Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo
This article addresses the perceived customer value (PCV) of a consumer durable product (refrigerators). It is a byproduct of the research project PERCEIVED CUSTOMER VALUE OF A CONSUMER DURABLE PRODUCT: CONSTRUCT AND MEASUREMENT, conducted by the same authors. After making some observations about th...
- Autores:
-
Jaime Baby Moreno
Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad EAFIT
- Repositorio:
- Repositorio EAFIT
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.eafit.edu.co:10784/14088
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10784/14088
- Palabra clave:
- Perceived customer value (PCV)
Consumer durable product
Tool for competitive analysis
Valor Percibido por el Cliente (VPC)
producto durable de consumo
instrumento de análisis competitivo
- Rights
- License
- Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
id |
REPOEAFIT2_18fa097790816fbec98c1c93a2c80f21 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14088 |
network_acronym_str |
REPOEAFIT2 |
network_name_str |
Repositorio EAFIT |
repository_id_str |
|
spelling |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees01/06/20052019-10-04T14:40:52Z01/06/20052019-10-04T14:40:52Z2256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14088This article addresses the perceived customer value (PCV) of a consumer durable product (refrigerators). It is a byproduct of the research project PERCEIVED CUSTOMER VALUE OF A CONSUMER DURABLE PRODUCT: CONSTRUCT AND MEASUREMENT, conducted by the same authors. After making some observations about the PCV, and some general comments about competitive analysis, the PCV figures resulting from the project, are shown. Finally, a way to use such figures as a tool for competitive analysis is illustrated.Este artículo se ocupa del Valor Percibido por el Cliente (VPC), de un producto durable de consumo (neveras). Se deriva del trabajo de investigación EL VALOR PERCIBIDOPOR LOS CLIENTES (VPC) PARA UN PRODUCTO DURABLE DE CONSUMO:SU CONSTRUCTO Y MEDICIÓN, realizado por los autores. Después de hacer algunas consideraciones sobre el VPC y el análisis competitivo, se muestran las cifras obtenidas en el proyecto mencionado y la forma de utilizarlas como instrumento de análisis competitivo.text/htmlspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño JaramilloAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITAD-minister: No 06 (2005)Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivoarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Perceived customer value (PCV)Consumer durable productTool for competitive analysisValor Percibido por el Cliente (VPC)producto durable de consumoinstrumento de análisis competitivoJaime Baby MorenoJuan Gonzalo Londoño JaramilloUniversidad EAFITAD-minister693113THUMBNAILminiatura-administer.jpgminiatura-administer.jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/108664fa-faf4-42ba-bc5e-3de7f7815e87/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD51ORIGINALValor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo.pdfValor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo.pdfTexto completo PDFapplication/pdf408288https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/6bc1f172-f909-4715-bdcb-9a81edaa63bb/download18c49871d4cbee01ca3d144fa8967699MD52articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/1e385544-aea5-4a85-acb8-33041d1d0a51/downloaddfeb8e390fcce9d96bf77e43c523e140MD5310784/14088oai:repository.eafit.edu.co:10784/140882019-11-28 07:56:08.366open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo |
title |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo |
spellingShingle |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo Perceived customer value (PCV) Consumer durable product Tool for competitive analysis Valor Percibido por el Cliente (VPC) producto durable de consumo instrumento de análisis competitivo |
title_short |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo |
title_full |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo |
title_fullStr |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo |
title_full_unstemmed |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo |
title_sort |
Valor Percibido por el Cliente (VPC), como una herramienta para el análisis competitivo |
dc.creator.fl_str_mv |
Jaime Baby Moreno Juan Gonzalo Londoño Jaramillo |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Jaime Baby Moreno Juan Gonzalo Londoño Jaramillo |
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv |
Universidad EAFIT |
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv |
Perceived customer value (PCV) Consumer durable product Tool for competitive analysis |
topic |
Perceived customer value (PCV) Consumer durable product Tool for competitive analysis Valor Percibido por el Cliente (VPC) producto durable de consumo instrumento de análisis competitivo |
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv |
Valor Percibido por el Cliente (VPC) producto durable de consumo instrumento de análisis competitivo |
description |
This article addresses the perceived customer value (PCV) of a consumer durable product (refrigerators). It is a byproduct of the research project PERCEIVED CUSTOMER VALUE OF A CONSUMER DURABLE PRODUCT: CONSTRUCT AND MEASUREMENT, conducted by the same authors. After making some observations about the PCV, and some general comments about competitive analysis, the PCV figures resulting from the project, are shown. Finally, a way to use such figures as a tool for competitive analysis is illustrated. |
publishDate |
2019 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
01/06/2005 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2019-10-04T14:40:52Z |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2019-10-04T14:40:52Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
01/06/2005 |
dc.type.eng.fl_str_mv |
article info:eu-repo/semantics/article publishedVersion info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2256-4322 1692-0279 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10784/14088 |
identifier_str_mv |
2256-4322 1692-0279 |
url |
http://hdl.handle.net/10784/14088 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv |
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666 |
dc.relation.uri.none.fl_str_mv |
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/666 |
dc.rights.eng.fl_str_mv |
Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño Jaramillo |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.local.spa.fl_str_mv |
Acceso abierto |
rights_invalid_str_mv |
Copyright © 2005 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño Jaramillo Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad EAFIT |
dc.source.none.fl_str_mv |
instname:Universidad EAFIT reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
dc.source.spa.fl_str_mv |
AD-minister: No 06 (2005) |
instname_str |
Universidad EAFIT |
institution |
Universidad EAFIT |
reponame_str |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
collection |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/108664fa-faf4-42ba-bc5e-3de7f7815e87/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/6bc1f172-f909-4715-bdcb-9a81edaa63bb/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/1e385544-aea5-4a85-acb8-33041d1d0a51/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8 18c49871d4cbee01ca3d144fa8967699 dfeb8e390fcce9d96bf77e43c523e140 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@eafit.edu.co |
_version_ |
1814110265085526016 |