Automatización de sistema modular de elevación inalámbrico para vehículos pesados

This document presents the automation of a distributed lifting jack system for heavy vehicles, more exactly for train engines and wagons. The proposed system is composed by a number of controlled columns synchronized to produce the desired trajectory. The synchronization is necessary to guarantee th...

Full description

Autores:
Rincón Vargas, Juan Camilo
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/51602
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/51602
Palabra clave:
Maquinaria elevadora
Transporte ferroviario
Diseño de máquinas
Ingeniería
Rights
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License
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description This document presents the automation of a distributed lifting jack system for heavy vehicles, more exactly for train engines and wagons. The proposed system is composed by a number of controlled columns synchronized to produce the desired trajectory. The synchronization is necessary to guarantee the leveled motion of the load, to avoid drawbacks due to unbalanced loading. Two synchronization strategies were tested: first, adjust the trajectory by subtracting the difference between column heights from that of a particular column. Second, reduce the speed of the columns more advanced with respect to a special column to level all at the height of the latter. Each column is simulated including the lifting jack (a power screw with a velocity reduction system) driven by a servo motor with its amplifier controlled by a PD. The simulation results are compared in terms of motion discrepancies among the columns, considering the limitations of energy consumption.
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spelling Al consultar y hacer uso de este recurso, está aceptando las condiciones de uso establecidas por los autores.https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Rodríguez Herrera, Carlos Franciscovirtual::15148-1Rincón Vargas, Juan Camiloe2075b29-c8d0-4a34-bd32-21d6132df5e15002021-08-10T18:33:31Z2021-08-10T18:33:31Z2020http://hdl.handle.net/1992/5160223264.pdfinstname:Universidad de los Andesreponame:Repositorio Institucional Sénecarepourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/This document presents the automation of a distributed lifting jack system for heavy vehicles, more exactly for train engines and wagons. The proposed system is composed by a number of controlled columns synchronized to produce the desired trajectory. The synchronization is necessary to guarantee the leveled motion of the load, to avoid drawbacks due to unbalanced loading. Two synchronization strategies were tested: first, adjust the trajectory by subtracting the difference between column heights from that of a particular column. Second, reduce the speed of the columns more advanced with respect to a special column to level all at the height of the latter. Each column is simulated including the lifting jack (a power screw with a velocity reduction system) driven by a servo motor with its amplifier controlled by a PD. The simulation results are compared in terms of motion discrepancies among the columns, considering the limitations of energy consumption.El trabajo presenta la automatización de un sistema de elevación para vehículos pesados, más exactamente para trenes de motor y vagones. El sistema propuesto está compuesto por un número de columnas controladas y sincronizadas para recorrer una trayectoria deseada. La sincronización entre columnas es necesaria para garantizar el movimiento nivelado de la carga, para evitar fallas debidas al desbalanceo de la carga. Se modelaron dos estrategias de control: la primera, ajustar la trayectoria de las columnas restando la diferencia entre alturas de las columnas con respecto a la de una columna en especial. La segunda, reducir la velocidad de las columnas más adelantadas con respecto a una columna especial para nivelar todas a la altura de esta última. Cada columna es modelada incluyendo el sistema de elevación individual (Un tornillo de potencia con sistema de reducción de velocidad) impulsado por un servo motor controlado por PD a través de un servoamplificador...Ingeniero MecánicoPregrado37 hojasapplication/pdfspaUniversidad de los AndesIngeniería MecánicaFacultad de IngenieríaDepartamento de Ingeniería MecánicaAutomatización de sistema modular de elevación inalámbrico para vehículos pesadosTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/TPMaquinaria elevadoraTransporte ferroviarioDiseño de máquinasIngeniería201619847Publicationhttps://scholar.google.es/citations?user=O8Cl-rUAAAAJvirtual::15148-10000-0002-7438-8963virtual::15148-1https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000054020virtual::15148-1e6d7de00-33cf-432f-9b5d-cdcff3b1f6a1virtual::15148-1e6d7de00-33cf-432f-9b5d-cdcff3b1f6a1virtual::15148-1ORIGINAL23264.pdfapplication/pdf2031824https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/5ceca8e0-a57a-42d7-be41-c18fd21d0356/download0655969fd978aa7f2b39bb82bb14239fMD51TEXT23264.pdf.txt23264.pdf.txtExtracted texttext/plain49568https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/1a8df5e6-9f85-4147-a3ae-bf5e7f46e58a/downloadfff66d9d275739b8b3ed709c1edefb87MD54THUMBNAIL23264.pdf.jpg23264.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg6705https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/3dec183b-47fa-4ebc-affc-dd39547ae812/download5b374f149243d6ef2e47b1e91874a83aMD551992/51602oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/516022024-03-13 15:23:00.736https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdfopen.accesshttps://repositorio.uniandes.edu.coRepositorio institucional Sénecaadminrepositorio@uniandes.edu.co