Compresión lectora en inglés mediante el uso de herramientas interactivas en la básica secundaria

The investigation has as main purpose to develop reading comprehension in English language through the use of interactive tools in secondary school students. It works under a quantitative, descriptive approach, quasi-experimental design. A sample of 32 students in 9th grade from the Institucion Educ...

Full description

Autores:
Escobar Aguirre, Johnatan
Jiménez Murcia, Freddy Jonathan
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/5883
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/5883
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Palabra clave:
Interactive tools
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Herramientas interactivas
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description The investigation has as main purpose to develop reading comprehension in English language through the use of interactive tools in secondary school students. It works under a quantitative, descriptive approach, quasi-experimental design. A sample of 32 students in 9th grade from the Institucion Educativa Villa Estadio in the municipality of Soledad, Atlántico was intentionally selected. The investigation begins with a test (pretest) applied to the students in order to know the levels of reading comprehension in English, then interactive activities are applied through several interactive tools of author Jclic, Hot Potatoes and activities proposed by the virtual book, English please! 1 Fast Track Edition: Interactive Book - Grade 9, these are applied during an academic semester and, finally, a posttest is applied to assess the level of reading comprehension in English language. The results show that the students improved by 25,5% with respect to the level they initially had. It is concluded that the use of interactive tools in secondary school students at the Institucion Educativa Villa Estadio develops reading comprehension in English, especially at the level of literal reading comprehension.
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spelling Martínez Palmera, Olga MarinaEscobar Aguirre, JohnatanJiménez Murcia, Freddy Jonathan2020-01-20T22:04:37Z2020-01-20T22:04:37Z2019https://hdl.handle.net/11323/5883Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/The investigation has as main purpose to develop reading comprehension in English language through the use of interactive tools in secondary school students. It works under a quantitative, descriptive approach, quasi-experimental design. A sample of 32 students in 9th grade from the Institucion Educativa Villa Estadio in the municipality of Soledad, Atlántico was intentionally selected. The investigation begins with a test (pretest) applied to the students in order to know the levels of reading comprehension in English, then interactive activities are applied through several interactive tools of author Jclic, Hot Potatoes and activities proposed by the virtual book, English please! 1 Fast Track Edition: Interactive Book - Grade 9, these are applied during an academic semester and, finally, a posttest is applied to assess the level of reading comprehension in English language. The results show that the students improved by 25,5% with respect to the level they initially had. It is concluded that the use of interactive tools in secondary school students at the Institucion Educativa Villa Estadio develops reading comprehension in English, especially at the level of literal reading comprehension.La investigación tiene como objetivo desarrollar la compresión lectora de textos en inglés mediante el uso de herramientas interactivas en estudiantes de la básica secundaria. Se trabaja bajo un enfoque cuantitativo, de tipo descriptivo, diseño cuasiexperimental. Se seleccionó de manera intencionada una muestra de 32 estudiantes de 9º grado de la Institución Educativa Villa Estadio del municipio de Soledad, Atlántico. La investigación se inicia con una prueba (pretest) aplicada a los estudiantes a fin de conocer los niveles de comprensión lectora en inglés, luego se aplican actividades interactivas mediante varias herramientas interactivas de autor Jclic, Hot Potatoes y actividades propuestas por el libro virtual, English please! 1 Fast Track Edition: Interactive Book - Grado 9, estas se aplican durante un semestre académico y, por último, se aplica una prueba (postest) para valorar el nivel compresión lectora de textos en inglés. Los resultados evidencian que los estudiantes mejoraron en un 25,5% con respecto al nivel con que contaban inicialmente. Se concluye que el uso de herramientas interactivas en estudiantes de la básica secundaria en la Institución Educativa Villa Estadio, desarrolla la comprensión lectora en inglés, en especial en el nivel de comprensión lectora literal.Escobar Aguirre, JohnatanJiménez Murcia, Freddy JonathanspaUniversidad de la CostaMaestría en Educación - Modalidad VirtualAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Interactive toolsReading comprehension in englishReading comprehension levelsHerramientas interactivasComprensión lectora en inglésNiveles de comprensión lectoraCompresión lectora en inglés mediante el uso de herramientas interactivas en la básica secundariaTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TPinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAcevedo, J., y Bustamante, R. 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