Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida
The purpose of this study was to identify the aspects which have a significant influence on the meaning of life for psychology students between 16 and 34 years old at the Pontificia Universidad Javeriana, Cali. The instrument used to gather the information was the A. Langle and C. Orgler existential...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Pontificia Universidad Javeriana Cali
- Repositorio:
- Vitela
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/394
- Acceso en línea:
- https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/124
https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/394
- Palabra clave:
- Sentido de vida
Auto Distanciamiento
Auto Trascendencia
Libertad
Responsabilidad
Meaning of Life
Self-distancing
Self-Transcendence
Freedom
Responsibility
Sentido de vida
Auto Distanciamento
Auto Transcendência
Liberdade
Responsabilidade
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
id |
Vitela2_04e95440dc7165a6ee9371ab8a8b4196 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/394 |
network_acronym_str |
Vitela2 |
network_name_str |
Vitela |
repository_id_str |
|
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida |
title |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida |
spellingShingle |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida Jaramillo, Alba Liliana Sentido de vida Auto Distanciamiento Auto Trascendencia Libertad Responsabilidad Meaning of Life Self-distancing Self-Transcendence Freedom Responsibility Sentido de vida Auto Distanciamento Auto Transcendência Liberdade Responsabilidade |
title_short |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida |
title_full |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida |
title_fullStr |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida |
title_full_unstemmed |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida |
title_sort |
Los estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vida |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Jaramillo, Alba Liliana Carvajal , Sandra Milena Marín, Nalda Mabel Ramírez , Angélica María |
author |
Jaramillo, Alba Liliana |
author_facet |
Jaramillo, Alba Liliana Carvajal , Sandra Milena Marín, Nalda Mabel Ramírez , Angélica María |
author_role |
author |
author2 |
Carvajal , Sandra Milena Marín, Nalda Mabel Ramírez , Angélica María |
author2_role |
author author author |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Sentido de vida Auto Distanciamiento Auto Trascendencia Libertad Responsabilidad |
topic |
Sentido de vida Auto Distanciamiento Auto Trascendencia Libertad Responsabilidad Meaning of Life Self-distancing Self-Transcendence Freedom Responsibility Sentido de vida Auto Distanciamento Auto Transcendência Liberdade Responsabilidade |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Meaning of Life Self-distancing Self-Transcendence Freedom Responsibility |
dc.subject.pt-PT.fl_str_mv |
Sentido de vida Auto Distanciamento Auto Transcendência Liberdade Responsabilidade |
description |
The purpose of this study was to identify the aspects which have a significant influence on the meaning of life for psychology students between 16 and 34 years old at the Pontificia Universidad Javeriana, Cali. The instrument used to gather the information was the A. Langle and C. Orgler existential test, a technical instrument consisting of 46 items, divided into four sub groups: self-distancing, self-transcendence, freedom, and responsibility. The sample was made up of 277 students, 60 men and 217 women, ranging from first to tenth semester. The results show that the scores obtained were below average for all the variables (age, gender, and semester) with a total score of 177.83 for the total scale, which means that the meaning of life is placed at a low level, without significant differences for any of the variables relating to the meaning of life. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-10-11T04:01:40Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-10-11T04:01:40Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.es-ES.fl_str_mv |
"Artículo revisado por pares" |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/124 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/394 |
url |
https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/124 https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/394 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/124/110 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Javeriana Cali |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Pensamiento Psicológico; Vol. 4 No. 11 (2008): Pensamiento Psicológico ; 9 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Pensamiento Psicológico; Vol. 4 Núm. 11 (2008): Pensamiento Psicológico ; 9 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-3281 1657-8961 |
