Contribución de la enseñanza en los procesos metacognitivos y la resolución de problemas matemáticos

The present study evaluates the contribution of teaching from problem solving to metacognitive processes (Analysis, Planning, Local Monitoring and Global Monitoring) problem solving. The sample consisted of 41 second grade students from a public school in the department of Atlántico (Colombia). Obse...

Full description

Autores:
Pedroza Niño, Emmanuel
López-Silva, Luz S
Pedroza Niño, María J
Pérez Calvo, Daniela R
González Muñoz, Kevin A
Flórez-Donado, Jennifer Paola
Torres-Salazar, Prince Luz
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6048
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/6048
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Metacognition
Problem solving
Quantitative reasoning
Mathematics
Metacognición
Resolución de problemas
Razonamiento cuantitativo
Matemáticas
Rights
openAccess
License
CC0 1.0 Universal