Relación de los factores familia - escuela en la convivencia escolar

The main objective of this work is to understand the relationship between family-school factors that affect school coexistence. Taking into account the theoretical framework that supports the concept of school coexistence as the process by which all members of the educational community learn to live...

Full description

Autores:
Manotas Orozco, Malka Irina
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8477
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/8477
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Palabra clave:
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description The main objective of this work is to understand the relationship between family-school factors that affect school coexistence. Taking into account the theoretical framework that supports the concept of school coexistence as the process by which all members of the educational community learn to live with others. What motivates the critical analysis from the academy, the interpersonal relationships of peaceful coexistence in the classroom and its incidence from the perspective of Human Rights, peace and the formation of values. Adjusting to the contextualized reality in the relationship of family-school factors as socializing agents and fundamental pillars for integral development, peaceful coexistence and the proposals for lines of action and interaction that mainstream the learning of skills for the peaceful resolution of conflicts schoolchildren in the relationship of citizenship and education for peace; for this, the methodological design is conceived from an introspective-experiential approach, in a qualitative, descriptive research centered on an interpretive paradigm.
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spelling Guzmán Valeta, Ana MilenaManotas Orozco, Malka Irina2021-07-23T22:45:31Z2021-07-23T22:45:31Z2021https://hdl.handle.net/11323/8477Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/The main objective of this work is to understand the relationship between family-school factors that affect school coexistence. Taking into account the theoretical framework that supports the concept of school coexistence as the process by which all members of the educational community learn to live with others. What motivates the critical analysis from the academy, the interpersonal relationships of peaceful coexistence in the classroom and its incidence from the perspective of Human Rights, peace and the formation of values. Adjusting to the contextualized reality in the relationship of family-school factors as socializing agents and fundamental pillars for integral development, peaceful coexistence and the proposals for lines of action and interaction that mainstream the learning of skills for the peaceful resolution of conflicts schoolchildren in the relationship of citizenship and education for peace; for this, the methodological design is conceived from an introspective-experiential approach, in a qualitative, descriptive research centered on an interpretive paradigm.Este trabajo, tiene como objetivo principal comprender la relación existente entre los factores familia- escuela que repercuten en la convivencia escolar. Teniendo en cuenta, el marco teórico que sustenta el concepto de convivencia escolar como el proceso mediante el cual todos los miembros de la comunidad educativa aprenden a vivir con los demás. Lo que, motiva el análisis critico desde la academia, las relaciones interpersonales de convivencia pacífica en el aula de clase y su incidencia desde el enfoque de los Derechos Humanos, la paz y la formacion en valores. Ajustándose, a la realidad contextualizada en la relación de los factores familia -escuela como agentes socializadores y pilares fundamentales para el desarrollo integral, la convivencia pacífica y las propuestas de líneas de actuación e interacción que transversalicen el aprendizaje de habilidades para la solución pacífica de conflictos escolares en el relacionamiento de la ciudadanía y la educación para la paz; ara ello, se concibe el diseño metodológico a partir de una del enfoque introspectivo- vivencial, en una investigación cualitativa, de corte descriptivo centrada en un paradigma interpretativo.Manotas Orozco, Malka Irinaapplication/pdfspaCorporación Universidad de la CostaMaestría en EducaciónAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2EducationFamilySchoolSchool lifePeaceStudentsEducaciónFamiliaEscuelaConvivencia escolarPazEstudiantesRelación de los factores familia - escuela en la convivencia escolarTrabajo de grado - MaestríaTextinfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TMinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAlonso, Avila, & Mogollon. 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Pedagogía dialogante.PublicationORIGINALRELACIÓN DE LOS FACTORES FAMILIA -ESCUELA EN LA CONVIVENCIA ESCOLAR.pdfRELACIÓN DE LOS FACTORES FAMILIA -ESCUELA EN LA CONVIVENCIA ESCOLAR.pdfapplication/pdf1290481https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/cece114f-1a74-43d3-b82c-dcdcf28fac3f/downloadb003475560149887d2fae0b8fc62472dMD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81031https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/8bf5e001-4ab8-4bdd-9763-9c556e21a050/download934f4ca17e109e0a05eaeaba504d7ce4MD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-83196https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/45c8cb04-0db1-4981-b8ce-c268d6fa65be/downloade30e9215131d99561d40d6b0abbe9badMD53THUMBNAILRELACIÓN DE LOS FACTORES FAMILIA -ESCUELA EN LA CONVIVENCIA ESCOLAR.pdf.jpgRELACIÓN DE LOS FACTORES FAMILIA -ESCUELA EN LA CONVIVENCIA 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