Contexto, interacción y conocimiento en el aula

In the article a revision is made on the interactions that appear in the classroom and its relation with the processes of knowledge in the classroom. Dif ferent authors raise the importance of the context. This investigation is fundamental like element of reflection and analysis of the projection of...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Pontificia Universidad Javeriana Cali
Repositorio:
Vitela
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/353
Acceso en línea:
https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63
https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353
Palabra clave:
contexto
interacción
conocimiento
context
interaction
knowledge
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
id Vitela2_112164a8c73194f0274d5431182987a9
oai_identifier_str oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/353
network_acronym_str Vitela2
network_name_str Vitela
repository_id_str
spelling Correa Restrepo , Miralba2022-11-092023-10-11T04:01:28Z2023-10-11T04:01:28Zhttps://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353In the article a revision is made on the interactions that appear in the classroom and its relation with the processes of knowledge in the classroom. Dif ferent authors raise the importance of the context. This investigation is fundamental like element of reflection and analysis of the projection of the educative psychologist and the cognitive processes in the written composition. Additionally , one analyzes the active roll of educational and the student in the self-regulating procedures.En el artÌculo se realiza una revisiÛn sobre las interacciones que se presentan en el aula y su relaciÛn con los procesos de conocimiento en el aula. Diferentes autores plantean la importancia del contexto. Esta investigaciÛn es fundamental como elemento de reflexiÛn y an·lisis de la proyecciÛn del psicÛlogo educativo y los procesos cognitivos en la composiciÛn escrita. Adicionalmente, se analiza el rol activo del docente y el alumno en los procedimientos autorreguladores.application/pdfspaPontificia Universidad Javeriana Calihttps://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63/57https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0Pensamiento Psicológico; Vol. 2 No. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 16Pensamiento Psicológico; Vol. 2 Núm. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 162665-32811657-8961contextointeracciónconocimientocontextinteractionknowledgeContexto, interacción y conocimiento en el aulainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Artículo revisado por pares"11522/353oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/3532024-06-25 05:12:41.09metadata.onlyhttps://vitela.javerianacali.edu.coRepositorio Vitelavitela.mail@javerianacali.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Contexto, interacción y conocimiento en el aula
title Contexto, interacción y conocimiento en el aula
spellingShingle Contexto, interacción y conocimiento en el aula
Correa Restrepo , Miralba
contexto
interacción
conocimiento
context
interaction
knowledge
title_short Contexto, interacción y conocimiento en el aula
title_full Contexto, interacción y conocimiento en el aula
title_fullStr Contexto, interacción y conocimiento en el aula
title_full_unstemmed Contexto, interacción y conocimiento en el aula
title_sort Contexto, interacción y conocimiento en el aula
dc.creator.none.fl_str_mv Correa Restrepo , Miralba
author Correa Restrepo , Miralba
author_facet Correa Restrepo , Miralba
author_role author
dc.subject.es-ES.fl_str_mv contexto
interacción
conocimiento
topic contexto
interacción
conocimiento
context
interaction
knowledge
dc.subject.en-US.fl_str_mv context
interaction
knowledge
description In the article a revision is made on the interactions that appear in the classroom and its relation with the processes of knowledge in the classroom. Dif ferent authors raise the importance of the context. This investigation is fundamental like element of reflection and analysis of the projection of the educative psychologist and the cognitive processes in the written composition. Additionally , one analyzes the active roll of educational and the student in the self-regulating procedures.
publishDate 2022
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-10-11T04:01:28Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-10-11T04:01:28Z
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-09
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.es-ES.fl_str_mv "Artículo revisado por pares"
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353
url https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63
https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63/57
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Pontificia Universidad Javeriana Cali
dc.source.en-US.fl_str_mv Pensamiento Psicológico; Vol. 2 No. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 16
dc.source.es-ES.fl_str_mv Pensamiento Psicológico; Vol. 2 Núm. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 16
dc.source.none.fl_str_mv 2665-3281
1657-8961
institution Pontificia Universidad Javeriana Cali
repository.name.fl_str_mv Repositorio Vitela
repository.mail.fl_str_mv vitela.mail@javerianacali.edu.co
_version_ 1812095044951212032