Paulo Freire: el acto de leer como proceso descolonizador
This papers aims to make a critical inter- pretation of Paulo Freire literacy proposal and contrast it with the theoretical gui- delines of decolonial thought. To achieve this end, the presentation is divided into three central aspects: the first part presents the humanistic characteristics that the...
- Autores:
-
Ferrer, Yicera
Monsalvo, Jenifer
Acosta, Cesar
Peñaranda, Emma
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8855
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/8855
https://doi.org/10.5281/zenodo.4758398
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Paulo Freire
Literacy
Act of reading
Dialogue
Modernity
Coloniality
Decoloniality
Alfabetización
Acto de leer
Diálogo
Modernidad
Colonialidad
Decolonialidad
- Rights
- openAccess
- License
- CC0 1.0 Universal