Análisis de la gestión de los canales de distribución para posicionar los productos en el mercado, teniendo como referencia la empresa “Tecnología Impresión Total”, S.A.S.
Los canales de distribución (también denominados empresas intermediarias), han constituido una gestión fundamental en el proceso de distribución de un producto o servicio; los fabricantes o productores en muchos casos establecen una estrategia de distribución para lograr el posicionamiento de sus pr...
- Autores:
-
Álvarez Sepúlveda, Juliana Helena
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad Militar Nueva Granada
- Repositorio:
- Repositorio UMNG
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.unimilitar.edu.co:10654/18150
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10654/18150
- Palabra clave:
- LOGISTICA EN LOS NEGOCIOS
POSICIONAMIENTO (PUBLICIDAD)
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Los canales de distribución (también denominados empresas intermediarias), han constituido una gestión fundamental en el proceso de distribución de un producto o servicio; los fabricantes o productores en muchos casos establecen una estrategia de distribución para lograr el posicionamiento de sus productos en el mercado. En razón de ello, se adoptan diversos canales donde intervienen más de dos sujetos que ejercen la distribución o en su defecto, el transporte y almacenamiento de los productos o servicio. En el presente ensayo se analizara la importancia del rol desempeñado por dichos canales y su influencia en la entrada al mercado de los productos. Por lo que se dividirá en dos capítulos, I) La conceptualización de los canales de distribución y II) Evaluación del proceso de comercialización de los productos del sector tecnológico, teniendo como referencia la empresa “Tecnología Impresión Total”, S.A.S. Abstract The distribution channels (also called intermediary companies), have constituted a fundamental management in the process of distribution of a product or service; manufacturers or producers in many cases establish a distribution strategy to achieve the positioning of their products in the market. Because of this, several channels are adopted where more than two subjects intervene in the distribution or, failing that, the transport and storage of the products or service. In this essay we will analyze the importance of the role played by these channels and their influence on the entry into the market of products. For what will be divided into two chapters, I) The conceptualization of distribution channels and II) Evaluation of the process of marketing of the products of the technology sector, taking as reference the company "Total Printing Technology", S.A.S. |
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Por lo que se dividirá en dos capítulos, I) La conceptualización de los canales de distribución y II) Evaluación del proceso de comercialización de los productos del sector tecnológico, teniendo como referencia la empresa “Tecnología Impresión Total”, S.A.S. Abstract The distribution channels (also called intermediary companies), have constituted a fundamental management in the process of distribution of a product or service; manufacturers or producers in many cases establish a distribution strategy to achieve the positioning of their products in the market. Because of this, several channels are adopted where more than two subjects intervene in the distribution or, failing that, the transport and storage of the products or service. In this essay we will analyze the importance of the role played by these channels and their influence on the entry into the market of products. For what will be divided into two chapters, I) The conceptualization of distribution channels and II) Evaluation of the process of marketing of the products of the technology sector, taking as reference the company "Total Printing Technology", S.A.S.The distribution channels (also called intermediary companies), have constituted a fundamental management in the process of distribution of a product or service; manufacturers or producers in many cases establish a distribution strategy to achieve the positioning of their products in the market. Because of this, several channels are adopted where more than two subjects intervene in the distribution or, failing that, the transport and storage of the products or service. In this essay we will analyze the importance of the role played by these channels and their influence on the entry into the market of products. For what will be divided into two chapters, I) The conceptualization of distribution channels and II) Evaluation of the process of marketing of the products of the technology sector, taking as reference the company "Total Printing Technology", S.A.S. Abstract The distribution channels (also called intermediary companies), have constituted fundamental management in the process of distribution of a product or service; manufacturers or producers in many cases establish a distribution strategy to achieve the positioning of their products in the market. Because of this, several channels are taken where more than two subjects intervene in the distribution or, failing that, the transport and storage of the products or service. In this essay we will analyze the importance of the role played by these channels and their influence on the entry into the market of products. 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