Competencias socioemocionales para el desarrollo de la sana convivencia en educación básica secundaria

The research aims to develop pedagogical strategies for the strengthening of socio-emotional competencies that promote the healthy coexistence of secondary school students of the Francisco Javier Cisneros Educational Institution. For this, it is based on a descriptive type research with a qualitativ...

Full description

Autores:
Anaya Carreño, Ana María
Carrillo Bolívar, Emilse Esther
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/5763
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/5763
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Socio-emotional skills
Self-regulation
Emotional awareness
Collaboration
School life
Competencias socioemocionales
Autorregulación
La conciencia emocional
La colaboración
Convivencia escolar
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International