La tarde que late mansa

This document contains images, text, phrases, and traces of the generative process taken place in the Master of visual arts as well as in the development of it’s research project, a video installation named La tarde que late mansa. The project consists of 2 videos of 5×6 meters presented at irregula...

Full description

Autores:
Chávez Pineda, Lorena
Tipo de recurso:
Work document
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/75507
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/75507
Palabra clave:
Las artes, bellas artes y artes decorativas
Intervalo ; Duración ; Invisible ; Presencia ; Inmaterial ; Fotografía ; Video instalación
Interval ; Duration ; Invisible ; Presence ; Inmaterial ; Photography ; Video-Installation
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_e992fa85ef06b1d0283c6f729475c32b
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/75507
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv La tarde que late mansa
dc.title.alternative.spa.fl_str_mv The evenings docile beat
title La tarde que late mansa
spellingShingle La tarde que late mansa
Las artes, bellas artes y artes decorativas
Intervalo ; Duración ; Invisible ; Presencia ; Inmaterial ; Fotografía ; Video instalación
Interval ; Duration ; Invisible ; Presence ; Inmaterial ; Photography ; Video-Installation
title_short La tarde que late mansa
title_full La tarde que late mansa
title_fullStr La tarde que late mansa
title_full_unstemmed La tarde que late mansa
title_sort La tarde que late mansa
dc.creator.fl_str_mv Chávez Pineda, Lorena
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv Laignelet Sourdís, Victor
Toledo Castellanos, Ricardo
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Chávez Pineda, Lorena
dc.subject.ddc.spa.fl_str_mv Las artes, bellas artes y artes decorativas
topic Las artes, bellas artes y artes decorativas
Intervalo ; Duración ; Invisible ; Presencia ; Inmaterial ; Fotografía ; Video instalación
Interval ; Duration ; Invisible ; Presence ; Inmaterial ; Photography ; Video-Installation
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Intervalo ; Duración ; Invisible ; Presencia ; Inmaterial ; Fotografía ; Video instalación
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Interval ; Duration ; Invisible ; Presence ; Inmaterial ; Photography ; Video-Installation
description This document contains images, text, phrases, and traces of the generative process taken place in the Master of visual arts as well as in the development of it’s research project, a video installation named La tarde que late mansa. The project consists of 2 videos of 5×6 meters presented at irregular intervals between 6 and 30 minutes. The pauses constitute support for the image. The pages of this book recount an experimental exercise about the unnameable whilst inquiring about what can’t be seen or heard but can be perfectly present as a sensation. The 4 chapters of this book are: 1) Introduction 2) A sensation that can’t be named 3) Material/immaterial 4) Visible/Invisible. They bring the reader closer to a search within the visual language about the unattainable and elusive, duration and memory as well as aspects of my experience when relating to the world.
publishDate 2019
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2019-11-08
2019-11-08
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2020-01-22T15:18:15Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2020-01-22T15:18:15Z
dc.type.spa.fl_str_mv Documento de trabajo
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/workingPaper
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_8042
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/WP
format http://purl.org/coar/resource_type/c_8042
status_str acceptedVersion
dc.identifier.citation.spa.fl_str_mv Auster, Paul (2012). La invención de la soledad, Bogotá, Editorial Planeta Colombiana S.A. ▶ Auster, Paul (2017). Nueva York, la ciudad de los espejos, Segovia, Editorial Paisajes literarios. ▶ Berger, John, (2001). La forma de un bolsillo, Londres, Editorial Era. ▶ Berger, John (2016). Para entender la Fotografía, Barcelona, Editorial Gustavo Gili. ▶ Bergson, Henri (1977). Memoria y vida, textos escogidos por Gilles Deleuze, Madrid, Alianza Editorial, S. A. ▶ Deleuze, Gilles (1883). La imagen-Movimiento, Barcelona, Editoriales Paidós. ▶ Mashimo, Yuichi (2000). Casa Tiempo, Bogotá, Centro Editorial Javeriano. ▶ Ranciere, Jacques, (2013). Aisthesis, escenas del régimen estético del arte, Buenos Aires, Editorial Manantial. ▶ Zambrano, María (1990). Claros del bosque, Barcelona, Editorial Biblioteca de Bolsillo.
