Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay

Various sources of information show that there is a group of companies in Uruguay that are actively working to incorporate CSR into their management, through the introduction of socially responsible behaviors in their labor, commercial, productive, environmental practices and relations with the Comm...

Full description

Autores:
Licandro, Óscar Daniel
Correa García, Patricia
Tipo de recurso:
Part of book
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Sergio Arboleda
Repositorio:
Repositorio U. Sergio Arboleda
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/2106
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/11232/2106
Palabra clave:
Responsabilidad social empresarial – Normas - Social
Norma ISO 26000
Responsabiblidad social de los negocios – Uruguay
Industria – Aspectos sociales
Social responsibility of business – Standards
ISO 26000 Standard
Social responsability of business - Uruguay
Industry - social aspects
responsabilidad social empresarial
comunidad
participación activa
inversión social
ISO 26.000
corporate social responsibility
community
active participation
social investment
ISO 26.000
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)
id sergioarb2_09d5ebd80ae030a26c4dd2c3ec394055
oai_identifier_str oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/2106
network_acronym_str sergioarb2
network_name_str Repositorio U. Sergio Arboleda
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
dc.title.translated.spa.fl_str_mv alignment of csr actions to the community with the guidelines of iso 26000 in Uruguay
title Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
spellingShingle Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
Responsabilidad social empresarial – Normas - Social
Norma ISO 26000
Responsabiblidad social de los negocios – Uruguay
Industria – Aspectos sociales
Social responsibility of business – Standards
ISO 26000 Standard
Social responsability of business - Uruguay
Industry - social aspects
responsabilidad social empresarial
comunidad
participación activa
inversión social
ISO 26.000
corporate social responsibility
community
active participation
social investment
ISO 26.000
title_short Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
title_full Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
title_fullStr Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
title_full_unstemmed Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
title_sort Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay
dc.creator.fl_str_mv Licandro, Óscar Daniel
Correa García, Patricia
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Licandro, Óscar Daniel
Correa García, Patricia
dc.subject.lemb.spa.fl_str_mv Responsabilidad social empresarial – Normas - Social
Norma ISO 26000
Responsabiblidad social de los negocios – Uruguay
Industria – Aspectos sociales
Social responsibility of business – Standards
ISO 26000 Standard
Social responsability of business - Uruguay
Industry - social aspects
topic Responsabilidad social empresarial – Normas - Social
Norma ISO 26000
Responsabiblidad social de los negocios – Uruguay
Industria – Aspectos sociales
Social responsibility of business – Standards
ISO 26000 Standard
Social responsability of business - Uruguay
Industry - social aspects
responsabilidad social empresarial
comunidad
participación activa
inversión social
ISO 26.000
corporate social responsibility
community
active participation
social investment
ISO 26.000
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv responsabilidad social empresarial
comunidad
participación activa
inversión social
ISO 26.000
corporate social responsibility
community
active participation
social investment
ISO 26.000
description Various sources of information show that there is a group of companies in Uruguay that are actively working to incorporate CSR into their management, through the introduction of socially responsible behaviors in their labor, commercial, productive, environmental practices and relations with the Community in the that operate. However, there is no empirical research to determine if these behaviors are aligned with the guidelines of the ISO Guide 26,000 on Social Responsibility of organizations. In particular, it is unknown if these companies are applying the guidelines of this guide established in the chapter called Active Participation and Community Development. The results of a research on the activities of these companies in the field of CSR towards the Community are presented, with the aim of analyzing if they fit within the guidelines formulated in said chapter. A structured questionnaire was used, which was applied to those responsible for leading those activities in an intentional sample of that universe. It was found that, in general, the management and implementation of community support activities of these companies are aligned with the guidelines of ISO 26,000, despite the fact that a significant proportion of those interviewed admitted having little knowledge of these guidelines.
