Estrategia didáctica para favorecer el desarrollo de competencias científicas en los estudiantes del grado transición

This research, titled “Didactic Strategy to advantage Scientific Competences Development in Transition Children”, has as a general objective to determine the pertinence about the development of scientific competences in Roque Acosta Echeverria educative institution transition students. Performed und...

Full description

Autores:
Caballero Sarabia, Ingrid María
Mesa Sarmiento, Karina
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/5692
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/11323/5692
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Competences
Scientific competences
Didactical strategy
Inference
Classification
Hypothesis formulation
Competencias
Competencias científicas
Estrategia didáctica
Inferencia
Clasificación
Formulación de hipótesis
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openAccess
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description This research, titled “Didactic Strategy to advantage Scientific Competences Development in Transition Children”, has as a general objective to determine the pertinence about the development of scientific competences in Roque Acosta Echeverria educative institution transition students. Performed under a mixed approach, for it groups and analyzes qualitative and quantitative data in the same study, with a descriptive-exploratory scope, in which one of the processes of this study is described in a detailed way and it is explored in a little studied field in the country; the design to be used is the participatory action research, due to it will permit various agents participation (children 24, teachers 2, parents 24, researchers 3). Also, it will permit the intervention about a social issue, that aims for a transition. After the instruments application, it has come to the conclusion that the didactical strategy “My Little Science Briefcase “advantage the scientific competences development of transition children.
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Performed under a mixed approach, for it groups and analyzes qualitative and quantitative data in the same study, with a descriptive-exploratory scope, in which one of the processes of this study is described in a detailed way and it is explored in a little studied field in the country; the design to be used is the participatory action research, due to it will permit various agents participation (children 24, teachers 2, parents 24, researchers 3). Also, it will permit the intervention about a social issue, that aims for a transition. After the instruments application, it has come to the conclusion that the didactical strategy “My Little Science Briefcase “advantage the scientific competences development of transition children.La presente investigación titulada “Estrategia Didáctica para favorecer el Desarrollo de Competencias Científicas en niños de Transición”, tiene como objetivo general determinar la pertinencia sobre el desarrollo de competencias científicas en los estudiantes de Transición de la Institución Educativa Roque Acosta Echeverría. Realizado bajo un enfoque mixto (cualicuantitativo), con un alcance exploratorio- descriptivo, en la cual se describe de manera detallada cada uno de los procesos de este estudio y se explora en un campo poco estudiado en el país; el diseño que se utilizará es el de investigación acción participativa, puesto que permitirá la participación de varios agentes (niños 24, maestros 2, padres 24, investigadores 3). Además, permitirá la intervención sobre un problema social, que busca una transformación. Luego de la aplicación de este proceso, se llegó a la conclusión de que la estrategia didáctica “Mi pequeño Maletín de la Ciencia” favorece el desarrollo de competencias científicas en los niños de transición.spaUniversidad de la CostaMaestría en EducaciónAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2CompetencesScientific competencesDidactical strategyInferenceClassificationHypothesis formulationCompetenciasCompetencias científicasEstrategia didácticaInferenciaClasificaciónFormulación de hipótesisEstrategia didáctica para favorecer el desarrollo de competencias científicas en los estudiantes del grado transiciónTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TPinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAlles, M. (2007). Diccionario de comportamientos. 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