Emprendimiento como promotor del crecimiento regional
The research aims to identify how entrepreneurship contributes to the growth of the region and know the entrepreneurial factors that promote regional development to encourage and strengthen the creation of new companies, for this a qualitative methodology is applied, beginning with the study of conc...
- Autores:
-
Saldarriaga Salazar, María Eugenia
Guzmán González, María Fernanda
- Tipo de recurso:
- Part of book
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/2112
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/11232/2112
- Palabra clave:
- Emprendimiento
Nuevas empresas
Desarrollo económico
Crecimiento empresarial – Popayan ( Cauca) – 2015-2017
Competencia económica
Entrepreneurship
New business enterprises
Economic development
Corporations—Growth - Popayan (Cauca) -2015-2017
Competition
emprendimiento
emprendedores
innovación
desarrollo regional
competitividad
entrepreneurship
entrepreneurs
innovation
regional develop
economy
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)
id |
sergioarb2_a4817bd803986117e0b9552b26b306e7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/2112 |
network_acronym_str |
sergioarb2 |
network_name_str |
Repositorio U. Sergio Arboleda |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional |
dc.title.translated.spa.fl_str_mv |
entrepreneurship as promoter of regional growth |
title |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional |
spellingShingle |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional Emprendimiento Nuevas empresas Desarrollo económico Crecimiento empresarial – Popayan ( Cauca) – 2015-2017 Competencia económica Entrepreneurship New business enterprises Economic development Corporations—Growth - Popayan (Cauca) -2015-2017 Competition emprendimiento emprendedores innovación desarrollo regional competitividad entrepreneurship entrepreneurs innovation regional develop economy |
title_short |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional |
title_full |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional |
title_fullStr |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional |
title_full_unstemmed |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional |
title_sort |
Emprendimiento como promotor del crecimiento regional |
dc.creator.fl_str_mv |
Saldarriaga Salazar, María Eugenia Guzmán González, María Fernanda |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Saldarriaga Salazar, María Eugenia Guzmán González, María Fernanda |
dc.subject.lemb.spa.fl_str_mv |
Emprendimiento Nuevas empresas Desarrollo económico Crecimiento empresarial – Popayan ( Cauca) – 2015-2017 Competencia económica Entrepreneurship New business enterprises Economic development Corporations—Growth - Popayan (Cauca) -2015-2017 Competition |
topic |
Emprendimiento Nuevas empresas Desarrollo económico Crecimiento empresarial – Popayan ( Cauca) – 2015-2017 Competencia económica Entrepreneurship New business enterprises Economic development Corporations—Growth - Popayan (Cauca) -2015-2017 Competition emprendimiento emprendedores innovación desarrollo regional competitividad entrepreneurship entrepreneurs innovation regional develop economy |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
emprendimiento emprendedores innovación desarrollo regional competitividad entrepreneurship entrepreneurs innovation regional develop economy |
description |
The research aims to identify how entrepreneurship contributes to the growth of the region and know the entrepreneurial factors that promote regional development to encourage and strengthen the creation of new companies, for this a qualitative methodology is applied, beginning with the study of concepts such as entrepreneurship, economic development, and its relationship; several authors give importance to the entrepreneurship to contribute to the development of the country. Documents of the Cámara de Comercio del Cauca are reviewed, with the purpose of knowing the growth of companies created in Cauca during 2015-2017; finding the generation of small and medium-sized enterprises, especially in the commercial sector located in the center and adjacent sectors of Popayán, while the industrial sector is located to the north of the department of Cauca, then it is applied to the entrepreneurs a semi-structured interview to know the importance of innovation and its contribution to regional development. The result is that the entrepreneurship is considered a promoter of the economy; fosters enterprise creation, increases jobs and improves the economic and social development; it is necessary to train entrepreneurs to achieve innovative and competitive enterprises, identify and coordinate resources contributing welfare and wealth to society. Concluding that entrepreneurs must turn profitable business ideas with new products or services, look for new markets, and innovate; it is important to train and promote entrepreneurs to contribute to economic growth. |
