The role of music in young learners’ oral production in english

This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semeste...

Full description

Autores:
Pérez Niño, Daniel Fernando
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/28181
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181
http://bdigital.unal.edu.co/18229/
http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/
Palabra clave:
TESOL
Applied Linguistics
Music in English learning
teaching young learners
oral production
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_fff0d10ade5a8652eeb2e00d017bc271
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/28181
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Pérez Niño, Daniel Fernando89f3024b-7edd-461c-ba7b-1f70f55c8ba83002019-06-26T10:17:14Z2019-06-26T10:17:14Z2010https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181http://bdigital.unal.edu.co/18229/http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semester of 2009 and followed the qualitative and descriptive approaches to classroom research. The author describes how young learners view music as a ludic tool that will improve their oral performance and how the activities applied by a music teacher help to reinforce the language topics studied in other English classes. Key words: Music in English learning, teaching young learners, oral production Este artículo reseña un estudio realizado en la Universidad Nacional de Colombia en los cursos de extensión de lenguas extranjeras. El autor muestra cómo los niños y jóvenes que estudian inglés en este programa pueden desarrollar su producción oral creando y escuchando música. El estudio se realizó en el primer semestre del 2009 y siguió los enfoques cualitativo y descriptivo para la investigación en el aula. El autor describe cómo perciben los niños y jóvenes la música como una herramienta lúdica para mejorar su desempeño oral y cómo las actividades musicales que realiza un profesor de música ayudan a reforzar los temas estudiados en otras clases de inglés. Palabras clave: la música en el aprendizaje del inglés, enseñanza del inglés a niños y jóvenes, producción oralapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/13994Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPérez Niño, Daniel Fernando (2010) The role of music in young learners’ oral production in english. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal Vol.12 No.1: Issues in Teachers’ Professional Development; 141-157 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal .The role of music in young learners’ oral production in englishArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLApplied LinguisticsMusic in English learningteaching young learnersoral productionORIGINAL13994-41341-1-PB.pdfapplication/pdf233444https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/1/13994-41341-1-PB.pdfb3ec04dc55787a2f3b09e4147744d188MD51THUMBNAIL13994-41341-1-PB.pdf.jpg13994-41341-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6194https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/2/13994-41341-1-PB.pdf.jpg821ec414d805cdd2e9b34dfddc6a62bcMD52unal/28181oai:repositorio.unal.edu.co:unal/281812022-11-15 23:03:52.599Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv The role of music in young learners’ oral production in english
title The role of music in young learners’ oral production in english
spellingShingle The role of music in young learners’ oral production in english
TESOL
Applied Linguistics
Music in English learning
teaching young learners
oral production
title_short The role of music in young learners’ oral production in english
title_full The role of music in young learners’ oral production in english
title_fullStr The role of music in young learners’ oral production in english
title_full_unstemmed The role of music in young learners’ oral production in english
title_sort The role of music in young learners’ oral production in english
dc.creator.fl_str_mv Pérez Niño, Daniel Fernando
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Pérez Niño, Daniel Fernando
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv TESOL
Applied Linguistics
Music in English learning
teaching young learners
oral production
topic TESOL
Applied Linguistics
Music in English learning
teaching young learners
oral production
description This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semester of 2009 and followed the qualitative and descriptive approaches to classroom research. The author describes how young learners view music as a ludic tool that will improve their oral performance and how the activities applied by a music teacher help to reinforce the language topics studied in other English classes. Key words: Music in English learning, teaching young learners, oral production Este artículo reseña un estudio realizado en la Universidad Nacional de Colombia en los cursos de extensión de lenguas extranjeras. El autor muestra cómo los niños y jóvenes que estudian inglés en este programa pueden desarrollar su producción oral creando y escuchando música. El estudio se realizó en el primer semestre del 2009 y siguió los enfoques cualitativo y descriptivo para la investigación en el aula. El autor describe cómo perciben los niños y jóvenes la música como una herramienta lúdica para mejorar su desempeño oral y cómo las actividades musicales que realiza un profesor de música ayudan a reforzar los temas estudiados en otras clases de inglés. Palabras clave: la música en el aprendizaje del inglés, enseñanza del inglés a niños y jóvenes, producción oral
publishDate 2010
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2010
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-26T10:17:14Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-26T10:17:14Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/18229/
http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181
http://bdigital.unal.edu.co/18229/
http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/13994
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Pérez Niño, Daniel Fernando (2010) The role of music in young learners’ oral production in english. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal Vol.12 No.1: Issues in Teachers’ Professional Development; 141-157 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/1/13994-41341-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/2/13994-41341-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv b3ec04dc55787a2f3b09e4147744d188
821ec414d805cdd2e9b34dfddc6a62bc
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814090149088198656