A comparison of chinese and colombian university efl students regarding learner autonomy
This research seeks to gain deeper understanding of learner autonomy in English as a Foreign Language students from different cultures through the identification and analysis of similarities and differences between Chinese and Colombian students from two public universities: Tianjin Foreign Studies...
- Autores:
-
Buendía Arias, Ximena Paola
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/52525
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/52525
http://bdigital.unal.edu.co/46871/
- Palabra clave:
- Comparative research
learner autonomy
similarities and differences
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Summary: | This research seeks to gain deeper understanding of learner autonomy in English as a Foreign Language students from different cultures through the identification and analysis of similarities and differences between Chinese and Colombian students from two public universities: Tianjin Foreign Studies University in China and Universidad Surcolombiana in Colombia. Data were gathered using questionnaires and interviews for comparative research. The participants’ responses were analyzed using quantitative methods such as independent samples t-test and qualitative methods such as data codification and triangulation were also used. The results indicate a significant difference between the two groups of learners regarding their autonomy. Complementarily, their autonomy-enhancement difficulties were diagnosed.Esta investigación busca obtener un mejor entendimiento acerca de la autonomía de los aprendices de inglés como lengua extranjera provenientes de diferentes culturas, mediante la identificación y el análisis de las diferencias y similitudes entre estudiantes chinos y colombianos pertenecientes a dos universidades públicas: Universidad de Estudios Extranjeros de Tianjin en China y la Universidad Surcolombiana de Colombia. Los datos se recolectaron usando cuestionarios y entrevistas para una investigación de tipo comparativo. Las respuestas de los participantes se analizaron utilizando métodos cuantitativos tales como prueba T para muestras independientes; al igual que métodos cualitativos como codificación y triangulación. Los resultados indicaron que hay una diferencia significativa en la autonomía de los dos grupos de aprendices. Además, se diagnosticaron las dificultades que ellos presentan en el mejoramiento de su autonomía. |
---|