Estrategias pedagógicas para desarrollar la resiliencia como proceso de mediación en la mitigación de conflictos escolares
The theoretical foundation starts from the referents of current evolutionary psychology, in order to establish a dialogue between theory and reality addressed by different authors in relation to school conflicts, resilience and pedagogical strategies; that allow to harness levels of resilience. Thus...
- Autores:
-
Fontalvo Fontalvo, Estefanía
Hernández Doria, Zoranny
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/4921
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/4921
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Resiliencia
Conflictos escolares
Estrategias pedagógicas
Resilience
School conflicts
Pedagogical strategies
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International