Transversalización del eje medio ambiente en educación superior: el caso de la UACYTI-UAGro

Mainstreaming is a viable strategy for strengthening environmental content in the curriculum and promoting social responsibility. In this sense, the article is oriented to design a methodological procedure to transversalize the environmental axis in the study plan of the career in Sciences and Infor...

Full description

Autores:
Miranda Esteban, Adriana
GUZMAN IBARRA, ISABEL
Rodríguez Alviso, Columba
Beltrán Rosas, Juana
SAMPEDRO, MARIA LAURA
Aparicio López, José Luis
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/5862
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/5862
https://doi.org/10.17981/cultedusoc.10.1.2019.01
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Transversalización
Medio ambiente
Competencia ambiental
Educación superior
Transversalization
Environment
Environmental competence
Higher education
Rights
openAccess
License
CC0 1.0 Universal