Estimación de un modelo econométrico para determinar el efecto de acciones de marketing en ventas de productos de cuidado personal en Colombia
The purpose of this study is to show marketing practitioners how to use econometric models to assess the effect of marketing actions. We use a database that includes the four competitors of a personal care product in Colombia with limited information for a period of six years. The study evaluates th...
- Autores:
-
Arboleda Arango, Ana María
Alonso Cifuentes, Julio César
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad ICESI
- Repositorio:
- Repositorio ICESI
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.icesi.edu.co:10906/81417
- Acceso en línea:
- https://www.upo.es/revistas/index.php/RevMetCuant/article/view/2349
http://hdl.handle.net/10906/81417
- Palabra clave:
- Econometrics models
Economics
Econometría
Economía
Paneles de consumidores
Productos de consumo
Marketing
Panel data
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/