publishDate 2020
dc.date.created.spa.fl_str_mv 2020-08
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2020-08
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2023-11-25T17:22:53Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2023-11-25T17:22:53Z
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.*.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.type.redcol.*.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/CAP_LIB
dc.type.local.spa.fl_str_mv Capítulo de Libro
format http://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.identifier.citation.spa.fl_str_mv Licandro, O. Correa García, P. (2020). Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay. Bogotá: Universidad Sergio Arboleda
dc.identifier.isbn.spa.fl_str_mv 978-958-5511-99-6
dc.identifier.uri.eng.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11232/2106
dc.identifier.doi.spa.fl_str_mv 10.22518/book/9789585511996/ch7
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv instname:Universidad Sergio Arboleda
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv reponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda
dc.identifier.repourl.*.fl_str_mv repourl: https://repository.usergioarboleda.edu.co/
identifier_str_mv Licandro, O. Correa García, P. (2020). Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay. Bogotá: Universidad Sergio Arboleda
978-958-5511-99-6
10.22518/book/9789585511996/ch7
instname:Universidad Sergio Arboleda
reponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda
repourl: https://repository.usergioarboleda.edu.co/
url http://hdl.handle.net/11232/2106
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartofseries.spa.fl_str_mv Investigación
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Abad, F. (2002). Ocho claves de la acción social empresarial en España. Marketing y Ventas, 5, 40-45.
ACDE (2016). Indicadores de Responsabilidad Social Empresarial 2016. Disponible en https://docs.wixstatic.com/ugd/acd090_99ee11c4ac3b4737bb377875dd6d1968.pdf. Consultado: 2 de octubre de 2018.
Austin, J. (2003). El desafío de la colaboración: cómo las organizaciones sin fines de lucro y las empresas comerciales alcanzan el éxito mediante alianzas estratégicas. Buenos Aires: Granica.
Austin, J., Gutiérrez, R., Ogliastri, E. y Reficco, E. (2009). Aprovechar la convergencia. Academia, Revista Latinoamericana de Administración, 43, 93-106.
Austin, J. y Chu, M. (2006). La empresa privada y los sectores de bajos ingresos. ReVista. Harvard Review of Latin América, 6(1), 3-5.
Austin, J., Reficco, E., Berger, D., Fischer, R., Gutiérrez, R., Koljatic, M. y Ogliastri, M. (2005). Alianzas sociales en América Latina. Enseñanzas extraídas de colaboraciones entre el sector privado y organizaciones de la sociedad civil. Bogotá: Banco Interamericano de Desarrollo.
Austin, J., Herrero, G. y Reficco, E. (2004) La nueva ruta: alianzas sociales estratégicas. Harvard Business ReviewEdición Latinoamérica, 82(12), 31-40
Carroll, A. (2015). Corporate social responsibility: The centerpiece of competing and complementary frameworks. Organizational Dynamics, 44, 87-96. https:// doi.org/10.1016/j.orgdyn.2015.02.002
Deres (2016). Las mejores prácticas. 2016. Reconocimiento al impacto positivo de las mejores prácticas de RSE. Montevideo: Deres. Recuperado de http://deres.org.uy/wpcontent/uploads/Reconocimientos-2014-Final.pdf (consultado el 5 de octubre de 2018).
Gismera, L. y Vaquero, M. E. (2000), La responsabilidad social de la empresa en España. Papeles de Ética, Economía y Dirección, n.º 5 (1-8).
ISO (2011). Guía de Responsabilidad Social. Montevideo: UNIT.
Licandro, O. (2016a). Responsabilidad social empresaria. Reflexiones, investigaciones y casos. Montevideo: Grupo Magro.
Licandro, O. (2016b). El voluntariado corporativo como práctica de responsabilidad social empresaria hacia los empleados y la comunidad. TEACS, 8, 47-65.
Prats, J. (2001). Gobernabilidad democrática para el desarrollo humano: marco conceptual y analítico. Revista Instituciones y Desarrollo, 10, 103-148.
dc.relation.references.eng.fl_str_mv Dahan, N., Doh, J., Oetzel, J. y Yaziji, M. (2010).Corporate-NGO Collaboration: Co-creating New Business Models for Developing Markets. Long Range Planning, 43, 326-342.
Dahlsrud, A. (2008). How Corporate Social Responsibility is defined: An Analysis of 37 Definitions. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 15, 1-13. https://doi.org/10.1002/csr.132
Davis, K. y Blomstrom, R. L. (1966). Business and its environment. NewYork: McGrawHill.
Deres (2016). Las mejores prácticas. 2016. Reconocimiento al impacto positivo de las mejores prácticas de RSE. Montevideo: Deres. Recuperado de http://deres.org.uy/wpcontent/uploads/RECONOCIMIENTO-DERES-Public-12.2016-ComCVL-MA-ET-CV-3.pdf (consultado el 5 de octubre de 2018).
Deres (2015). Las mejores prácticas. 2016. Reconocimiento al impacto positivo de las mejores prácticas de RSE. Montevideo: Deres. Recuperado de http://deres.org.uy/wpcontent/uploads/Publicaci%C3%B3n-Rec-2015-final-1.pdf (consultado el 5 de octubre de 2018).