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/75507
identifier_str_mv Auster, Paul (2012). La invención de la soledad, Bogotá, Editorial Planeta Colombiana S.A. ▶ Auster, Paul (2017). Nueva York, la ciudad de los espejos, Segovia, Editorial Paisajes literarios. ▶ Berger, John, (2001). La forma de un bolsillo, Londres, Editorial Era. ▶ Berger, John (2016). Para entender la Fotografía, Barcelona, Editorial Gustavo Gili. ▶ Bergson, Henri (1977). Memoria y vida, textos escogidos por Gilles Deleuze, Madrid, Alianza Editorial, S. A. ▶ Deleuze, Gilles (1883). La imagen-Movimiento, Barcelona, Editoriales Paidós. ▶ Mashimo, Yuichi (2000). Casa Tiempo, Bogotá, Centro Editorial Javeriano. ▶ Ranciere, Jacques, (2013). Aisthesis, escenas del régimen estético del arte, Buenos Aires, Editorial Manantial. ▶ Zambrano, María (1990). Claros del bosque, Barcelona, Editorial Biblioteca de Bolsillo.
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/75507
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Auster, Paul (2012). La invención de la soledad, Bogotá, Editorial Planeta Colombiana S.A. ▶ Auster, Paul (2017). Nueva York, la ciudad de los espejos, Segovia, Editorial Paisajes literarios. ▶ Berger, John, (2001). La forma de un bolsillo, Londres, Editorial Era. ▶ Berger, John (2016). Para entender la Fotografía, Barcelona, Editorial Gustavo Gili. ▶ Bergson, Henri (1977). Memoria y vida, textos escogidos por Gilles Deleuze, Madrid, Alianza Editorial, S. A. ▶ Deleuze, Gilles (1883). La imagen-Movimiento, Barcelona, Editoriales Paidós. ▶ Mashimo, Yuichi (2000). Casa Tiempo, Bogotá, Centro Editorial Javeriano. ▶ Ranciere, Jacques, (2013). Aisthesis, escenas del régimen estético del arte, Buenos Aires, Editorial Manantial. ▶ Zambrano, María (1990). Claros del bosque, Barcelona, Editorial Biblioteca de Bolsillo.
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.spa.spa.fl_str_mv Acceso abierto
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
Acceso abierto
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 75
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.sucursal.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá
dc.publisher.department.spa.fl_str_mv Escuela de Artes Plásticas y Visuales
dc.publisher.branch.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/2/license.txt
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/3/license_rdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/1/1130631071.2019.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/4/1130631071.2019.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 6f3f13b02594d02ad110b3ad534cd5df
24013099e9e6abb1575dc6ce0855efd5
330a1ffbbbf98b84abddc381db025853
058013ba79278e196499122dfe3ac7b0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814090182001950720
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de ColombiaAcceso abiertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Laignelet Sourdís, Victor846d224d-3aa8-430e-9a1e-8d0137b29bec-1Toledo Castellanos, Ricardof02fc5a7-1f8c-44ea-8e9d-47c3295b8c06-1Chávez Pineda, Lorenac7ecd001-6160-4871-8496-6dedfbd8d8cc2020-01-22T15:18:15Z2020-01-22T15:18:15Z2019-11-082019-11-08Auster, Paul (2012). La invención de la soledad, Bogotá, Editorial Planeta Colombiana S.A. ▶ Auster, Paul (2017). Nueva York, la ciudad de los espejos, Segovia, Editorial Paisajes literarios. ▶ Berger, John, (2001). La forma de un bolsillo, Londres, Editorial Era. ▶ Berger, John (2016). Para entender la Fotografía, Barcelona, Editorial Gustavo Gili. ▶ Bergson, Henri (1977). Memoria y vida, textos escogidos por Gilles Deleuze, Madrid, Alianza Editorial, S. A. ▶ Deleuze, Gilles (1883). La imagen-Movimiento, Barcelona, Editoriales Paidós. ▶ Mashimo, Yuichi (2000). Casa Tiempo, Bogotá, Centro Editorial Javeriano. ▶ Ranciere, Jacques, (2013). Aisthesis, escenas del régimen estético del arte, Buenos Aires, Editorial Manantial. ▶ Zambrano, María (1990). Claros del bosque, Barcelona, Editorial Biblioteca de Bolsillo.https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/75507This document contains images, text, phrases, and traces of the generative process taken place in the Master of visual arts as well