Estado del arte trabajo infantil.
The present article is a result of the first phase of the investigation titled ‘The Magdalena needs happy children’, in which the state of the art that is going to be investigated about the population of the minors that study and work in the district of Santa Marta and the Magdalena is shown.
- Autores:
-
Orozco Castillo, Elvis Augusto
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
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- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.22518/16578953.109
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- Palabra clave:
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Niños trabajadores - Santa Marta
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Ravallion, M. y Wodon, Q. (2000). Does Child Labor Displace Schooling? Evidence on Behavioral Responses to an Enrollment Subsidy. The Economic Journal, 110 (462), Conference Papers (Mar., 2000), C158-C175. Skoufias, E. y Parker, S. (2001). Conditional Cash Transfers and the Impact on Child Work and Schooling: Evidence from PROGRESA Program in Mexico. Economía: Journal of Latin America and the Caribbean Economic Association, 2, (1). Unicef. (1997). The State of the World’s ChiIdren. Oxford University Press Canagarajah, S. y Coulombe, H. (1998), Child Labor and Schooling in Ghana, Policy Research Working Paper (1844). Washington DC: The World Bank.. Carvajal, M. J., Morris F. K., Davenport, L. (1993). Economic Determinants of Academic Failure and School Desertion in Guatemala Hoghlands. Economics of Education Review, 12 (1), pp. 59-70 Casagrande, J. B. y Hale, K. L. (1967). Semantic relationships in Papago folk-definitions. En Ryan, G. W. y Bernard, H. R. (n.d.). Techniques to identify themes in qualitative data. Cunningham, H. (1991). The children of the poor: representations of childhood since the seventeenth century. Oxford: Blackwell. De Vos, S. (1998). Family Structure and School Attendance Among Children 13-16 in Argentina and Panama. Journal of Comparative Family Studies. Edmonds, E. V. (2003). Child Labour in South Asia. OECD Social, Employment and Migration Working Papers. Ekstrom, R. B., Goertz, M. E., Pollack, J. M. y Rock, D. A. (1986). Who Drops Out of High School and Why? Findings from a National Study. Teachers College Record, 87(3). Howell, F. M. y Frese, W. (1982). Early transition into adult roles: some antecedents and outcomes. American Educational Research Journal, 19, pp. 51-73. Rumberger, R. W. (1983). Dropping out of high school: The influence of race, sex, and family background. American Educational Research Journal, 20, pp. 199-220. Sandefur, G. D., McLanahan, S., y Wojtkiewicz, R. A. (1992). The effects of parental marital status during adolescence on high school graduation. Social Forces, 71,pp. 103-121. Skyt, H y Jensen, P. (1998). Child labor and School attendance: two joint decision. (octubre). Center for Labor Market and Social Research. Dinamarca: University of Aarhurs. |
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Civilizar Ciencias Sociales y Humanas. 12 (23), 159-168.1657-8953https://doi.org/10.22518/16578953.109instname:Universidad Sergio Arboledareponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboledarepourl:https://repository.usergioarboleda.edu.co/http://hdl.handle.net/11232/266The present article is a result of the first phase of the investigation titled ‘The Magdalena needs happy children’, in which the state of the art that is going to be investigated about the population of the minors that study and work in the district of Santa Marta and the Magdalena is shown.El presente artículo es un resultado de la primera fase de la investigación titulada El Magdalena necesita niños felices en el cual se presenta el estado del arte que se va a investigar acerca de la población de los menores que estudian y trabajan en el distrito de Santa Marta y el Magdalena.10Digitalapplication/pdfdocumentosspaUniversidad Sergio ArboledaRevista Civilizar Ciencias Sociales y Humanas ; vol. 12, núm 23 (2012)Ayala, U. y Becerra, C. (1982). El trabajo infantil en Bogotá. Centro de Estudios sobre Desarrollo Económico (CEDE). Bogotá: Facultad de Economía. Universidad de los Andes.Bernal, R. y Cárdenas, M. (2006). Trabajo Infantil en Colombia.Costa, Zamora y Gutiérrez (2003). La escuela como contexto de contención social y afectiva. Revista Enfoques Educacionales, 5, 117-135.DANE (2003). Encuesta Nacional de Trabajo Infantil. Bogotá: Departamento Administrativo Nacional de Estadística (DANE).DANE, DEPROYECTOS LTDA. & IPEC (2003). Análisis de los resultados de la encuesta sobre caracterización de la población entre 5 y 17 años en Colombia. Bogotá: DANE.Díaz, M. y Rodríguez I. (1998). El trabajo infantil en el mundo: el estado de la discusión. Cuadernos de Estudios Empresariales, 8, pp 243-250. ISSN: 1131-6985Fernández, J. y De los campos, H. (2005). 