Bioética y biopoder: perspectivas para una praxis pedagógica desde la ética de Álvaro Márquez-Fernández

This research relates bioethics and biopower from the pedagogical-dialogic ethics of Professor Álvaro Márquez-Fernández. It is tested in this sense, based on phenomenological hermeneutics, the conception of biopower as a domain of corporality, connecting it with Marquesian ideas about the hegemonic...

Full description

Autores:
Villalobos Antúnez, José Vicente
Ramírez Molina, Reynier Israel
Díaz-Cid, Luis
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6317
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/6317
http://doi.org/10.5281/zenodo.3463783
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Álvaro Márquez-Fernández
Bioethics and biopower
Pedagogical dialogical ethics
Monovalent democracy
Hegemony of power
Bioética y biopoder
Ética pedagógica dialógica
Democracia monovalente
Hegemonía del poder
Rights
openAccess
License
CC0 1.0 Universal