Magnolia

"Magnolia, is a design strategy that is based on the Triple Helix concept, which seeks to integrate national and international capabilities of the State, Universities and private companies to generate a facilitating entrepreneurship environment for women, starting from the creation of a develop...

Full description

Autores:
Pérez Peña, María Camila
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/61316
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/61316
Palabra clave:
Emprendimiento
Mujeres empresarias
Planes de desarrollo
Redes de negocios
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
id UNIANDES2_6879b4429328799c757199deb4e0b95f
oai_identifier_str oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/61316
network_acronym_str UNIANDES2
network_name_str Séneca: repositorio Uniandes
repository_id_str
spelling Al consultar y hacer uso de este recurso, está aceptando las condiciones de uso establecidas por los autores.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Acevedo Tovar, Alejandro76b8f518-309f-4a7c-a0a7-e4f3ef286c28400Pérez Peña, María Camilaea7a626b-6df4-4d60-9932-424bb486f502500Ospina Bernal, JulietteZapata Vanegas, Freddy2022-09-26T22:15:19Z2022-09-26T22:15:19Z2018http://hdl.handle.net/1992/61316instname:Universidad de los Andesreponame:Repositorio Institucional Sénecarepourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/795002-1001"Magnolia, is a design strategy that is based on the Triple Helix concept, which seeks to integrate national and international capabilities of the State, Universities and private companies to generate a facilitating entrepreneurship environment for women, starting from the creation of a development plan divided into 5 stages described below: Sowing: Participatory socialization and public presentation of women seeking to link to the initiative. Irrigation: Training women to build an entrepreneurial profile that reinforces their initiatives and make them competitive. The harvest: Selection of women as representatives for competitions, assistants of entrepreneurs, or as new leaders for the future members. The sale: Exposure of successful initiatives to key actors to achieve support and investment. Pollination: Reinversion of knowledge, contributing to the linking of new members by exposing their success stories and actively collaborating in their training".-- Tomado del Formato de Documento de Grado."Magnolia, es una estrategia de diseño que está basada en el concepto de Triple Hélice, el cual busca integrar nacional e internacionalmente las capacidades del Estado, las Universidades y las empresas privadas para generar un entorno de emprendimiento facilitador para las mujeres, a partir de la creación de un plan de desarrollo dividido en 5 etapas que se describen a continuación: La siembra: Socialización participativa y presentación pública de las mujeres que buscan vincularse a la iniciativa. El riego: Formación de las mujeres para que construyan un perfil emprendedor que refuerce sus iniciativas y las haga competitivas. La cosecha: Selección de mujeres como representantes en competencias, como asistentes de emprendedoras o como líderes de formación para las integrantes futuras. La venta: Exposición de iniciativas consolidadas a actores de inversión clave para lograr catapultar los proyectos. La polinización: Reinversión de conocimiento, aportando a la vinculación de nuevas integrantes al exponer sus casos de éxito y al colaborar activamente en su formación".-- Tomado del Formato de Documento de Grado.DiseñadorPregrado110 hojasapplication/pdfspaUniversidad de los AndesDiseñoFacultad de Arquitectura y DiseñoDepartamento de DiseñoMagnoliaTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTexthttp://purl.org/redcol/resource_type/TPEmprendimientoMujeres empresariasPlanes de desarrolloRedes de negocios201312923PublicationORIGINAL12161.pdfapplication/pdf11375236https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/b2affd7d-37a0-4ecf-a80f-42c34f802b7f/downloadafb68a025e435e3510c5c37c2189624fMD51TEXT12161.pdf.txt12161.pdf.txtExtracted texttext/plain179103https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/77266d9c-0ad5-4c86-b843-b0d451a47d4d/download1bb05596d79d74fcae933a2e156ec258MD52THUMBNAIL12161.pdf.jpg12161.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg12917https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/c0e23328-a2e9-4cc8-b46f-e2db6f88ad5d/downloadd4f52b3984fa8261b814cd2d39b638c0MD531992/61316oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/613162023-10-10 18:24:45.217http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/open.accesshttps://repositorio.uniandes.edu.coRepositorio institucional Sénecaadminrepositorio@uniandes.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Magnolia
title Magnolia
spellingShingle Magnolia
Emprendimiento
Mujeres empresarias
Planes de desarrollo
Redes de negocios
title_short Magnolia
title_full Magnolia
title_fullStr Magnolia
title_full_unstemmed Magnolia
title_sort Magnolia
dc.creator.fl_str_mv Pérez Peña, María Camila
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv Acevedo Tovar, Alejandro
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Pérez Peña, María Camila
dc.contributor.jury.none.fl_str_mv Ospina Bernal, Juliette
Zapata Vanegas, Freddy
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Emprendimiento
Mujeres empresarias
Planes de desarrollo
Redes de negocios
topic Emprendimiento
Mujeres empresarias
Planes de desarrollo
Redes de negocios
description "Magnolia, is a design strategy that is based on the Triple Helix concept, which seeks to integrate national and international capabilities of the State, Universities and private companies to generate a facilitating entrepreneurship environment for women, starting from the creation of a development plan divided into 5 stages described below: Sowing: Participatory socialization and public presentation of women seeking to link to the initiative. Irrigation: Training women to build an entrepreneurial profile that reinforces their initiatives and make them competitive. The harvest: Selection of women as representatives for competitions, assistants of entrepreneurs, or as new leaders for the future members. The sale: Exposure of successful initiatives to key actors to achieve support and investment. Pollination: Reinversion of knowledge, contributing to the linking of new members by exposing their success stories and actively collaborating in their training".-- Tomado del Formato de Documento de Grado.
publishDate 2018
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2018
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-09-26T22:15:19Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-09-26T22:15:19Z
dc.type.spa.fl_str_mv Trabajo de grado - Pregrado
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/TP
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
status_str acceptedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/1992/61316
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv instname:Universidad de los Andes
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv reponame:Repositorio Institucional Séneca
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv repourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/
dc.identifier.local.spa.fl_str_mv 795002-1001
url http://hdl.handle.net/1992/61316
identifier_str_mv instname:Universidad de los Andes
reponame:Repositorio Institucional Séneca
repourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/
795002-1001
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.uri.*.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 110 hojas
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad de los Andes
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv Diseño
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv Facultad de Arquitectura y Diseño
dc.publisher.department.spa.fl_str_mv Departamento de Diseño
institution Universidad de los Andes
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/b2affd7d-37a0-4ecf-a80f-42c34f802b7f/download
https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/77266d9c-0ad5-4c86-b843-b0d451a47d4d/download
https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/c0e23328-a2e9-4cc8-b46f-e2db6f88ad5d/download
bitstream.checksum.fl_str_mv afb68a025e435e3510c5c37c2189624f
1bb05596d79d74fcae933a2e156ec258
d4f52b3984fa8261b814cd2d39b638c0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio institucional Séneca
repository.mail.fl_str_mv adminrepositorio@uniandes.edu.co
_version_ 1808390398835425280