ABP como estrategia pedagógica para la enseñanza de las matemáticas en educación básica primaria. Una reflexión docente

This research focuses on knowing the impact they have for teachers to use a problem-based pedagogical learning strategy (ABP) in the teaching of mathematics in grade 3° students of the Santa Rosalia educational institution, constituting a viable option to neutralize the traditional easements of math...

Full description

Autores:
Coronell Cuadrado, Angelica María
Gutiérrez Mejía, María Amparo
Pineda Correa, Keina Gisella
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6922
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/6922
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Problem-based learning
Pedagogical proposal
Cooperative work
Meaningful learning
Strategy
Question
Aprendizaje basado en problemas
Propuesta pedagógica
Trabajo cooperativo
Aprendizaje significativo
Estrategia
Pregunta
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International