publishDate |
2020 |
dc.date.created.spa.fl_str_mv |
2020-08 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2020-08 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2023-11-28T13:08:40Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2023-11-28T13:08:40Z |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.*.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 |
dc.type.redcol.*.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/CAP_LIB |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Capítulo de Libro |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 |
dc.identifier.citation.spa.fl_str_mv |
Saldarriaga Salazar, M. Guzmán González, M. (2020). Emprendimiento como promotor del crecimiento regional. Bogotá: Universidad Sergio Arboleda |
dc.identifier.isbn.spa.fl_str_mv |
978-958-5511-99-6 |
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11232/2112 |
dc.identifier.doi.spa.fl_str_mv |
10.22518/book/9789585511996/ch11 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Sergio Arboleda |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda |
dc.identifier.repourl.*.fl_str_mv |
repourl: https://repository.usergioarboleda.edu.co/ |
identifier_str_mv |
Saldarriaga Salazar, M. Guzmán González, M. (2020). Emprendimiento como promotor del crecimiento regional. Bogotá: Universidad Sergio Arboleda 978-958-5511-99-6 10.22518/book/9789585511996/ch11 instname:Universidad Sergio Arboleda reponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda repourl: https://repository.usergioarboleda.edu.co/ |
url |
http://hdl.handle.net/11232/2112 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.ispartofseries.spa.fl_str_mv |
Investigación |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Applegate, L. y Harreld, B. (2009). Don’t Just Survive -Thrive: Leading Innovation in Good Times and Bad. Harvard Business School, 9 (127), 2-20. Baumol, W. (1990). Entrepreneurship: Productive, unproductive and destructive. The Journal of Political Economy, 98(5), 893-921. Boari, C y Presutti, M. (2004). Social capital and entrepreneurship inside an italian cluster: empirical investigation. Uppsala University, (2), 1-41. Byers, T. , Kist, H. & Sutton, R. (1997). Characteristics of the entrepreneur: social creatures, not solo heroes. TheHandbook of Technology Management, Vol. 4, 1-8. Cámara de Comercio del Cauca (2014). Las 200 empresas generadoras de desarrollo en el Cauca en 2013. Popayán. Cámara de Comercio del Cauca. (2016). Las 200 empresas generadoras de desarrollo en el Cauca en 2015. Popayán. Cámara de Comercio del Cauca. (2017). Boletín mensual. Información Socioeconómica, Cauca, Popayán. Recuperado el 5 de diciembre de 2017, de https://www.cccauca.org.co/sites/default/files/archivos/boletin_no._3.pdf Cámara de Comercio del Cauca. (2017). Las 200 empresas generadoras de desarrollo en el Cauca en 2016. Popayán. Castagnos, J. C. y Rodríguez, C. (2004, julio-diciembre). Debate sobre las estrategias de crecimiento regional y mundial: dilemas para las empresas de América Latina. Cuadernos de Administración, 17(28), 129-153. Coleman, J. (1988). Social capital in the creation of human capital. American Journal of Sociology,Vol. 94, 95-120. Duarte C, F. (2007, julio). Emprendimiento, empresa y crecimiento empresarial. Contabilidad y Negocios, 2(3), 46-56. Galindo-Martín, M. A., Méndez-Picaso, M. T., y Castaño-Martínez, M. S. (2016). Crecimiento, progreso económico y emprendimiento. Journal of Innovation &Knowledge, Vol. 1, 62-68. Gobernación del Cauca. (2012). Plan Estratégico Departamentalde Ciencia, Tecnología e Innovación del Cauca. Gobernación del cauca, Cauca, Popayán. Recuperado el 12 de Noviembre de 2017, de https://www.colciencias.gov.co/ sites/default/files/upload/paginas/pedcti-cauca.pdf