Bioética y biopoder: perspectivas para una praxis pedagógica desde la ética de Álvaro Márquez-Fernández
This research relates bioethics and biopower from the pedagogical-dialogic ethics of Professor Álvaro Márquez-Fernández. It is tested in this sense, based on phenomenological hermeneutics, the conception of biopower as a domain of corporality, connecting it with Marquesian ideas about the hegemonic...
- Autores:
-
Villalobos Antúnez, José Vicente
Ramírez Molina, Reynier Israel
Díaz-Cid, Luis
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6317
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/6317
http://doi.org/10.5281/zenodo.3463783
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Álvaro Márquez-Fernández
Bioethics and biopower
Pedagogical dialogical ethics
Monovalent democracy
Hegemony of power
Bioética y biopoder
Ética pedagógica dialógica
Democracia monovalente
Hegemonía del poder
- Rights
- openAccess
- License
- CC0 1.0 Universal