Estimación de un modelo econométrico para determinar el efecto de acciones de marketing en ventas de productos de cuidado personal en Colombia

The purpose of this study is to show marketing practitioners how to use econometric models to assess the effect of marketing actions. We use a database that includes the four competitors of a personal care product in Colombia with limited information for a period of six years. The study evaluates th...

Full description

Autores:
Arboleda Arango, Ana María
Alonso Cifuentes, Julio César
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad ICESI
Repositorio:
Repositorio ICESI
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.icesi.edu.co:10906/81417
Acceso en línea:
https://www.upo.es/revistas/index.php/RevMetCuant/article/view/2349
http://hdl.handle.net/10906/81417
Palabra clave:
Econometrics models
Economics
Econometría
Economía
Paneles de consumidores
Productos de consumo
Marketing
Panel data
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/