Contribución de la enseñanza en los procesos metacognitivos y la resolución de problemas matemáticos
The present study evaluates the contribution of teaching from problem solving to metacognitive processes (Analysis, Planning, Local Monitoring and Global Monitoring) problem solving. The sample consisted of 41 second grade students from a public school in the department of Atlántico (Colombia). Obse...
- Autores:
-
Pedroza Niño, Emmanuel
López-Silva, Luz S
Pedroza Niño, María J
Pérez Calvo, Daniela R
González Muñoz, Kevin A
Flórez-Donado, Jennifer Paola
Torres-Salazar, Prince Luz
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6048
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/6048
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Metacognition
Problem solving
Quantitative reasoning
Mathematics
Metacognición
Resolución de problemas
Razonamiento cuantitativo
Matemáticas
- Rights
- openAccess
- License
- CC0 1.0 Universal