Pre-school contributions to future achievements
This paper provides recent evidence about the beneÖts of attending preschool on future performance. A non-parametric matching procedure is used over two outcomes: math and verbal scores at a national mandatory test (Saber11) in Colombia. It is found that students who had the chance of attending pres...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2014
- Institución:
- Universidad del Rosario
- Repositorio:
- Repositorio EdocUR - U. Rosario
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.urosario.edu.co:10336/10859
- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.48713/10336_10859
http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/10859
- Palabra clave:
- Educación primaria
Preschool
Education
Colombia
Teoría de la educación
Educación preescolar::Aspectos Sociales
Desarrollo infantil
Rendimiento académico::Niños
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2