El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería
This article presents a study to identify the degree of knowledge that students have about ICT (Information and Communication Technologies), the ICT tools they use most in their academic life, their perception of the use that teachers Of physics give to the ICT, where they acquire the skills in ICT,...
- Autores:
-
Cabrera Medina, Jaime Malqui
Medina Rojas, Ferley
Sanchez Medina, Irlesa Indira
Arias, Juan Manuel
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad Cooperativa de Colombia
- Repositorio:
- Repositorio UCC
- Idioma:
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/42210
- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.25054/16576799.1445
https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84991633836&doi=10.17533%2fudea.vitae.v23n2a03&partnerID=40&md5=3306ab97d38ea5839900828f5f3c41ce
https://hdl.handle.net/20.500.12494/42210
- Palabra clave:
- ICT
Learning
Physics
- Rights
- closedAccess
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
id |
COOPER2_3fc22fa3641bd437356dbefe5a321655 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/42210 |
network_acronym_str |
COOPER2 |
network_name_str |
Repositorio UCC |
repository_id_str |
|
spelling |
Cabrera Medina, Jaime MalquiMedina Rojas, FerleySanchez Medina, Irlesa IndiraArias, Juan Manuel2021-12-16T22:16:06Z2021-12-16T22:16:06Z2017https://doi.org/10.25054/16576799.1445https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84991633836&doi=10.17533%2fudea.vitae.v23n2a03&partnerID=40&md5=3306ab97d38ea5839900828f5f3c41ce07981015https://hdl.handle.net/20.500.12494/42210Cabrera JM,Medina F,Sánchez II,Arias JM. El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería. Espacios. 2017. 38. (45):8. .This article presents a study to identify the degree of knowledge that students have about ICT (Information and Communication Technologies), the ICT tools they use most in their academic life, their perception of the use that teachers Of physics give to the ICT, where they acquire the skills in ICT, finally they pose some reflections, challenges and recommendations for the implementation of the ICT in the teaching of the physics.0000-0001-8174-6506ferley.medina@campusucc.edu.co-Revista EspaciosICTLearningPhysicsEl grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingenieríaArtículohttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEspaciosinfo:eu-repo/semantics/closedAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbPublication20.500.12494/42210oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/422102024-08-20 16:21:54.43metadata.onlyhttps://repository.ucc.edu.coRepositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombiabdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería |
title |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería |
spellingShingle |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería ICT Learning Physics |
title_short |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería |
title_full |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería |
title_fullStr |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería |
title_full_unstemmed |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería |
title_sort |
El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería |
dc.creator.fl_str_mv |
Cabrera Medina, Jaime Malqui Medina Rojas, Ferley Sanchez Medina, Irlesa Indira Arias, Juan Manuel |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Cabrera Medina, Jaime Malqui Medina Rojas, Ferley Sanchez Medina, Irlesa Indira Arias, Juan Manuel |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
ICT Learning Physics |
topic |
ICT Learning Physics |
description |
This article presents a study to identify the degree of knowledge that students have about ICT (Information and Communication Technologies), the ICT tools they use most in their academic life, their perception of the use that teachers Of physics give to the ICT, where they acquire the skills in ICT, finally they pose some reflections, challenges and recommendations for the implementation of the ICT in the teaching of the physics. |
publishDate |
2017 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2017 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-12-16T22:16:06Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-12-16T22:16:06Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.redcol.none.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://doi.org/10.25054/16576799.1445 https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84991633836&doi=10.17533%2fudea.vitae.v23n2a03&partnerID=40&md5=3306ab97d38ea5839900828f5f3c41ce |
dc.identifier.issn.spa.fl_str_mv |
07981015 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12494/42210 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
Cabrera JM,Medina F,Sánchez II,Arias JM. El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería. Espacios. 2017. 38. (45):8. . |
url |
https://doi.org/10.25054/16576799.1445 https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84991633836&doi=10.17533%2fudea.vitae.v23n2a03&partnerID=40&md5=3306ab97d38ea5839900828f5f3c41ce https://hdl.handle.net/20.500.12494/42210 |
identifier_str_mv |
07981015 Cabrera JM,Medina F,Sánchez II,Arias JM. El grado de manejo de las TIC para el aprendizaje de la física en ingeniería. Espacios. 2017. 38. (45):8. . |
dc.relation.ispartofjournal.spa.fl_str_mv |
Espacios |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
dc.rights.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
eu_rights_str_mv |
closedAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
- |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Revista Espacios |
institution |
Universidad Cooperativa de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1814247197896605696 |