Educación de la memoria desde la literatura: pasado, (re)interpretación del presente y el recuerdo como praxis de formación

The article presents an analysis of memory in its relation to time and history, from the perspective of contemporary narrative. Taking as a starting point literary works of key authors for the work, such as Cortázar, Borges, Fournier, among others, from the concept of memory it is stated that, from...

Full description

Autores:
Pallarés Piquer, Marc
Villalobos Antúnez, José Vicente
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8055
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/8055
https://doi.org/10.16888/interd.2021.38.1.5
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Literature
Education
Memory
Time
Interpretation training
Literatura
Educación
Memoria
Tiempo
Interpretación formación
Rights
openAccess
License
CC0 1.0 Universal