Resolución de problemas matemáticos desde la comprensión lectora una gestión necesaria con docentes de educación básica
Reading comprehension in Latin American basic education doesn't reach the desirable levels, which leads to a negative impact on the resolution of mathematical problems. This research, carried out in two institutions, deals with teacher management in terms of the strategies used with their stude...
- Autores:
-
Arrieta Yépez, Omar Agustín
Martínez Montenegro, Samuel
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8023
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/8023
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Reading comprehension
Pedagogical strategy
Problem solving
Teacher management
Mathematical thinking
Comprensión lectora
Estrategia pedagógica
Resolución de problemas
Gestión docente
Pensamientos matemáticos
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International