as in the development of it’s research project, a video installation named La tarde que late mansa. The project consists of 2 videos of 5×6 meters presented at irregular intervals between 6 and 30 minutes. The pauses constitute support for the image. The pages of this book recount an experimental exercise about the unnameable whilst inquiring about what can’t be seen or heard but can be perfectly present as a sensation. The 4 chapters of this book are: 1) Introduction 2) A sensation that can’t be named 3) Material/immaterial 4) Visible/Invisible. They bring the reader closer to a search within the visual language about the unattainable and elusive, duration and memory as well as aspects of my experience when relating to the world.Este documento reúne imágenes, escritos residuales, frases, indicios que dan cuenta de lo rondado en el proceso de creación llevado a cabo en la Maestría en Artes Plásticas y Visuales, y durante el desarrollo de la video-instalación La tarde que late mansa, presentada como trabajo de grado. Esta última consiste en la proyección de dos videos de 5×6 metros, a intervalos irregulares en el tiempo; dichos vacíos oscilan entre los treinta, y los seis minutos, y hacen parte del soporte de la imagen. Las páginas de este libro dan cuenta de un ejercicio de experimentación que ronda un algo innombrable. Indagan sobre lo que no se ve ni se escucha, pero está perfectamente presente como sensación. Sus cuatro capítulos: 1. Introducción 2. Una sensación que no se puede nombrar 3. Material/inmaterial 4. Visible/invisible, acercan al lector a una búsqueda en el lenguaje de las imágenes desde inquietudes sobre lo inasible, lo fugitivo, la duración y la memoria, y a las cualidades de mi experiencia en relación con la presencia del mundo.Magíster en Artes plásticas y Visuales. Línea de Investigación: Creación artística. Trabajo de tesis postulado a mención meritoria.75application/pdfspaLas artes, bellas artes y artes decorativasIntervalo ; Duración ; Invisible ; Presencia ; Inmaterial ; Fotografía ; Video instalaciónInterval ; Duration ; Invisible ; Presence ; Inmaterial ; Photography ; Video-InstallationLa tarde que late mansaThe evenings docile beatDocumento de trabajoinfo:eu-repo/semantics/workingPaperinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_8042Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/WPUniversidad Nacional de Colombia - Sede BogotáEscuela de Artes Plásticas y VisualesUniversidad Nacional de Colombia - Sede BogotáAuster, Paul (2012). La invención de la soledad, Bogotá, Editorial Planeta Colombiana S.A. ▶ Auster, Paul (2017). Nueva York, la ciudad de los espejos, Segovia, Editorial Paisajes literarios. ▶ Berger, John, (2001). La forma de un bolsillo, Londres, Editorial Era. ▶ Berger, John (2016). Para entender la Fotografía, Barcelona, Editorial Gustavo Gili. ▶ Bergson, Henri (1977). Memoria y vida, textos escogidos por Gilles Deleuze, Madrid, Alianza Editorial, S. A. ▶ Deleuze, Gilles (1883). La imagen-Movimiento, Barcelona, Editoriales Paidós. ▶ Mashimo, Yuichi (2000). Casa Tiempo, Bogotá, Centro Editorial Javeriano. ▶ Ranciere, Jacques, (2013). Aisthesis, escenas del régimen estético del arte, Buenos Aires, Editorial Manantial. ▶ Zambrano, María (1990). Claros del bosque, Barcelona, Editorial Biblioteca de Bolsillo.LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-83991https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/2/license.txt6f3f13b02594d02ad110b3ad534cd5dfMD52CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/3/license_rdf24013099e9e6abb1575dc6ce0855efd5MD53ORIGINAL1130631071.2019.pdf1130631071.2019.pdfapplication/pdf9197487https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/1/1130631071.2019.pdf330a1ffbbbf98b84abddc381db025853MD51THUMBNAIL1130631071.2019.pdf.jpg1130631071.2019.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3470https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/75507/4/1130631071.2019.pdf.jpg058013ba79278e196499122dfe3ac7b0MD54unal/75507oai:repositorio.unal.edu.co:unal/755072024-03-05 23:07:53.843Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.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