Inteligencia emocional y su relación con el desempeño académico en matemáticas de los estudiantes de educación media en tiempos de COVID 19
The study of emotional intelligence and academic performance is an extremely topical subject; more now in times of pandemic where emotions play an important role due to the changes generated in the teaching-learning process. The purpose of this study has been to check if there is a relationship betw...
- Autores:
-
Barrera Villarreal, Rodolfo Enrique
Mendoza Rojas, Anais
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8268
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/8268
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Emotional intelligence
Academic performance
Pandemic
Positivist paradigm
Transectional correlational design
Emotional attention
Emotional clarity
Emotional repair
Inteligencia emocional
Rendimiento académico
Pandemia
Paradigma positivista
Diseño correlacional transeccional
Atención emocional claridad emocional
Reparación emocional
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International