Fostering foreign languages learning through music : music beyond its instrumentalization

The purpose of this research is to critically analyze the usage of music in foreign languages classes, such as the benefits it brings to the classroom environment, cognitive and emotional effects that music provokes in foreign language students and some disadvantages the usage of music can bring to...

Full description

Autores:
Da Cunha, Diego Müller
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad ICESI
Repositorio:
Repositorio ICESI
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.icesi.edu.co:10906/95592
Acceso en línea:
http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95592
http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329531
Palabra clave:
Aprendizaje de lenguas extranjeras
Enseñanza del inglés
Idiomas extranjeros
Música y emociones
Desarrollo cognitivo
Comunicación oral
Comunicación escrita
Trabajos de grado
Departamento de Pedagogía
Licenciatura en Lenguas Extranjeras con énfasis en inglés
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/