Gonzalorena, J. (2017). Problemas y perspectivas actuales del desarrollo económico. ECONOMÍAunam, 14(41), 112-117. Granovetter, M. (1983). The strength of weak ties: A network theory revisited. Sociological Theory, Vol. 1, 201-233. Grosjean, N. y. y Maillat, D. (1998). Territorial production systems and endogenous development. Institute for Regional and Economical Research Economical Research. University de Neuchâtel, Suiza. Hernández, S. R., Fernández, C. C. y Baptista L. , M. (2010). Metodología de la investigación (5.a ed.). México C.F: México: McGraw Hill. Holcombe, R. (2007). Entrepreneurship and Economic Progress.Routledge. Routledge Ley 1014. (2006). Ministerio de Comercio, Industria y Turísmo. De fomento a la cultura del emprendimiento. Bogotá, Colombia: MCIT. Lin, N. (2001). Social capital, a theory of social structure and action. Cambridge University Press. Méndez, R. (1997). “Desarrollo desigual, medio ambiente y territorio”, Geográfica económica. La lógica espacial del capitalismo. Barcelona, España: Ariel. Schumpeter, J. (1934). The theory of economic development: an inquiryinto profits, capital, credit, interest, and the business cycle. Cambridge: Harvard University Press. Stevenson, H. (2000). Why the entrepreneurship has won! Recuperdo de www.usasbe.org/ pdf/cwp-2000-stevenson.pdf (consultado el 16 de febrero de 2018). Thurik, R. y Wennekers, S. (2004). Entrepreneurship, small business and economic growth. Journal of Small Business and Enterprise, 11(1), 141-142. Torres-Granadillo, F. y Artigas, W. (2015). Emprendimiento económico: elementos teóricos desde las perspectivas de sistemas. Revista de Ciencias Sociales, XXI(3), 428- 441. Troncoso, P. C. y Amaya, P. A. (2017). Entrevista: guía práctica para la recolección de datos cualitativos en investigación de salud. Revista Facultad de Medicina, 65(2), 329-332. Doi. DOI: http://dx.doi.org/10.15446/revfacmed.v65n2.60235 |
dc.relation.citationstartpage.spa.fl_str_mv |
281 |
dc.relation.citationendpage.spa.fl_str_mv |
303 |
dc.rights.license.*.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO) |
dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ |
dc.rights.acceso.spa.fl_str_mv |
Abierto (Texto Completo) |
dc.rights.accesRights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia |
dc.rights.coar.*.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ Abierto (Texto Completo) Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
34 |
dc.format.medium.spa.fl_str_mv |
Digital |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Sergio Arboleda |
institution |
Universidad Sergio Arboleda |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/1/Emprendimiento%20como%20promotor%20del%20crecimiento%20regional.pdf https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/2/license.txt https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/3/Gesti%c3%b3n%20organizacional%2c%20sustentabilidad.pdf.jpg https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/4/Emprendimiento%20como%20promotor%20del%20crecimiento%20regional.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
e1ad471b4bdd853a93d2ccf1beb37aa3 08af4d860568f825b35a06c69dc734dc fca834bac901faf6583fbdf85630a926 fca834bac901faf6583fbdf85630a926 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda |
repository.mail.fl_str_mv |
dspace-help@myu.edu |
_version_ |
1814076304827351040 |
spelling |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/Abierto (Texto Completo)info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombiahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Saldarriaga Salazar, María EugeniaGuzmán González, María Fernanda2023-11-28T13:08:40Z2023-11-28T13:08:40Z2020-082020-08Saldarriaga Salazar, M. Guzmán González, M. (2020). Emprendimiento como promotor del crecimiento regional. Bogotá: Universidad Sergio Arboleda978-958-5511-99-6http://hdl.handle.net/11232/211210.22518/book/9789585511996/ch11instname:Universidad Sergio Arboledareponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboledarepourl: https://repository.usergioarboleda.edu.co/The research aims to identify how entrepreneurship contributes to the growth of the region and know the entrepreneurial factors that promote regional development to encourage and strengthen the creation of new companies, for this a qualitative methodology is applied, beginning with the study of concepts