Fortalecimiento de problemas de aplicación del pensamiento variacional a través de la metodología del juego como estrategia pedagógica

This study represents a research initiative in the field of mathematics, with the aim of enriching variational thinking among secondary school students. This approach seeks to enhance fundamental cognitive processes such as reasoning, communication, and modeling through the formulation and resolutio...

Full description

Autores:
Naranjo Barahona, Dayana Valentina
Caro Roldan, Juan Gabriel
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Cooperativa de Colombia
Repositorio:
Repositorio UCC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/53957
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/20.500.12494/53957
Palabra clave:
Modelación
Didáctica
Educación
Aprendizaje
Matemáticas
Pensamiento variacional
Variational Thought
Modeling
Didactics
Education
Learning
Mathematics
Modelación
Didáctica
Educación
Aprendizaje
Matemáticas
Pensamiento variacional
Rights
openAccess
License
Atribución – No comercial – Sin Derivar