El rendimiento académico en el nivel de educación media como factor asociado al rendimiento académico en la universidad

This study intends to find the relationship between academic performance in High School and College, focusing on Natural Sciences and Mathematics. It is a descriptive correlational study, and the variables were academic performance in High School, performance indicators and educational history. The...

Full description

Autores:
Salcedo Barragán, Mileidy
Villalba, Angélica María
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2008
Institución:
Universidad Sergio Arboleda
Repositorio:
Repositorio U. Sergio Arboleda
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
https://doi.org/10.22518/16578953.748
http://hdl.handle.net/11232/380
Palabra clave:
Rendimiento académico - Evaluación - Estudio de casos
Estudiantes de educación superior - Aptitudes
Estudiantes de educación media Aptitudes
educación media
rendimiento académico
educación superior
indicadores de rendimiento
trayectoria escolar
senior high school
academic performance
college education
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openAccess
License
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description This study intends to find the relationship between academic performance in High School and College, focusing on Natural Sciences and Mathematics. It is a descriptive correlational study, and the variables were academic performance in High School, performance indicators and educational history. The correlations between variables were established with Spearman’s correlation coefficient. Results suggest that there is a positive relationship between academic performance in High School andEducational History, and a very weak relationship between performancein Science and Mathematics in High School and performance in College.
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Civilizar Ciencias Sociales y Humanas, 8(15), 163 -186.1657-8953https://doi.org/10.22518/16578953.748instname:Universidad Sergio Arboledareponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboledarepourl:https://repository.usergioarboleda.edu.co/http://hdl.handle.net/11232/380This study intends to find the relationship between academic performance in High School and College, focusing on Natural Sciences and Mathematics. It is a descriptive correlational study, and the variables were academic performance in High School, performance indicators and educational history. The correlations between variables were established with Spearman’s correlation coefficient. Results suggest that there is a positive relationship between academic performance in High School andEducational History, and a very weak relationship between performancein Science and Mathematics in High School and performance in College.Esta investigación pretende establecer la relación entre el rendimiento académico en Educación Media y el rendimiento académico en la universidad; enfatizando en el aprovechamiento en Ciencias Naturales y Matemáticas. El estudio es descriptivo correlacional y las variables fueron; el rendimiento académico en Educación Media; los Indicadores de Rendimiento y la Trayectoria escolar. Se determinó la correlación entre las variables a través del coeficiente de correlación de Spearman. Los resultados permitieron determinar que existe una relación positiva entre el rendimiento académico en Educación Media y la Trayectoria Escolar y una relación muy débil entre el rendimiento en Ciencias Naturales y Matemáticas en Educación Media con relación al obtenido en la universidad .24Digitalapplication/pdfdocumentosspaUniversidad Sergio ArboledaRevista Civilizar Ciencias Sociales y Humanas; vol. 8, núm. 15 (2008)Addine, R. & Ramírez, E. (2004).La influencia científico-cultural desde las ciencias naturales en el bachillerato cubano. Recuperado el 2 de septiembre de 2008, dehttp://www.redcientifica.com/doc/doc200401210111.htmlAndino, G., Cardozo, S., Duré, G., Falcon, M., Pierlorenzi, S., Gauna, M. y Markouusky, E.(2003). Caracterización y rendimiento de alumnos ingresantes a Medicina 2003según el nivel de instrucción de los padres. Recuperado el 5 de junio de 2008desde http://www.unne.edu.ar/Web/cyt/cyt/2003/comunicaciones/09-Educacion/D-024.pdfArias, F., Chávez, A. & Muñoz I. 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