Inteligencia emocional y su relación con el desempeño académico en matemáticas de los estudiantes de educación media en tiempos de COVID 19

The study of emotional intelligence and academic performance is an extremely topical subject; more now in times of pandemic where emotions play an important role due to the changes generated in the teaching-learning process. The purpose of this study has been to check if there is a relationship betw...

Full description

Autores:
Barrera Villarreal, Rodolfo Enrique
Mendoza Rojas, Anais
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8268
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/8268
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Emotional intelligence
Academic performance
Pandemic
Positivist paradigm
Transectional correlational design
Emotional attention
Emotional clarity
Emotional repair
Inteligencia emocional
Rendimiento académico
Pandemia
Paradigma positivista
Diseño correlacional transeccional
Atención emocional claridad emocional
Reparación emocional
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International