Educación de la memoria desde la literatura: pasado, (re)interpretación del presente y el recuerdo como praxis de formación
The article presents an analysis of memory in its relation to time and history, from the perspective of contemporary narrative. Taking as a starting point literary works of key authors for the work, such as Cortázar, Borges, Fournier, among others, from the concept of memory it is stated that, from...
- Autores:
-
Pallarés Piquer, Marc
Villalobos Antúnez, José Vicente
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8055
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/8055
https://doi.org/10.16888/interd.2021.38.1.5
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Literature
Education
Memory
Time
Interpretation training
Literatura
Educación
Memoria
Tiempo
Interpretación formación
- Rights
- openAccess
- License
- CC0 1.0 Universal