCV, and some general comments about competitive analysis, the PCV figures resulting from the project, are shown. Finally, a way to use such figures as a tool for competitive analysis is illustrated.Este artículo se ocupa del Valor Percibido por el Cliente (VPC), de un producto durable de consumo (neveras). Se deriva del trabajo de investigación EL VALOR PERCIBIDOPOR LOS CLIENTES (VPC) PARA UN PRODUCTO DURABLE DE CONSUMO:SU CONSTRUCTO Y MEDICIÓN, realizado por los autores. Después de hacer algunas consideraciones sobre el VPC y el análisis competitivo, se muestran las cifras obtenidas en el proyecto mencionado y la forma de utilizarlas como instrumento de análisis competitivo.text/htmlspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño JaramilloAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITAD-minister: No 06 (2005)Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivoarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Perceived customer value (PCV)Consumer durable productTool for competitive analysisValor Percibido por el Cliente (VPC)producto durable de consumoinstrumento de análisis competitivoJaime Baby MorenoJuan Gonzalo Londoño JaramilloUniversidad EAFITAD-minister693113THUMBNAILminiatura-administer.jpgminiatura-administer.jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/108664fa-faf4-42ba-bc5e-3de7f7815e87/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD51ORIGINALValor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo.pdfValor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo.pdfTexto completo PDFapplication/pdf408288https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/6bc1f172-f909-4715-bdcb-9a81edaa63bb/download18c49871d4cbee01ca3d144fa8967699MD52articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/1e385544-aea5-4a85-acb8-33041d1d0a51/downloaddfeb8e390fcce9d96bf77e43c523e140MD5310784/14088oai:repository.eafit.edu.co:10784/140882019-11-28 07:56:08.366open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
title Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
spellingShingle Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
Perceived customer value (PCV)
Consumer durable product
Tool for competitive analysis
Valor Percibido por el Cliente (VPC)
producto durable de consumo
instrumento de análisis competitivo
title_short Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
title_full Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
title_fullStr Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
title_full_unstemmed Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
title_sort Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
dc.creator.fl_str_mv Jaime Baby Moreno
Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Jaime Baby Moreno
Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Perceived customer value (PCV)
Consumer durable product
Tool for competitive analysis
topic Perceived customer value (PCV)
Consumer durable product
Tool for competitive analysis
Valor Percibido por el Cliente (VPC)
producto durable de consumo
instrumento de análisis competitivo
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Valor Percibido por el Cliente (VPC)
producto durable de consumo
instrumento de análisis competitivo
description This article addresses the perceived customer value (PCV) of a consumer durable product (refrigerators). It is a byproduct of the research project PERCEIVED CUSTOMER VALUE OF A CONSUMER DURABLE PRODUCT: CONSTRUCT AND MEASUREMENT, conducted by the same authors. After making some observations about the PCV, and some general comments about competitive analysis, the PCV figures resulting from the project, are shown. Finally, a way to use such figures as a tool for competitive analysis is illustrated.
publishDate 2019
dc.date.issued.none.fl_str_mv 01/06/2005
dc.date.available.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:40:52Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:40:52Z
dc.date.none.fl_str_mv 01/06/2005
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2256-4322
1692-0279
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/14088
identifier_str_mv 2256-4322
1692-0279
url http://hdl.handle.net/10784/14088
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666
dc.relation.uri.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad EAFIT
reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv AD-minister: No 06 (2005)
instname_str Universidad EAFIT
institution Universidad EAFIT
reponame_str Repositorio Institucional Universidad EAFIT
collection Repositorio Institucional Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/108664fa-faf4-42ba-bc5e-3de7f7815e87/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/6bc1f172-f909-4715-bdcb-9a81edaa63bb/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/1e385544-aea5-4a85-acb8-33041d1d0a51/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8
18c49871d4cbee01ca3d144fa8967699
dfeb8e390fcce9d96bf77e43c523e140
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1808498887570227200