The role of music in young learners’ oral production in english
This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semeste...
- Autores:
-
Pérez Niño, Daniel Fernando
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2010
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/28181
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181
http://bdigital.unal.edu.co/18229/
http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/
- Palabra clave:
- TESOL
Applied Linguistics
Music in English learning
teaching young learners
oral production
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_fff0d10ade5a8652eeb2e00d017bc271 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/28181 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Pérez Niño, Daniel Fernando89f3024b-7edd-461c-ba7b-1f70f55c8ba83002019-06-26T10:17:14Z2019-06-26T10:17:14Z2010https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181http://bdigital.unal.edu.co/18229/http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semester of 2009 and followed the qualitative and descriptive approaches to classroom research. The author describes how young learners view music as a ludic tool that will improve their oral performance and how the activities applied by a music teacher help to reinforce the language topics studied in other English classes. Key words: Music in English learning, teaching young learners, oral production Este artículo reseña un estudio realizado en la Universidad Nacional de Colombia en los cursos de extensión de lenguas extranjeras. El autor muestra cómo los niños y jóvenes que estudian inglés en este programa pueden desarrollar su producción oral creando y escuchando música. El estudio se realizó en el primer semestre del 2009 y siguió los enfoques cualitativo y descriptivo para la investigación en el aula. El autor describe cómo perciben los niños y jóvenes la música como una herramienta lúdica para mejorar su desempeño oral y cómo las actividades musicales que realiza un profesor de música ayudan a reforzar los temas estudiados en otras clases de inglés. Palabras clave: la música en el aprendizaje del inglés, enseñanza del inglés a niños y jóvenes, producción oralapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/13994Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPérez Niño, Daniel Fernando (2010) The role of music in young learners’ oral production in english. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal Vol.12 No.1: Issues in Teachers’ Professional Development; 141-157 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal .The role of music in young learners’ oral production in englishArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLApplied LinguisticsMusic in English learningteaching young learnersoral productionORIGINAL13994-41341-1-PB.pdfapplication/pdf233444https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/1/13994-41341-1-PB.pdfb3ec04dc55787a2f3b09e4147744d188MD51THUMBNAIL13994-41341-1-PB.pdf.jpg13994-41341-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6194https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/2/13994-41341-1-PB.pdf.jpg821ec414d805cdd2e9b34dfddc6a62bcMD52unal/28181oai:repositorio.unal.edu.co:unal/281812022-11-15 23:03:52.599Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
The role of music in young learners’ oral production in english |
title |
The role of music in young learners’ oral production in english |
spellingShingle |
The role of music in young learners’ oral production in english TESOL Applied Linguistics Music in English learning teaching young learners oral production |
title_short |
The role of music in young learners’ oral production in english |
title_full |
The role of music in young learners’ oral production in english |
title_fullStr |
The role of music in young learners’ oral production in english |
title_full_unstemmed |
The role of music in young learners’ oral production in english |
title_sort |
The role of music in young learners’ oral production in english |
dc.creator.fl_str_mv |
Pérez Niño, Daniel Fernando |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Pérez Niño, Daniel Fernando |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TESOL Applied Linguistics Music in English learning teaching young learners oral production |
topic |
TESOL Applied Linguistics Music in English learning teaching young learners oral production |
description |
This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semester of 2009 and followed the qualitative and descriptive approaches to classroom research. The author describes how young learners view music as a ludic tool that will improve their oral performance and how the activities applied by a music teacher help to reinforce the language topics studied in other English classes. Key words: Music in English learning, teaching young learners, oral production Este artículo reseña un estudio realizado en la Universidad Nacional de Colombia en los cursos de extensión de lenguas extranjeras. El autor muestra cómo los niños y jóvenes que estudian inglés en este programa pueden desarrollar su producción oral creando y escuchando música. El estudio se realizó en el primer semestre del 2009 y siguió los enfoques cualitativo y descriptivo para la investigación en el aula. El autor describe cómo perciben los niños y jóvenes la música como una herramienta lúdica para mejorar su desempeño oral y cómo las actividades musicales que realiza un profesor de música ayudan a reforzar los temas estudiados en otras clases de inglés. Palabras clave: la música en el aprendizaje del inglés, enseñanza del inglés a niños y jóvenes, producción oral |
publishDate |
2010 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2010 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-26T10:17:14Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-26T10:17:14Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/18229/ http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28181 http://bdigital.unal.edu.co/18229/ http://bdigital.unal.edu.co/18229/2/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/13994 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Pérez Niño, Daniel Fernando (2010) The role of music in young learners’ oral production in english. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal Vol.12 No.1: Issues in Teachers’ Professional Development; 141-157 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/1/13994-41341-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/28181/2/13994-41341-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
b3ec04dc55787a2f3b09e4147744d188 821ec414d805cdd2e9b34dfddc6a62bc |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814090149088198656 |