Frederick, W., Post J. y Davis, K.E. (1992). Business and Society. Corporate Strategy, Public Policy, Ethics. London: McGraw-Hill.
Freeman, R. (1983). Stockholders and Stakeholders: A New Perspective on Corporate Governance. California Management Review, 25(3), 88-106. https://doi. org/10.2307%2F41165018
Garriga, E. y Melé, D. (2004). Corporate social responsibility theories: Mapping the territory. Journal of Business Ethics, 53: 51-71
James, L. (2012). Sustainable Corporarte Social Responsbility – An analysis of 50 definitions for a period of 2000-2011. International Journal of Multidisciplinary Research, 2(10), 169-193.
Johnson, H. L. (1971). Business in contemporary society: Framework and issues. Belmont, CA: Wadsworth.
Jones, T. M. (1980, Spring). Corporate social responsibility revisited, redefined. California Management Review, 2(3) 59-67. https://doi.org/10.2307/41164877
Khoury, G., Rostami, J. y Turnbull, J. P. (1999). Corporate Social Responsibility: Turning Words into Action. Ottawa: Conference Board of Canada.
Kok, P., Van der Wiele, T., McKenna, R. y Brown, A. (2001). Corporate Social Responsibility Audit within a Quality Management Framework. Journal of Business Ethics, 31(4), 285-297. https://doi.org/10.1023/A:1010767001610.
Lichtenstein, D., Drumwright, M. y Braig, B. (2004). The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Nonprofits. Journal of Marketing, 68(4), 16-32. https://doi.org/10.1509/ jmkg.68.4.16.42726.
dc.relation.citationstartpage.spa.fl_str_mv 171
dc.relation.citationendpage.spa.fl_str_mv 193
dc.rights.license.*.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)
dc.rights.uri.*.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rights.acceso.spa.fl_str_mv Abierto (Texto Completo)
dc.rights.accesRights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rights.coar.*.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
Abierto (Texto Completo)
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 34
dc.format.medium.spa.fl_str_mv Digital
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Sergio Arboleda
institution Universidad Sergio Arboleda
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/1/Alineamiento%20de%20las%20acciones%20de%20RSE%20hacia%20la%20comunidad%20con%20las%20orientaciones%20de%20la%20gu%c3%ada%20ISO%2026.000%20en%20Uruguay.pdf
https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/2/license.txt
https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/3/Gesti%c3%b3n%20organizacional%2c%20sustentabilidad.pdf.jpg
https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/4/Alineamiento%20de%20las%20acciones%20de%20RSE%20hacia%20la%20comunidad%20con%20las%20orientaciones%20de%20la%20gu%c3%ada%20ISO%2026.000%20en%20Uruguay.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv b7e9a994847881f419240391434ef07b
08af4d860568f825b35a06c69dc734dc
fca834bac901faf6583fbdf85630a926
fca834bac901faf6583fbdf85630a926
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda
repository.mail.fl_str_mv dspace-help@myu.edu
_version_ 1808401248600195072
spelling Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/Abierto (Texto Completo)info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombiahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Licandro, Óscar DanielCorrea García, Patricia2023-11-25T17:22:53Z2023-11-25T17:22:53Z2020-082020-08Licandro, O. Correa García, P. (2020). Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay. Bogotá: Universidad Sergio Arboleda978-958-5511-99-6http://hdl.handle.net/11232/210610.22518/book/9789585511996/ch7instname:Universidad Sergio Arboledareponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboledarepourl: https://repository.usergioarboleda.edu.co/Various sources of information show that there is a group of companies in Uruguay that are actively working to incorporate CSR into their management, through the introduction of socially responsible behaviors in their labor, commercial, productive, environmental practices and relations with the Community in the that operate. However, there is no empirical research to determine if these behaviors are aligned with the guidelines of the ISO Guide 26,000 on Social Responsibility of organizations. In particular, it is unknown if these companies are applying the guidelines of this guide established in the chapter called Active Participation and Community Development. The results of a research on the activities of these companies in the field of CSR towards the Community are presented, with the aim of