A Model of Guarantees under High Moral Hazard
Governments in many countries are often faced with the need to provide a guarantee support for the financing of infrastructure projects at the national and municipal levels. This may be a necessary measure, in order to get private financial institutions to lend enough funds to carry out public proje...
- Autores:
-
Bautista Mena, Rafael De Jesus
- Tipo de recurso:
- Work document
- Fecha de publicación:
- 2005
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/46397
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/46397
- Palabra clave:
- Guarantee valuation
Moral hazard
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Crédito - Modelos matemáticos
Tasas de interés - Modelos matemáticos
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Governments in many countries are often faced with the need to provide a guarantee support for the financing of infrastructure projects at the national and municipal levels. This may be a necessary measure, in order to get private financial institutions to lend enough funds to carry out public projects. In the absence of government as third party in the writing of debt contracts, two problems arise: One, credit is rationed by quantity, causing its equilibrium price to be higher than what comes from meeting supply and demand. Second, borrowers may not have negotiating power to exact the minimum possible cost of money. This paper shows a model for estimating guarantee rate as a way to implement guarantee agreements. A process of bargaining involving the three parties - the requesting entity, the government and the financial institution - produces an optimal set of values for the fair interest rate and the guarantee rate. This process of bargaining requires that the negotiators agree to a set of inter-period default probabilities, the discrete equivalents of hazard rates, as one of the main outcomes of the negotiation. Finally, we explore different ways to construct such probability structures, and apply these ideas to a model for credit risk, currently under implementation, adapted to the circumstances just described. |
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In the absence of government as third party in the writing of debt contracts, two problems arise: One, credit is rationed by quantity, causing its equilibrium price to be higher than what comes from meeting supply and demand. Second, borrowers may not have negotiating power to exact the minimum possible cost of money. This paper shows a model for estimating guarantee rate as a way to implement guarantee agreements. A process of bargaining involving the three parties - the requesting entity, the government and the financial institution - produces an optimal set of values for the fair interest rate and the guarantee rate. This process of bargaining requires that the negotiators agree to a set of inter-period default probabilities, the discrete equivalents of hazard rates, as one of the main outcomes of the negotiation. Finally, we explore different ways to construct such probability structures, and apply these ideas to a model for credit risk, currently under implementation, adapted to the circumstances just described.Los gobiernos en América Latina con frecuencia enfrentan la necesidad de brindarle apoyo a entidades territoriales y descentralizadas para que éstas obtengan la financiación que necesitan para sus proyectos de infraestructura. Este apoyo, que adopta la forma de garantías de crédito, puede ser una parte indispensable del proceso de financiación, con el fin de lograr que las instituciones financieras privadas y multilaterales den acceso a los fondos suficientes para la realización de los proyectos públicos. Si el gobierno no participa como un tercero interesado, dos problemas básicos se presentan: primero, ocurre un racionamiento por cantidad del crédito para este tipo de proyectos, con la consecuencia de que el precio de equilibrio es más alto que el que se esperaría del equilibrio directo en un mercado sin ésta fricción. Segundo, los entes que buscan crédito podrían por sí solos no tener el suficiente poder de negociación para obtener el menor precio posible por el dinero que toman en préstamo. En este artículo exploramos la posibilidad de utilizar el mecanismo de establecer una tasa de garantía, como la forma para caracterizar los acuerdos de garantías. Dado este mecanismo, un proceso de negociación que involucre a los tres participantes - el ente solicitante, el gobierno y la institución financiera - trae como resultado un conjunto óptimo de valores para las tasas de interés y de garantía. Este proceso de negociación requiere que el gobierno y la institución financiera lleguen a un acuerdo de creencias comunes expresado a través de un conjunto de probabilidades de abandono por período, como uno de los principales resulta-dos de la negociación. Finalmente, exploramos algunas delas alternativas posibles para la construcción esas estructuras de probabilidades, y procedemos a aplicar esas ideas aun modelo de riesgo crediticio, que en la actualidad se encuentra en la etapa de implementación, que se adapta a las circunstancias aquí descritas.1. Introduction. 2. Conceptual methodology. 3. The model. 4. The government's move: g. 5. A risk-sharing scheme. 6. Imperfect information and the bank's interest rate. 7. Different concepts of p. 8. Conclusion. Appendix. References.16 páginasapplication/pdfspaUniversidad de los AndesFacultad de AdministraciónGaleras de Administración, No. 1instname:Universidad de los Andesreponame:Repositorio Institucional SénecaA Model of Guarantees under High Moral HazardUn modelo de garantías bajo condiciones de alto riesgo moralDocumento de trabajoinfo:eu-repo/semantics/workingPaperhttp://purl.org/coar/resource_type/c_8042http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttps://purl.org/redcol/resource_type/WPGuarantee valuationMoral hazardProbability of defaultCrédito - Modelos matemáticosTasas de interés - Modelos matemáticosAdministraciónFacultad de AdministraciónPublicationORIGINALGaleras-de-administración-1.pdfGaleras-de-administración-1.pdfapplication/pdf739786https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/81c5bee9-7603-43b7-8637-a05e2e1490db/download1cf8d210d4e4935c024a2d1e8dc02157MD51THUMBNAILGaleras-de-administración-1.pdf.jpgGaleras-de-administración-1.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg4619https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/e5c82622-0351-4e3d-ae56-ac94cee7db89/download6fc4215beebcd043085b7c9b6172cc92MD55TEXTGaleras-de-administración-1.pdf.txtGaleras-de-administración-1.pdf.txtExtracted texttext/plain65236https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/cd678799-59e3-4a51-925c-d978e41ffa33/download9791d3f29379cbe0b28310053bf87d9cMD541992/46397oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/463972023-10-10 18:36:22.13http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/open.accesshttps://repositorio.uniandes.edu.coRepositorio institucional Sénecaadminrepositorio@uniandes.edu.co |