Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua
This document corresponds to the written section that supports the oral support of the Undergraduate Composition Project for Film and Media. In this way, this document is an exposition of the composition process and the description of synchronized music. In addition, scores of the compositions are a...
- Autores:
-
Cárdenas Poveda, Camilo Alberto
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/51219
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/51219
- Palabra clave:
- Composición musical
Música de películas cinematográficas
Cortometrajes
Música
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
id |
UNIANDES2_c7d1e8b054fd1ac3cace84d888eab8fc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/51219 |
network_acronym_str |
UNIANDES2 |
network_name_str |
Séneca: repositorio Uniandes |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua |
title |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua |
spellingShingle |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua Composición musical Música de películas cinematográficas Cortometrajes Música |
title_short |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua |
title_full |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua |
title_fullStr |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua |
title_full_unstemmed |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua |
title_sort |
Composiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el agua |
dc.creator.fl_str_mv |
Cárdenas Poveda, Camilo Alberto |
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv |
Lozano Mancera, Santiago |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Cárdenas Poveda, Camilo Alberto |
dc.contributor.jury.none.fl_str_mv |
Cuéllar Cabrera, María Victoria García Moncada, Jorge Gregorio |
dc.subject.armarc.none.fl_str_mv |
Composición musical Música de películas cinematográficas Cortometrajes |
topic |
Composición musical Música de películas cinematográficas Cortometrajes Música |
dc.subject.themes.none.fl_str_mv |
Música |
description |
This document corresponds to the written section that supports the oral support of the Undergraduate Composition Project for Film and Media. In this way, this document is an exposition of the composition process and the description of synchronized music. In addition, scores of the compositions are attached for the purpose of an authorship registration exercise, but are not intended to serve as a live performance tool. Having said the above, it should be noted that in particular, the purpose of this writing is to explain in a general way the technical and aesthetic compositional process, as well as the dramaturgical and methodological decisions made in the composition throughout the semester. At the beginning of the project, when choosing the subject of the degree work, I was inspired by my constant interest throughout the career, by audiovisual narratives that implicitly and explicitly incorporate questions about movement, the body and its expression. For this reason, the audiovisual material on which I worked finally resulted in the union of four independent projects of corporal and visual expression. Although they do not build a joint linear narrative, they did hope to satisfy some concerns and desires for expression through the creation of musical compositions that were inspired and nourished by visual and bodily discourse. |
publishDate |
2020 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2020 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-08-10T18:16:11Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-08-10T18:16:11Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado - Pregrado |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/TP |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1992/51219 |
dc.identifier.pdf.none.fl_str_mv |
22978.pdf |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad de los Andes |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional Séneca |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/ |
url |
http://hdl.handle.net/1992/51219 |
identifier_str_mv |
22978.pdf instname:Universidad de los Andes reponame:Repositorio Institucional Séneca repourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/ |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.extent.none.fl_str_mv |
92 hojas |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de los Andes |
dc.publisher.program.none.fl_str_mv |
Música |
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv |
Facultad de Artes y Humanidades |
dc.publisher.department.none.fl_str_mv |
Departamento de Música |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de los Andes |
institution |
Universidad de los Andes |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/f580e020-89c1-48ff-aa31-628387fdeb34/download https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/d4d005bc-d4e5-4711-9b85-2697cf656005/download https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/3be2fea2-cb0b-4be7-8562-3db9d384fc7e/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
