Del propósito de la filosofía

It is vital to ask what to teach in philosophy and how; but to address this question; we must first determine with what purpose to do it; but above all; to know what isthe purpose of philosophy. Perhaps by determining the essential basis it would be clearer to answer the question of teaching and lea...

Full description

Autores:
Cristancho Altuzarra, José Gabriel
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad Sergio Arboleda
Repositorio:
Repositorio U. Sergio Arboleda
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
https://doi.org/10.22518/16578953.18
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Palabra clave:
Filosofía - Enseñanza
filosofía
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description It is vital to ask what to teach in philosophy and how; but to address this question; we must first determine with what purpose to do it; but above all; to know what isthe purpose of philosophy. Perhaps by determining the essential basis it would be clearer to answer the question of teaching and learning; even more; all this will help to clarify the mission of the philosophy and the philosopher today. To resolve this ponder is a philosophical reflection on traditional academic practices. Then; from some authors; it is made a dissertation on what is philosophy; to deduce in which aspects of the current academic practices is present or distant the philosophy. Finally we propose some perspectives to extend the philosophy and teaching of philosophy.
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Cristancho Altuzarra, J. (2008). Algunos diálogos sobre educación (en prensa), 817-819. Tesis de maestría en Filosofía Latinoamericana no publicada. Universidad Santo Tomás, Bogotá. Trabajo que mereció el X Premio Nacional de Educación Francisca Radke 2008-2009.
Cristancho, J. G.. (2005). ‘Sobre el apetito voraz por el conocimiento’. En Franciscanum. Revista de las ciencias del espíritu. Año XLVIII, N.º 140. Mayo-agosto 2005. Bogotá. Universidad de San Buenaventura. pp. 51-64.
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