El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
Resumen en ingles y en espanol
- Autores:
- Tipo de recurso:
- article
- Fecha de publicación:
- 2007
- Institución:
- Pontificia Universidad Javeriana
- Repositorio:
- Repositorio Universidad Javeriana
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.javeriana.edu.co:10554/33406
- Acceso en línea:
- http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388
http://hdl.handle.net/10554/33406
- Palabra clave:
- Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives
null
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
id |
JAVERIANA_0de6ff684e24f5fa9301345d18e0ee27 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.javeriana.edu.co:10554/33406 |
network_acronym_str |
JAVERIANA |
network_name_str |
Repositorio Universidad Javeriana |
repository_id_str |
|
spelling |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesoresThe Interaction in the Learning of the Mathematics: Teachers’ StoriesCarneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de JaneiroMathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal NarrativesnullResumen en ingles y en espanolThis work is product of the analysis of stories presented by twenty-two teachers who decided to share their classroom experiences of mathematics education considered by them like successful. One looks for analyzing the forms of teachers understanding what it is “to be successful” during the process of “mathematizing”, seen like a reflective activity of education that looks for to understand and to modify the reality. The study reveals that the pedagogical practice that considers problems rooted in the concrete experiences of the daily life, besides to reveal the reality of the school, it takes to the teacher to reflect on its practice and on the accomplishment of “didactic mediation” that promotes more pleasant teaching-learning situations that can elevate the student self-esteem.Pontificia Universidad Javeriananullnull2018-02-24T16:06:12Z2020-04-15T18:30:50Z2018-02-24T16:06:12Z2020-04-15T18:30:50Z2007-01-01http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPDFapplication/pdfhttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/3882011-27771657-9267http://hdl.handle.net/10554/33406spahttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388/268Universitas Psychologica; Vol. 7, Núm. 3 (2008); 711-724Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2reponame:Repositorio Universidad Javerianainstname:Pontificia Universidad Javerianainstacron:Pontificia Universidad Javeriana2023-03-29T19:26:10Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores The Interaction in the Learning of the Mathematics: Teachers’ Stories |
title |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
spellingShingle |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives null |
title_short |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_full |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_fullStr |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_full_unstemmed |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_sort |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro |
author |
Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro |
author_facet |
Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
null null |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives null |
topic |
Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives null |
description |
Resumen en ingles y en espanol |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-01-01 2018-02-24T16:06:12Z 2018-02-24T16:06:12Z 2020-04-15T18:30:50Z 2020-04-15T18:30:50Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 Artículo de revista http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388 2011-2777 1657-9267 http://hdl.handle.net/10554/33406 |
url |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388 http://hdl.handle.net/10554/33406 |
identifier_str_mv |
2011-2777 1657-9267 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388/268 Universitas Psychologica; Vol. 7, Núm. 3 (2008); 711-724 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
PDF application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Javeriana |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Javeriana |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Universidad Javeriana instname:Pontificia Universidad Javeriana instacron:Pontificia Universidad Javeriana |
instname_str |
Pontificia Universidad Javeriana |
instacron_str |
Pontificia Universidad Javeriana |
institution |
Pontificia Universidad Javeriana |
reponame_str |
Repositorio Universidad Javeriana |
collection |
Repositorio Universidad Javeriana |
_version_ |
1803712825515835393 |