a7f50385155fa52e41167ff150882b2c d1d96c3c266659601cfbe4935d24062e 519e2ad5a82f5a92b625df1fa81e62e9 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio institucional Séneca |
repository.mail.fl_str_mv |
adminrepositorio@uniandes.edu.co |
_version_ |
1812133822439882752 |
spelling |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Lozano Mancera, Santiagovirtual::1884-1Cárdenas Poveda, Camilo Albertof309d640-88e2-4578-b279-2c124ad83d56500Cuéllar Cabrera, María VictoriaGarcía Moncada, Jorge Gregorio2021-08-10T18:16:11Z2021-08-10T18:16:11Z2020http://hdl.handle.net/1992/5121922978.pdfinstname:Universidad de los Andesreponame:Repositorio Institucional Sénecarepourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/This document corresponds to the written section that supports the oral support of the Undergraduate Composition Project for Film and Media. In this way, this document is an exposition of the composition process and the description of synchronized music. In addition, scores of the compositions are attached for the purpose of an authorship registration exercise, but are not intended to serve as a live performance tool. Having said the above, it should be noted that in particular, the purpose of this writing is to explain in a general way the technical and aesthetic compositional process, as well as the dramaturgical and methodological decisions made in the composition throughout the semester. At the beginning of the project, when choosing the subject of the degree work, I was inspired by my constant interest throughout the career, by audiovisual narratives that implicitly and explicitly incorporate questions about movement, the body and its expression. For this reason, the audiovisual material on which I worked finally resulted in the union of four independent projects of corporal and visual expression. Although they do not build a joint linear narrative, they did hope to satisfy some concerns and desires for expression through the creation of musical compositions that were inspired and nourished by visual and bodily discourse.El presente documento corresponde a la sección escrita que sirve de apoyo a la Sustentación oral del Proyecto de Grado de Composición para Cine y Medios. De esta manera, este documento es una exposición del proceso de composición y la descripción de la música sincronizada. Adicionalmente, se adjuntan partituras de las composiciones con el propósito de realizar un ejercicio de registro de autoría, pero estas no tienen la intención de servir como herramienta de interpretación en vivo. Toda vez dicho lo anterior, es preciso consignar que en concreto, la finalidad de este escrito es explicar de manera general el proceso técnico y estético compositivo, así como las decisiones dramatúrgicas y metodológicas tomadas en la composición a lo largo del semestre. Al inicio del proyecto, en el momento de escoger la temática del trabajo de grado, estuve inspirado en mi constante interés a lo largo de la carrera, por narrativas audiovisuales que incorporaran implícitamente y explícitamente cuestiones sobre el movimiento, el cuerpo y su expresión. Por este motivo, el material audiovisual sobre el cuál trabajé resultó finalmente en la unión de cuatro proyectos independientes de expresión corporal y visual. Si bien, en ellos no se construye una narrativa lineal conjunta, sí se esperaban satisfacer algunas inquietudes y deseos de expresión a través de la creación de composiciones musicales que se inspiraran y nutrieran del discurso visual y corporal.MúsicoPregrado92 hojasapplication/pdfspaUniversidad de los AndesMúsicaFacultad de Artes y HumanidadesDepartamento de MúsicaComposiciones musicales para los cortos : Nataraja, Trisom-virus fem, Preterición subliminal & Bajo el aguaTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/TPComposición musicalMúsica de películas cinematográficasCortometrajesMúsica201115186Publication41e2efe1-d348-4fd2-bfec-1f74041802e0virtual::1884-141e2efe1-d348-4fd2-bfec-1f74041802e0virtual::1884-1https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001422331virtual::1884-1TEXT22978.pdf.txt22978.pdf.txtExtracted texttext/plain132597https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/f580e020-89c1-48ff-aa31-628387fdeb34/downloada7f50385155fa52e41167ff150882b2cMD54THUMBNAIL22978.pdf.jpg22978.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg8931https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/d4d005bc-d4e5-4711-9b85-2697cf656005/downloadd1d96c3c266659601cfbe4935d24062eMD55ORIGINAL22978.pdfapplication/pdf2828852https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/3be2fea2-cb0b-4be7-8562-3db9d384fc7e/download519e2ad5a82f5a92b625df1fa81e62e9MD511992/51219oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/512192024-03-13 12:04:20.212http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/open.accesshttps://repositorio.uniandes.edu.coRepositorio institucional Sénecaadminrepositorio@uniandes.edu.co |