Mediación didáctica de la comprensión lectora para la resolución de problemas matemáticos
Mathematical problems are integrated into the training process with the aim of ensuring that students acquire the necessary skills to address everyday situations that require mathematical approaches; reading comprehension being essential in this process. This research shows the relevance of reading...
- Autores:
-
rizo-ovalles, ismeray
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/12856
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/12856
https://repositorio.cuc.edu.co
- Palabra clave:
- Reading comprehension
Mathematical problem solving and teaching strategy
Comprensión lectora
Resolución de problemas matemáticos y estrategia didáctica
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)