such as entrepreneurship, economic development, and its relationship; several authors give importance to the entrepreneurship to contribute to the development of the country. Documents of the Cámara de Comercio del Cauca are reviewed, with the purpose of knowing the growth of companies created in Cauca during 2015-2017; finding the generation of small and medium-sized enterprises, especially in the commercial sector located in the center and adjacent sectors of Popayán, while the industrial sector is located to the north of the department of Cauca, then it is applied to the entrepreneurs a semi-structured interview to know the importance of innovation and its contribution to regional development. The result is that the entrepreneurship is considered a promoter of the economy; fosters enterprise creation, increases jobs and improves the economic and social development; it is necessary to train entrepreneurs to achieve innovative and competitive enterprises, identify and coordinate resources contributing welfare and wealth to society. Concluding that entrepreneurs must turn profitable business ideas with new products or services, look for new markets, and innovate; it is important to train and promote entrepreneurs to contribute to economic growth.La investigación apunta a identificar cómo aporta el emprendimiento al crecimiento de la región y conocer los factores emprendedores que promuevan el desarrollo regional para promover y fortalecer la creación de nuevas empresas, para lo cual se aplica una metodología cualitativa, iniciando con el estudio de conceptos como emprendimiento, desarrollo económico, y su relación. Varios autores dan importancia al emprendimiento por aportar al desarrollo del país. Se revisan documentos de Cámara de Comercio del Cauca, para conocer el crecimiento de empresas creadas en el Cauca durante 2015-2017, encontrando la generación de pequeñas y medianas empresas, especialmente en sector comercial localizado en el centro y sectores aledaños de Popayán, mientras que el sector industrial se ubica al norte del departamento del Cauca, posteriormente se aplica a los empresarios entrevista semiestructurada para conocer la importancia de innovar y su aporte al desarrollo regional. En resultado, se obtiene que el emprendimiento es considerado promotor de la economía; fomenta creación de empresa, incrementa empleos y mejora el desarrollo económico y social. Es necesario formar emprendedores que logren empresas innovadoras y competitivas, identificar y coordinar recursos aportando bienestar y riqueza a la sociedad. Concluyendo que los emprendedores deben convertir ideas en negocios rentables con nuevos productos o servicios, buscar nuevos mercados, e innovar; es importante formar e impulsar emprendedores para contribuir al crecimiento económico.34Digitalapplication/pdfspaUniversidad Sergio ArboledaInvestigaciónApplegate, L. y Harreld, B. (2009). Don’t Just Survive -Thrive: Leading Innovation in Good Times and Bad. Harvard Business School, 9 (127), 2-20.Baumol, W. (1990). Entrepreneurship: Productive, unproductive and destructive. The Journal of Political Economy, 98(5), 893-921.Boari, C y Presutti, M. (2004). Social capital and entrepreneurship inside an italian cluster: empirical investigation. Uppsala University, (2), 1-41.Byers, T. , Kist, H. & Sutton, R. (1997). Characteristics of the entrepreneur: social creatures, not solo heroes. TheHandbook of Technology Management, Vol. 4, 1-8.Cámara de Comercio del Cauca (2014). Las 200 empresas generadoras de desarrollo en el Cauca en 2013. Popayán.Cámara de Comercio del Cauca. (2016). Las 200 empresas generadoras de desarrollo en el Cauca en 2015. Popayán.Cámara de Comercio del Cauca. (2017). Boletín mensual. Información Socioeconómica, Cauca, Popayán. Recuperado el 5 de diciembre de 2017, de https://www.cccauca.org.co/sites/default/files/archivos/boletin_no._3.pdfCámara de Comercio del Cauca. (2017). Las 200 empresas generadoras de desarrollo en el Cauca en 2016. Popayán.Castagnos, J. C. y Rodríguez, C. (2004, julio-diciembre). Debate sobre las estrategias de crecimiento regional y mundial: dilemas para las empresas de América Latina. Cuadernos de Administración, 17(28), 129-153.Coleman, J. (1988). Social capital in the creation of human capital. American Journal of Sociology,Vol. 94, 95-120.Duarte C, F. (2007, julio). Emprendimiento, empresa y