Efecto de la metodología Singapur en el desarrollo de la competencia comunicación en el área de matemática para estudiantes de grado sexto

The present work establishes the effect of the Singapore Methodology for the strengthening of mathematical communication competence, in relation to the variational thinking in sixth grade students of the IED Lestonnac of Barranquilla. The methodology was framed in a quantitative approach of a quasi-...

Full description

Autores:
Vargas Acosta, Liliana Mercedes
Sotillo Fajardo, Elkye Xiomara
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/5538
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/5538
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Singapore methodology
Competence
Mathematical communication
Variational thinking
Metodología Singapur
Competencia
Comunicación matemática
Pensamiento variacional
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International