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Niños y jóvenes: ¿cuántos y dónde trabajan? Bogotá: Universidad de los Andes, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social y Ediciones Tercer Mundo.Kane, J. (2004). ¿Ayudantes o esclavos? Comprender el trabajo infantil doméstico y cómo prevenirlo. Ginebra: OIT/IPEC.López, V. (2004). Análisis y recomendaciones para la mejor regulación y cumplimiento de la normativa nacional e internacional sobre el trabajo de los niños, niñas y adolescentes en Paraguay serie Documentos de Trabajo, 183. Lima: OIT/IPEC/AECI.OIT. (2003). La hora de la igualdad en el trabajo. Informe global con arreglo al seguimiento de la declaración de la OIT relativa a los principios y derechos fundamentales en el trabajo 2003.Lima: OIT.Pardo, R. y Sorzano, O. (2004). Determinantes de la asistencia y la deserción escolar en primaria y secundaria. Cuadernos PUND-MPS, 3, Ministerio de Protección Social, pp. 15-80.Ranjan, R. (2004). The Impact of children’s work on schooling. ILO/IPEC Working Paper.Sánchez, F. y Núñez, J. (1995). ¿Por qué los niños pobres no van a la escuela? Determinantes de la asistencia escolar en Colombia. Planeación y Desarrollo, XXVI (4), octubre-diciembre. Bogotá: Departamento Nacional de Plantación.Sapelli, C. y Torche, A. (2003). Deserción Escolar y Trabajo Juvenil: ¿Dos caras de una misma decisión?. Documento de Trabajo, 259. Universidad Católica de Chile ISSN 0717-7593.Ravallion, M. y Wodon, Q. (2000). Does Child Labor Displace Schooling? Evidence on Behavioral Responses to an Enrollment Subsidy. The Economic Journal, 110 (462), Conference Papers (Mar., 2000), C158-C175.Skoufias, E. y Parker, S. (2001). Conditional Cash Transfers and the Impact on Child Work and Schooling: Evidence from PROGRESA Program in Mexico. Economía: Journal of Latin America and the Caribbean Economic Association, 2, (1).Unicef. (1997). The State of the World’s ChiIdren. Oxford University PressCanagarajah, S. y Coulombe, H. (1998), Child Labor and Schooling in Ghana, Policy Research Working Paper (1844). Washington DC: The World Bank..Carvajal, M. J., Morris F. K., Davenport, L. (1993). Economic Determinants of Academic Failure and School Desertion in Guatemala Hoghlands. Economics of Education Review, 12 (1), pp. 59-70Casagrande, J. B. y Hale, K. L. (1967). Semantic relationships in Papago folk-definitions. En Ryan, G. W. y Bernard, H. R. (n.d.). Techniques to identify themes in qualitative data.Cunningham, H. (1991). The children of the poor: representations of childhood since the seventeenth century. Oxford: Blackwell.De Vos, S. (1998). Family Structure and School Attendance Among Children 13-16 in Argentina and Panama. Journal of Comparative Family Studies.Edmonds, E. V. (2003). Child Labour in South Asia. OECD Social, Employment and Migration Working Papers.Ekstrom, R. B., Goertz, M. E., Pollack, J. M. y Rock, D. A. (1986). Who Drops Out of High School and Why? Findings from a National Study. 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Dinamarca: University of Aarhurs.Civilizar Ciencias Sociales y Humanidades1223159168Estado del arte trabajo infantil.State of the a child labour.Trabajo infantil - Santa MartaNiños trabajadores - Santa MartaTrabajo infantil - Legislaciónmercado laboralremuneraciónniñosadolescentespobrezalabour marketpaychildrenadolescentspovertyhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/redcol/resource_type/ARTArtículo de revistaORIGINALEstado del arte trabajo infantil.htmltext/html233https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/266/1/Estado%20del%20arte%20trabajo%20infantil.html36164bd83ed7ba2398ff7395dd8f8310MD51open access11232/266oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/2662021-11-18 12:43:33.798open accessRepositorio Institucional Universidad Sergio Arboledadspace-help@myu.edu |