Fortalecimiento de problemas de aplicación del pensamiento variacional a través de la metodología del juego como estrategia pedagógica
This study represents a research initiative in the field of mathematics, with the aim of enriching variational thinking among secondary school students. This approach seeks to enhance fundamental cognitive processes such as reasoning, communication, and modeling through the formulation and resolutio...
- Autores:
-
Naranjo Barahona, Dayana Valentina
Caro Roldan, Juan Gabriel
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Cooperativa de Colombia
- Repositorio:
- Repositorio UCC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/53957
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/20.500.12494/53957
- Palabra clave:
- Modelación
Didáctica
Educación
Aprendizaje
Matemáticas
Pensamiento variacional
Variational Thought
Modeling
Didactics
Education
Learning
Mathematics
Modelación
Didáctica
Educación
Aprendizaje
Matemáticas
Pensamiento variacional
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución – No comercial – Sin Derivar