Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia

The traditional management educational methods like in class group activities derive from Western democratic principles and work well in tolerant and pluralistic climate. However, in dogmatic and oppressive social environment, they just reinforce the dominant culture and create obstacles to develop...

Full description

Autores:
Kalnitskaya, Polina
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Pontificia Universidad Javeriana
Repositorio:
Repositorio Universidad Javeriana
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repository.javeriana.edu.co:10554/41976
Acceso en línea:
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395
http://hdl.handle.net/10554/41976
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
id JAVERIANA2_5c61c346a2df90ac93e0be48eb43f239
oai_identifier_str oai:repository.javeriana.edu.co:10554/41976
network_acronym_str JAVERIANA2
network_name_str Repositorio Universidad Javeriana
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 InternacionalDerechos de autor 2018 Polina Kalnitskayahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Kalnitskaya, Polina2019-03-26T20:55:14Z2020-04-15T18:02:57Z2019-03-26T20:55:14Z2020-04-15T18:02:57Z2019-01-10http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/2239510.11144/Javeriana.cao31-57.cosc1900-72050120-3592http://hdl.handle.net/10554/41976PDFapplication/pdfengPontificia Universidad Javerianahttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395/21450Cuadernos de Administración; Vol 31 No 57 (2018); 79 - 103Cuadernos de Administración; Vol. 31 Núm. 57 (2018); 79 - 103Cuadernos de Administración; v. 31 n. 57 (2018); 79 - 103Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en RusiaDesafiar o contexto social opressivo redesenhando o espaço de aprendizagem. O caso de uma classe de ética empresarial em RússiaChallenging the oppressive social context by redesigning learning space. The case of a business ethics class in Russiahttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articleArtículo revisado por paresThe traditional management educational methods like in class group activities derive from Western democratic principles and work well in tolerant and pluralistic climate. However, in dogmatic and oppressive social environment, they just reinforce the dominant culture and create obstacles to develop students' critical reflexive thinking. Learning space becomes constrained by different overwhelming contextual factors: from group pressure to an authoritarian political background. On the case of the Russian business ethics classroom, this paper examines the influence of an oppressive context on the learning space and offers an approach to weakening this influence by intensifying students' critical reflexivity using writing assignments and supportive teacher's feedback based on a narrative therapy approach. 10554/41976oai:repository.javeriana.edu.co:10554/419762023-03-29 12:48:44.508Repositorio Institucional - Pontificia Universidad Javerianarepositorio@javeriana.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
dc.title.por.fl_str_mv Desafiar o contexto social opressivo redesenhando o espaço de aprendizagem. O caso de uma classe de ética empresarial em Rússia
dc.title.english.eng.fl_str_mv Challenging the oppressive social context by redesigning learning space. The case of a business ethics class in Russia
title Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
spellingShingle Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_short Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_full Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_fullStr Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_full_unstemmed Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_sort Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
dc.creator.fl_str_mv Kalnitskaya, Polina
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Kalnitskaya, Polina
description The traditional management educational methods like in class group activities derive from Western democratic principles and work well in tolerant and pluralistic climate. However, in dogmatic and oppressive social environment, they just reinforce the dominant culture and create obstacles to develop students' critical reflexive thinking. Learning space becomes constrained by different overwhelming contextual factors: from group pressure to an authoritarian political background. On the case of the Russian business ethics classroom, this paper examines the influence of an oppressive context on the learning space and offers an approach to weakening this influence by intensifying students' critical reflexivity using writing assignments and supportive teacher's feedback based on a narrative therapy approach. 
publishDate 2019
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2019-03-26T20:55:14Z
2020-04-15T18:02:57Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2019-03-26T20:55:14Z
2020-04-15T18:02:57Z
dc.date.created.none.fl_str_mv 2019-01-10
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.hasversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.other.none.fl_str_mv Artículo revisado por pares
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395
10.11144/Javeriana.cao31-57.cosc
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 1900-7205
0120-3592
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10554/41976
url http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395
http://hdl.handle.net/10554/41976
identifier_str_mv 10.11144/Javeriana.cao31-57.cosc
1900-7205
0120-3592
dc.language.iso.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.uri.none.fl_str_mv http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395/21450
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Cuadernos de Administración; Vol 31 No 57 (2018); 79 - 103
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Cuadernos de Administración; Vol. 31 Núm. 57 (2018); 79 - 103
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv Cuadernos de Administración; v. 31 n. 57 (2018); 79 - 103
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Polina Kalnitskaya
dc.rights.licence.*.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Derechos de autor 2018 Polina Kalnitskaya
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.spa.fl_str_mv PDF
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Pontificia Universidad Javeriana
institution Pontificia Universidad Javeriana
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional - Pontificia Universidad Javeriana
repository.mail.fl_str_mv repositorio@javeriana.edu.co
_version_ 1808389649138188288