Gestión del conocimiento en una organización intensiva en conocimiento: el caso de un Centro de Investigación de Excelencia en Colombia
This article is the result of a research project denominated “Towards building a scorecard for knowledge management centers of excellence: a Colombian case study”, developed by the research group Humanism and Management, Universidad del Valle. It presents an approach to a knowledge-management model...
- Autores:
-
Castro Ruíz, Camilo Andrés
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/163
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/11232/163
- Palabra clave:
- Administración del conocimiento en las empresas - Colombia – Estudio de casos
Tecnologías de la información y la comunicación
Sociedad de la información
Desarrollo científico y tecnológico
Organizaciones intensivas en conocimiento
Centros de investigación de excelencia
Capital intelectual
gestión del conocimiento
activos intangibles
Knowledge – intensive organizations (KIO)
research center of excellence
knowledge management
intangible assets
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)
Summary: | This article is the result of a research project denominated “Towards building a scorecard for knowledge management centers of excellence: a Colombian case study”, developed by the research group Humanism and Management, Universidad del Valle. It presents an approach to a knowledge-management model for a knowledge-intensive organization (KIO) in Colombia. The study is descriptive and inductive, with qualitative research techniques, and primary and secondary information sources. The main objective is to identify and characterize knowledge management in a KIO in Colombia. For the specific case, a Research Center of Excellence (RCE) in the country was chosen, due to its research orientation. |
---|