analyzing if they fit within the guidelines formulated in said chapter. A structured questionnaire was used, which was applied to those responsible for leading those activities in an intentional sample of that universe. It was found that, in general, the management and implementation of community support activities of these companies are aligned with the guidelines of ISO 26,000, despite the fact that a significant proportion of those interviewed admitted having little knowledge of these guidelines.Diversas fuentes de información muestran que existe en Uruguay un grupo de empresas que vienen trabajando activamente en incorporar la RSE a su gestión, mediante la introducción de comportamientos socialmente responsables en sus prácticas laborales, comerciales, productivas, ambientales y de relación con la comunidad en la que operan. Sin embargo, no se cuenta con investigaciones empíricas que permitan determinar si esos comportamientos se encuentran alineados con las orientaciones de la guía ISO 26.000 sobre responsabilidad social de las organizaciones. En particular, se desconoce si estas empresas están aplicando las orientaciones de esta guía establecidas en el capítulo denominado “Participación activa y desarrollo de la comunidad”. Se presentan los resultados de una investigación sobre las actividades de estas empresas en materia de RSE hacia la comunidad, con el objetivo de analizar si estas se encuadran dentro de las orientaciones formuladas en dicho capítulo. Se empleó un cuestionario estructurado, que fue aplicado a los responsables de liderar esas actividades en una muestra intencional de ese universo. Se encontró que, en general, la gestión e implementación de actividades de apoyo a la comunidad de esas empresas se encuentran alineadas con las orientaciones de la ISO 26.000, a pesar de que una parte importante de los entrevistados admitió poseer poco conocimiento sobre dichas orientaciones.34Digitalapplication/pdfspaUniversidad Sergio ArboledaInvestigaciónAbad, F. (2002). Ocho claves de la acción social empresarial en España. Marketing y Ventas, 5, 40-45.ACDE (2016). Indicadores de Responsabilidad Social Empresarial 2016. Disponible en https://docs.wixstatic.com/ugd/acd090_99ee11c4ac3b4737bb377875dd6d1968.pdf. Consultado: 2 de octubre de 2018.Austin, J. (2003). El desafío de la colaboración: cómo las organizaciones sin fines de lucro y las empresas comerciales alcanzan el éxito mediante alianzas estratégicas. Buenos Aires: Granica.Austin, J., Gutiérrez, R., Ogliastri, E. y Reficco, E. (2009). Aprovechar la convergencia. Academia, Revista Latinoamericana de Administración, 43, 93-106.Austin, J. y Chu, M. (2006). La empresa privada y los sectores de bajos ingresos. ReVista. Harvard Review of Latin América, 6(1), 3-5.Austin, J., Reficco, E., Berger, D., Fischer, R., Gutiérrez, R., Koljatic, M. y Ogliastri, M. (2005). Alianzas sociales en América Latina. Enseñanzas extraídas de colaboraciones entre el sector privado y organizaciones de la sociedad civil. Bogotá: Banco Interamericano de Desarrollo.Austin, J., Herrero, G. y Reficco, E. (2004) La nueva ruta: alianzas sociales estratégicas. Harvard Business ReviewEdición Latinoamérica, 82(12), 31-40Carroll, A. (2015). Corporate social responsibility: The centerpiece of competing and complementary frameworks. Organizational Dynamics, 44, 87-96. https:// doi.org/10.1016/j.orgdyn.2015.02.002Deres (2016). Las mejores prácticas. 2016. Reconocimiento al impacto positivo de las mejores prácticas de RSE. Montevideo: Deres. Recuperado de http://deres.org.uy/wpcontent/uploads/Reconocimientos-2014-Final.pdf (consultado el 5 de octubre de 2018).Gismera, L. y Vaquero, M. E. (2000), La responsabilidad social de la empresa en España. Papeles de Ética, Economía y Dirección, n.º 5 (1-8).ISO (2011). Guía de Responsabilidad Social. Montevideo: UNIT.Licandro, O. (2016a). Responsabilidad social empresaria. Reflexiones, investigaciones y casos. Montevideo: Grupo Magro.Licandro, O. (2016b). El voluntariado corporativo como práctica de responsabilidad social empresaria hacia los empleados y la comunidad. TEACS, 8, 47-65.Prats, J. (2001). Gobernabilidad democrática para el desarrollo humano: marco conceptual y analítico. Revista Instituciones y Desarrollo, 10, 103-148.Dahan, N., Doh, J., Oetzel, J. y Yaziji, M. (2010).Corporate-NGO Collaboration: Co-creating New Business Models for Developing Markets. Long Range Planning, 43, 326-342.Dahlsrud, A. (2008). How Corporate Social Responsibility is defined: An Analysis of 37 Definitions. