El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores

Resumen en ingles y en espanol

Autores:
Tipo de recurso:
article
Fecha de publicación:
2007
Institución:
Pontificia Universidad Javeriana
Repositorio:
Repositorio Universidad Javeriana
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.javeriana.edu.co:10554/33406
Acceso en línea:
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388
http://hdl.handle.net/10554/33406
Palabra clave:
Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives
null
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
id JAVERIANA_0de6ff684e24f5fa9301345d18e0ee27
oai_identifier_str oai:repository.javeriana.edu.co:10554/33406
network_acronym_str JAVERIANA
network_name_str Repositorio Universidad Javeriana
repository_id_str
spelling El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesoresThe Interaction in the Learning of the Mathematics: Teachers’ StoriesCarneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de JaneiroMathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal NarrativesnullResumen en ingles y en espanolThis work is product of the analysis of stories presented by twenty-two teachers who decided to share their classroom experiences of mathematics education considered by them like successful. One looks for analyzing the forms of teachers understanding what it is “to be successful” during the process of “mathematizing”, seen like a reflective activity of education that looks for to understand and to modify the reality. The study reveals that the pedagogical practice that considers problems rooted in the concrete experiences of the daily life, besides to reveal the reality of the school, it takes to the teacher to reflect on its practice and on the accomplishment of “didactic mediation” that promotes more pleasant teaching-learning situations that can elevate the student self-esteem.Pontificia Universidad Javeriananullnull2018-02-24T16:06:12Z2020-04-15T18:30:50Z2018-02-24T16:06:12Z2020-04-15T18:30:50Z2007-01-01http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPDFapplication/pdfhttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/3882011-27771657-9267http://hdl.handle.net/10554/33406spahttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388/268Universitas Psychologica; Vol. 7, Núm. 3 (2008); 711-724Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2reponame:Repositorio Universidad Javerianainstname:Pontificia Universidad Javerianainstacron:Pontificia Universidad Javeriana2023-03-29T19:26:10Z
dc.title.none.fl_str_mv El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
The Interaction in the Learning of the Mathematics: Teachers’ Stories
title El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
spellingShingle El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro
Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives
null
title_short El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
title_full El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
title_fullStr El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
title_full_unstemmed El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
title_sort El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
dc.creator.none.fl_str_mv Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro
author Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro
author_facet Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv null
null
dc.subject.none.fl_str_mv Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives
null
topic Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives
null
description Resumen en ingles y en espanol
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-01-01
2018-02-24T16:06:12Z
2018-02-24T16:06:12Z
2020-04-15T18:30:50Z
2020-04-15T18:30:50Z
dc.type.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
Artículo de revista
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388
2011-2777
1657-9267
http://hdl.handle.net/10554/33406
url http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388
http://hdl.handle.net/10554/33406
identifier_str_mv 2011-2777
1657-9267
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388/268
Universitas Psychologica; Vol. 7, Núm. 3 (2008); 711-724
dc.rights.none.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv PDF
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Javeriana
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Javeriana
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Javeriana
instname:Pontificia Universidad Javeriana
instacron:Pontificia Universidad Javeriana
instname_str Pontificia Universidad Javeriana
instacron_str Pontificia Universidad Javeriana
institution Pontificia Universidad Javeriana
reponame_str Repositorio Universidad Javeriana
collection Repositorio Universidad Javeriana
_version_ 1803712825515835393