institution |
Pontificia Universidad Javeriana Cali |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Vitela |
repository.mail.fl_str_mv |
vitela.mail@javerianacali.edu.co |
_version_ |
1812095063848648704 |
spelling |
Jaramillo, Alba LilianaCarvajal , Sandra MilenaMarín, Nalda MabelRamírez , Angélica María2022-11-112023-10-11T04:01:40Z2023-10-11T04:01:40Zhttps://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/124https://vitela.javerianacali.edu.co/handle/11522/394The purpose of this study was to identify the aspects which have a significant influence on the meaning of life for psychology students between 16 and 34 years old at the Pontificia Universidad Javeriana, Cali. The instrument used to gather the information was the A. Langle and C. Orgler existential test, a technical instrument consisting of 46 items, divided into four sub groups: self-distancing, self-transcendence, freedom, and responsibility. The sample was made up of 277 students, 60 men and 217 women, ranging from first to tenth semester. The results show that the scores obtained were below average for all the variables (age, gender, and semester) with a total score of 177.83 for the total scale, which means that the meaning of life is placed at a low level, without significant differences for any of the variables relating to the meaning of life.El objetivo de este estudio fue identificar qué aspectos influyen, de manera significativa, en el sentido de vida en estudiantes, entre 16 y 34 años de edad, pertenecientes a la Carrera de Psicología de la Pontificia Universidad Javeriana de Cali. Para la recolección de la información se utilizó la escala existencial de A. Langle y C. Orgler, un instrumento técnico para el abordaje preventivo, diagnóstico y terapéutico del sentido de vida; el instrumento presentó 46 reactivos, divididos en cuatro sub-escalas: auto distanciamiento (AD), auto trascendencia (AT), libertad (L), responsabilidad (R). Dicho instrumento tuvo una calificación de tipo Likert. La muestra se conformó con un total de 277 estudiantes, distribuidos en 60 hombres y 217 mujeres, todos pertenecientes a la Carrera de Psicología, desde primero a décimo semestre. Los resultados muestran que los puntajes obtenidos se ubicaron por debajo de la media para todas las variables (edad, género y semestre) con un puntaje de 177.83 para la escala total, lo que indica que el nivel de sentido de vida de los estudiantes es bajo, sin diferencias significativas en ninguna de las variables con relación al sentido de vida.O objetivo deste estudo foi identificar que aspectos influem de maneira significativa no sentido de vida em estudantes, entre 16 e 34 anos de idade, pertencentes à Carreira de Psicologia da Pontifícia Universidade Javeriana de Cali. Para a colheita da informação se utilizou a escala existencial de. Langle e R. Orgler, um instrumento técnico para a abordagem preventivo, diagnóstico e terapêutico do sentido de vida; o instrumento apresentou 46 reativos, divididos em quatro sub- escalas: Auto Distanciamento (AD), Auto Transcendência (AT), Liberdade (L), Responsabilidade (R). Dito instrumento teve uma qualificação de tipo Likert. A mostra se conformou com um total de 277 estudantes, distribuídos em 60 homens e 217 mulheres, todos pertencentes à Carreira de Psicologia desde primeiro a décimo semestre. Os resultados mostram que os puntajes obtidos ficaram embaixo da meia para todos os fatores (idade, gênero e semestre) com um puntaje de 177.83 para a escala total, o que indica que o nível de sentido de vida dos estudantes se encontra em um nível baixo, sem diferenças significativas em nenhum dos fatores com relação ao sentido de vida.application/pdfspaPontificia Universidad Javeriana Calihttps://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/pensamientopsicologico/article/view/124/110https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0Pensamiento Psicológico; Vol. 4 No. 11 (2008): Pensamiento Psicológico ; 9Pensamiento Psicológico; Vol. 4 Núm. 11 (2008): Pensamiento Psicológico ; 92665-32811657-8961Sentido de vidaAuto DistanciamientoAuto TrascendenciaLibertadResponsabilidadMeaning of LifeSelf-distancingSelf-TranscendenceFreedomResponsibilitySentido de vidaAuto DistanciamentoAuto TranscendênciaLiberdadeResponsabilidadeLos estudiantes Universitarios Javerianos y su respuesta al sentido de la vidainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Artículo revisado por pares"11522/394oai:vitela.javerianacali.edu.co:11522/3942024-06-25 05:12:41.617metadata.onlyhttps://vitela.javerianacali.edu.coRepositorio Vitelavitela.mail@javerianacali.edu.co |