La teoría de la complejidad y su contribución al debate sobre las competencias académicas del ingeniero-docente universitario
In the fields of complexity theory, the subject of educational reforms is of great interest. When competency-based training is currently being promoted, Edgar Morin’s work is rich in multiple ideas that could contribute to enrich the debate, taking into account the challenges that the contemporary c...
- Autores:
-
Urrea Corrales, Marolin
Villadiego Rincón, Derlis Aminta
TORRES DIAZ, GABRIEL AGENOR
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8758
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/8758
https://doi.org/10.5281/zenodo.4877157
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Complexity theory
Edgar Morin
Competences
Engineer-teacher
Teoría de la complejidad
Competencias
Ingeniero- docente
- Rights
- openAccess
- License
- CC0 1.0 Universal