Estrategias pedagógicas para desarrollar la resiliencia como proceso de mediación en la mitigación de conflictos escolares

The theoretical foundation starts from the referents of current evolutionary psychology, in order to establish a dialogue between theory and reality addressed by different authors in relation to school conflicts, resilience and pedagogical strategies; that allow to harness levels of resilience. Thus...

Full description

Autores:
Fontalvo Fontalvo, Estefanía
Hernández Doria, Zoranny
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/4921
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/4921
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Resiliencia
Conflictos escolares
Estrategias pedagógicas
Resilience
School conflicts
Pedagogical strategies
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International