Paulo Freire: el acto de leer como proceso descolonizador

This papers aims to make a critical inter- pretation of Paulo Freire literacy proposal and contrast it with the theoretical gui- delines of decolonial thought. To achieve this end, the presentation is divided into three central aspects: the first part presents the humanistic characteristics that the...

Full description

Autores:
Ferrer, Yicera
Monsalvo, Jenifer
Acosta, Cesar
Peñaranda, Emma
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8855
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/8855
https://doi.org/10.5281/zenodo.4758398
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Paulo Freire
Literacy
Act of reading
Dialogue
Modernity
Coloniality
Decoloniality
Alfabetización
Acto de leer
Diálogo
Modernidad
Colonialidad
Decolonialidad
Rights
openAccess
License
CC0 1.0 Universal