Prácticas; ambientes y saberes: políticas de TIC en el contexto de la educación superior colombiana.
This review article s has the purpose to show a state of the art on the academic and investigative reflection produced in the context of the relation: Higher Education and ICT policies. In order to achieve this purpose; the text is structured in three parts. Initially; a historic; brief context of t...
- Autores:
-
Rojas, Julio Ernesto
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/273
- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.22518/16578953.110
http://hdl.handle.net/11232/273
- Palabra clave:
- Educación superior - Aspectos políticos - Colombia
Educación superior - Innovaciones tecnológicas - Colombia
Tecnología de la Información y la Comunicación
educación superior
política
investigación
tecnologías de Información y comunicación
TIC
globalización
competencias
sistemas triple hélice
higher education
politics
investigation
information and communication technology
ICT
globalization
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- openAccess
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- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)
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This review article s has the purpose to show a state of the art on the academic and investigative reflection produced in the context of the relation: Higher Education and ICT policies. In order to achieve this purpose; the text is structured in three parts. Initially; a historic; brief context of the reflections; and systematization and analysis studies of the theme is accomplished. Said context was limited between the beginning of the nineties and mid 2000. At a later time; the state of the issue is registered in terms of the proposal of problems; used methodologies; obtained results and approached discussions. Finally; some considerations in relation to the found results are done. |
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In order to achieve this purpose; the text is structured in three parts. Initially; a historic; brief context of the reflections; and systematization and analysis studies of the theme is accomplished. Said context was limited between the beginning of the nineties and mid 2000. At a later time; the state of the issue is registered in terms of the proposal of problems; used methodologies; obtained results and approached discussions. Finally; some considerations in relation to the found results are done.Este artículo de revisión tiene como propósito presentar un estado de arte sobre la reflexión académica e investigativa producida en el contexto de la relación educación superior y políticas de TIC. Para lograr este propósito el texto se estructura en tres partes. Inicialmente se realiza un contexto histórico; breve; de las reflexiones y estudios de sistematización y análisis del tema. Dicho contexto se delimitó entre principios de los noventa y mediados del 2000. Posteriormente; se registra el estado de la cuestión en términos del planteamiento de problemas; metodologías empleadas; resultados obtenidos y discusiones abordadas. Finalmente se hacen algunas consideraciones a propósito de los resultados encontrados.22Digitalapplication/pdfdocumentosspaUniversidad Sergio ArboledaRevista Civilizar Ciencias Sociales y Humanas ; vol. 12, núm 23 (2012)Adel, Y. B., & Ludovick, R. (2008). Uses of Information and Communication Technologies in Europe’s Higher Education Institutions: From Digital Divides to Digital Trajectories. Revista Universidad de la sociedad del conocimiento, 5(8).Agbonlahor, R. (2008). Individual Characteristics as Correlates of Attitudes to Information Technology among Nigerian University Lecturers. African Journal of Library, Archives and Information Science, 18(2), pp. 131-146.Aguado López, E., Rogel Salazar, R., Becerril García, A. y Baca Zapata, G. (2009). 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