Contexto, interacción y conocimiento en el aula
In the article a revision is made on the interactions that appear in the classroom and its relation with the processes of knowledge in the classroom. Dif ferent authors raise the importance of the context. This investigation is fundamental like element of reflection and analysis of the projection of...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Pontificia Universidad Javeriana Cali
- Repositorio:
- Vitela
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/353
- Acceso en línea:
- https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63
https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353
- Palabra clave:
- contexto
interacción
conocimiento
context
interaction
knowledge
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
id |
Vitela2_112164a8c73194f0274d5431182987a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/353 |
network_acronym_str |
Vitela2 |
network_name_str |
Vitela |
repository_id_str |
|
spelling |
Correa Restrepo , Miralba2022-11-092023-10-11T04:01:28Z2023-10-11T04:01:28Zhttps://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353In the article a revision is made on the interactions that appear in the classroom and its relation with the processes of knowledge in the classroom. Dif ferent authors raise the importance of the context. This investigation is fundamental like element of reflection and analysis of the projection of the educative psychologist and the cognitive processes in the written composition. Additionally , one analyzes the active roll of educational and the student in the self-regulating procedures.En el artÌculo se realiza una revisiÛn sobre las interacciones que se presentan en el aula y su relaciÛn con los procesos de conocimiento en el aula. Diferentes autores plantean la importancia del contexto. Esta investigaciÛn es fundamental como elemento de reflexiÛn y an·lisis de la proyecciÛn del psicÛlogo educativo y los procesos cognitivos en la composiciÛn escrita. Adicionalmente, se analiza el rol activo del docente y el alumno en los procedimientos autorreguladores.application/pdfspaPontificia Universidad Javeriana Calihttps://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63/57https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0Pensamiento Psicológico; Vol. 2 No. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 16Pensamiento Psicológico; Vol. 2 Núm. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 162665-32811657-8961contextointeracciónconocimientocontextinteractionknowledgeContexto, interacción y conocimiento en el aulainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Artículo revisado por pares"11522/353oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/3532024-06-25 05:12:41.09metadata.onlyhttps://vitela.javerianacali.edu.coRepositorio Vitelavitela.mail@javerianacali.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula |
title |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula |
spellingShingle |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula Correa Restrepo , Miralba contexto interacción conocimiento context interaction knowledge |
title_short |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula |
title_full |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula |
title_fullStr |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula |
title_full_unstemmed |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula |
title_sort |
Contexto, interacción y conocimiento en el aula |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Correa Restrepo , Miralba |
author |
Correa Restrepo , Miralba |
author_facet |
Correa Restrepo , Miralba |
author_role |
author |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
contexto interacción conocimiento |
topic |
contexto interacción conocimiento context interaction knowledge |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
context interaction knowledge |
description |
In the article a revision is made on the interactions that appear in the classroom and its relation with the processes of knowledge in the classroom. Dif ferent authors raise the importance of the context. This investigation is fundamental like element of reflection and analysis of the projection of the educative psychologist and the cognitive processes in the written composition. Additionally , one analyzes the active roll of educational and the student in the self-regulating procedures. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-10-11T04:01:28Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-10-11T04:01:28Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.es-ES.fl_str_mv |
"Artículo revisado por pares" |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353 |
url |
https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63 https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/353 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/63/57 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Javeriana Cali |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Pensamiento Psicológico; Vol. 2 No. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 16 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Pensamiento Psicológico; Vol. 2 Núm. 7 (2006): Pensamiento Psicológico ; 16 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-3281 1657-8961 |
institution |
Pontificia Universidad Javeriana Cali |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Vitela |
repository.mail.fl_str_mv |
vitela.mail@javerianacali.edu.co |
_version_ |
1812095044951212032 |