Transversalidad curricular en la gestión del conocimiento
From the sociocritical paradigm and investigation based on participatory actions, this study proposed to analyze the integration of curricular transversality for knowledge management. Findings let us conclude that teacher's praxis is fragmentary, the needs of current challenges of the context a...
- Autores:
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Rodelo Molina, Milys Karina
TORRES DIAZ, GABRIEL AGENOR
JAY VANEGAS, WITT
Flórez Guzmán, Yazmín
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
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- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/7434
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/7434
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- Palabra clave:
- Curricular design
Competences
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From the sociocritical paradigm and investigation based on participatory actions, this study proposed to analyze the integration of curricular transversality for knowledge management. Findings let us conclude that teacher's praxis is fragmentary, the needs of current challenges of the context as a source for knowledge management, which leads to the integration of the disciplines itself, view as the mediation for knowledge, doing, coexisting and undertaking from context and educational praxis. |
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Findings let us conclude that teacher's praxis is fragmentary, the needs of current challenges of the context as a source for knowledge management, which leads to the integration of the disciplines itself, view as the mediation for knowledge, doing, coexisting and undertaking from context and educational praxis.Desde el paradigma sociocrítico y alcance de investigación acción participativa, el presente estudio propuso analizar la integración de transversalidad curricular para la gestión del conocimiento. Los hallazgos permiten concluir que la praxis docente es fragmentaria, las necesidades y retos actuales del contexto como fuentes para la gestión de conocimiento, lo que implica la integración de lo que se da entre y trasciende más allá de las disciplinas mismas, visto como una mediación de saber, hacer, convivir y emprender desde el contexto y praxis educativa.Rodelo Molina, Milys Karina-will be generated-orcid-0000-0001-5709-9070-600TORRES DIAZ, GABRIEL AGENOR-will be generated-orcid-0000-0002-3002-7664-600JAY VANEGAS, WITT-will be generated-orcid-0000-0002-8314-7934-600Flórez Guzmán, Yazmínapplication/pdfspaCorporación Universidad de la CostaCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Utopía y Praxis Latinoamericanahttps://produccioncientificaluz.org/index.php/utopia/article/view/34506Curricular designCompetencesAxes of transversalityKnowledge managementDiseño curricularCompetenciasEjes transversalesGestión del conocimientoTransversalidad curricular en la gestión del conocimientoCurricular transversality on knowledge managementArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Textinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionARÓN, A., MILICIC, N., SÁNCHEZ, M. y SUBERCASEAUX, J. 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