crecimiento empresarial. Contabilidad y Negocios, 2(3), 46-56.Galindo-Martín, M. A., Méndez-Picaso, M. T., y Castaño-Martínez, M. S. (2016). Crecimiento, progreso económico y emprendimiento. Journal of Innovation &Knowledge, Vol. 1, 62-68.Gobernación del Cauca. (2012). Plan Estratégico Departamentalde Ciencia, Tecnología e Innovación del Cauca. Gobernación del cauca, Cauca, Popayán. Recuperado el 12 de Noviembre de 2017, de https://www.colciencias.gov.co/ sites/default/files/upload/paginas/pedcti-cauca.pdfGonzalorena, J. (2017). Problemas y perspectivas actuales del desarrollo económico. ECONOMÍAunam, 14(41), 112-117.Granovetter, M. (1983). The strength of weak ties: A network theory revisited. Sociological Theory, Vol. 1, 201-233.Grosjean, N. y. y Maillat, D. (1998). Territorial production systems and endogenous development. Institute for Regional and Economical Research Economical Research. University de Neuchâtel, Suiza.Hernández, S. R., Fernández, C. C. y Baptista L. , M. (2010). Metodología de la investigación (5.a ed.). México C.F: México: McGraw Hill.Holcombe, R. (2007). Entrepreneurship and Economic Progress.Routledge. RoutledgeLey 1014. (2006). Ministerio de Comercio, Industria y Turísmo. De fomento a la cultura del emprendimiento. Bogotá, Colombia: MCIT.Lin, N. (2001). Social capital, a theory of social structure and action. Cambridge University Press.Méndez, R. (1997). “Desarrollo desigual, medio ambiente y territorio”, Geográfica económica. La lógica espacial del capitalismo. Barcelona, España: Ariel.Schumpeter, J. (1934). The theory of economic development: an inquiryinto profits, capital, credit, interest, and the business cycle. Cambridge: Harvard University Press.Stevenson, H. (2000). Why the entrepreneurship has won! Recuperdo de www.usasbe.org/ pdf/cwp-2000-stevenson.pdf (consultado el 16 de febrero de 2018).Thurik, R. y Wennekers, S. (2004). Entrepreneurship, small business and economic growth. Journal of Small Business and Enterprise, 11(1), 141-142.Torres-Granadillo, F. y Artigas, W. (2015). Emprendimiento económico: elementos teóricos desde las perspectivas de sistemas. Revista de Ciencias Sociales, XXI(3), 428- 441.Troncoso, P. C. y Amaya, P. A. (2017). Entrevista: guía práctica para la recolección de datos cualitativos en investigación de salud. Revista Facultad de Medicina, 65(2), 329-332. Doi. DOI: http://dx.doi.org/10.15446/revfacmed.v65n2.60235281303Emprendimiento como promotor del crecimiento regionalentrepreneurship as promoter of regional growthEmprendimientoNuevas empresasDesarrollo económicoCrecimiento empresarial – Popayan ( Cauca) – 2015-2017Competencia económicaEntrepreneurshipNew business enterprisesEconomic developmentCorporations—Growth - Popayan (Cauca) -2015-2017Competitionemprendimientoemprendedoresinnovacióndesarrollo regionalcompetitividadentrepreneurshipentrepreneursinnovationregional developeconomyhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_3248http://purl.org/redcol/resource_type/CAP_LIBCapítulo de LibroORIGINALEmprendimiento como promotor del crecimiento regional.pdfEmprendimiento como promotor del crecimiento regional.pdfCapítulo 11application/pdf3499339https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/1/Emprendimiento%20como%20promotor%20del%20crecimiento%20regional.pdfe1ad471b4bdd853a93d2ccf1beb37aa3MD51open accessLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81180https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/2/license.txt08af4d860568f825b35a06c69dc734dcMD52open accessTHUMBNAILGestión organizacional, sustentabilidad.pdf.jpgGestión organizacional, sustentabilidad.pdf.jpgimage/jpeg19281https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/3/Gesti%c3%b3n%20organizacional%2c%20sustentabilidad.pdf.jpgfca834bac901faf6583fbdf85630a926MD53open accessEmprendimiento como promotor del crecimiento regional.pdf.jpgEmprendimiento como promotor del crecimiento regional.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg19281https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2112/4/Emprendimiento%20como%20promotor%20del%20crecimiento%20regional.pdf.jpgfca834bac901faf6583fbdf85630a926MD54open access11232/2112oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/21122023-11-28 22:00:21.073open accessRepositorio Institucional Universidad Sergio Arboledadspace-help@myu.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 |