Resolución de problemas matemáticos desde la comprensión lectora una gestión necesaria con docentes de educación básica

Reading comprehension in Latin American basic education doesn't reach the desirable levels, which leads to a negative impact on the resolution of mathematical problems. This research, carried out in two institutions, deals with teacher management in terms of the strategies used with their stude...

Full description

Autores:
Arrieta Yépez, Omar Agustín
Martínez Montenegro, Samuel
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8023
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/8023
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Reading comprehension
Pedagogical strategy
Problem solving
Teacher management
Mathematical thinking
Comprensión lectora
Estrategia pedagógica
Resolución de problemas
Gestión docente
Pensamientos matemáticos
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International