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 15, 1-13. https://doi.org/10.1002/csr.132Davis, K. y Blomstrom, R. L. (1966). Business and its environment. NewYork: McGrawHill.Deres (2016). Las mejores prácticas. 2016. Reconocimiento al impacto positivo de las mejores prácticas de RSE. Montevideo: Deres. Recuperado de http://deres.org.uy/wpcontent/uploads/RECONOCIMIENTO-DERES-Public-12.2016-ComCVL-MA-ET-CV-3.pdf (consultado el 5 de octubre de 2018).Deres (2015). Las mejores prácticas. 2016. Reconocimiento al impacto positivo de las mejores prácticas de RSE. Montevideo: Deres. Recuperado de http://deres.org.uy/wpcontent/uploads/Publicaci%C3%B3n-Rec-2015-final-1.pdf (consultado el 5 de octubre de 2018).Frederick, W., Post J. y Davis, K.E. (1992). Business and Society. Corporate Strategy, Public Policy, Ethics. London: McGraw-Hill.Freeman, R. (1983). Stockholders and Stakeholders: A New Perspective on Corporate Governance. California Management Review, 25(3), 88-106. https://doi. org/10.2307%2F41165018Garriga, E. y Melé, D. (2004). Corporate social responsibility theories: Mapping the territory. Journal of Business Ethics, 53: 51-71James, L. (2012). Sustainable Corporarte Social Responsbility – An analysis of 50 definitions for a period of 2000-2011. International Journal of Multidisciplinary Research, 2(10), 169-193.Johnson, H. L. (1971). Business in contemporary society: Framework and issues. Belmont, CA: Wadsworth.Jones, T. M. (1980, Spring). Corporate social responsibility revisited, redefined. California Management Review, 2(3) 59-67. https://doi.org/10.2307/41164877Khoury, G., Rostami, J. y Turnbull, J. P. (1999). Corporate Social Responsibility: Turning Words into Action. Ottawa: Conference Board of Canada.Kok, P., Van der Wiele, T., McKenna, R. y Brown, A. (2001). Corporate Social Responsibility Audit within a Quality Management Framework. Journal of Business Ethics, 31(4), 285-297. https://doi.org/10.1023/A:1010767001610.Lichtenstein, D., Drumwright, M. y Braig, B. (2004). The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Nonprofits. Journal of Marketing, 68(4), 16-32. https://doi.org/10.1509/ jmkg.68.4.16.42726.171193Alineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguayalignment of csr actions to the community with the guidelines of iso 26000 in UruguayResponsabilidad social empresarial – Normas - SocialNorma ISO 26000Responsabiblidad social de los negocios – UruguayIndustria – Aspectos socialesSocial responsibility of business – StandardsISO 26000 StandardSocial responsability of business - UruguayIndustry - social aspectsresponsabilidad social empresarialcomunidadparticipación activainversión socialISO 26.000corporate social responsibilitycommunityactive participationsocial investmentISO 26.000http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_3248http://purl.org/redcol/resource_type/CAP_LIBCapítulo de LibroORIGINALAlineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay.pdfAlineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay.pdfCapítulo 7application/pdf3410938https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/1/Alineamiento%20de%20las%20acciones%20de%20RSE%20hacia%20la%20comunidad%20con%20las%20orientaciones%20de%20la%20gu%c3%ada%20ISO%2026.000%20en%20Uruguay.pdfb7e9a994847881f419240391434ef07bMD51open accessLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81180https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/2/license.txt08af4d860568f825b35a06c69dc734dcMD52open accessTHUMBNAILGestión organizacional, sustentabilidad.pdf.jpgGestión organizacional, sustentabilidad.pdf.jpgimage/jpeg19281https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/3/Gesti%c3%b3n%20organizacional%2c%20sustentabilidad.pdf.jpgfca834bac901faf6583fbdf85630a926MD53open accessAlineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay.pdf.jpgAlineamiento de las acciones de RSE hacia la comunidad con las orientaciones de la guía ISO 26.000 en Uruguay.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg19281https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/11232/2106/4/Alineamiento%20de%20las%20acciones%20de%20RSE%20hacia%20la%20comunidad%20con%20las%20orientaciones%20de%20la%20gu%c3%ada%20ISO%2026.000%20en%20Uruguay.pdf.jpgfca834bac901faf6583fbdf85630a926MD54open access11232/2106oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/21062023-11-25 22:00:19.187open accessRepositorio Institucional Universidad Sergio Arboledadspace-help@myu.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