Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production

This research project examines a strategy in which English songs are used to encourage oral production of tenth graders. It aims at providing a solution to our students’ low speaking proficiency in the English language and to the complexity of working with a large number of students per class. Stude...

Full description

Autores:
Cuestas Cifuentes, Marlén
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2006
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25096
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096
http://bdigital.unal.edu.co/16133/
Palabra clave:
TEFL
ESP
English songs
speaking activities
attitudes
oral production changes
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_df9692055172604092fdb06b9aab71c0
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25096
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Cuestas Cifuentes, Marlén91fcdb31-0eec-44e6-bebe-a3ea46988e0e3002019-06-25T23:11:30Z2019-06-25T23:11:30Z2006https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096http://bdigital.unal.edu.co/16133/This research project examines a strategy in which English songs are used to encourage oral production of tenth graders. It aims at providing a solution to our students’ low speaking proficiency in the English language and to the complexity of working with a large number of students per class. Students involved in this project provided useful data through their participation in activities using English songs. They had the opportunity of speaking in English about their favorite songs; also, we observed that they not only improved their oral production but also showed relaxed, interested and participative attitudes as they worked with songs and particularly when they focused on expressing their ideas freely rather than being concerned about accuracy. Key words: English songs, speaking activities, attitudes, oral production changes Este proyecto de investigación analiza el uso de canciones en inglés como estrategia para fomentar la producción oral en estudiantes de décimo grado. Busca dar una solución al bajo desempeño en la competencia oral en inglés de nuestros estudiantes y a la complejidad del trabajo con grupos numerosos. Los y las estudiantes comprometidos en el proyecto suministraron información útil a través de su participación en las diferentes actividades en las que se usaron canciones en inglés. Ellos tuvieron la oportunidad de hablar en inglés acerca de sus canciones favoritas; también observamos que los estudiantes no sólo mostraron mayor progreso en su producción oral, sino también una actitud relajada, interesada y participativa cuando usamos las canciones y particularmente cuando ellos se concentran más en la libre expresión de ideas que en la manera correcta de decirlas. Palabras claves: Canciones en inglés, actividades de práctica oral, actitudes, cambios en la producción oralapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10987Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentCuestas Cifuentes, Marlén (2006) Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 47-57 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teach .Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral productionArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTEFLESPEnglish songsspeaking activitiesattitudesoral production changesORIGINAL10987-26227-1-PB.pdfapplication/pdf63831https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/1/10987-26227-1-PB.pdf2a8d60df9eb422133b4c43da61dea3daMD51THUMBNAIL10987-26227-1-PB.pdf.jpg10987-26227-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6895https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/2/10987-26227-1-PB.pdf.jpgf4a9a739470d8a561ae048cdaabcfd42MD52unal/25096oai:repositorio.unal.edu.co:unal/250962022-10-28 23:02:22.815Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
title Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
spellingShingle Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
TEFL
ESP
English songs
speaking activities
attitudes
oral production changes
title_short Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
title_full Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
title_fullStr Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
title_full_unstemmed Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
title_sort Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
dc.creator.fl_str_mv Cuestas Cifuentes, Marlén
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Cuestas Cifuentes, Marlén
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv TEFL
ESP
English songs
speaking activities
attitudes
oral production changes
topic TEFL
ESP
English songs
speaking activities
attitudes
oral production changes
description This research project examines a strategy in which English songs are used to encourage oral production of tenth graders. It aims at providing a solution to our students’ low speaking proficiency in the English language and to the complexity of working with a large number of students per class. Students involved in this project provided useful data through their participation in activities using English songs. They had the opportunity of speaking in English about their favorite songs; also, we observed that they not only improved their oral production but also showed relaxed, interested and participative attitudes as they worked with songs and particularly when they focused on expressing their ideas freely rather than being concerned about accuracy. Key words: English songs, speaking activities, attitudes, oral production changes Este proyecto de investigación analiza el uso de canciones en inglés como estrategia para fomentar la producción oral en estudiantes de décimo grado. Busca dar una solución al bajo desempeño en la competencia oral en inglés de nuestros estudiantes y a la complejidad del trabajo con grupos numerosos. Los y las estudiantes comprometidos en el proyecto suministraron información útil a través de su participación en las diferentes actividades en las que se usaron canciones en inglés. Ellos tuvieron la oportunidad de hablar en inglés acerca de sus canciones favoritas; también observamos que los estudiantes no sólo mostraron mayor progreso en su producción oral, sino también una actitud relajada, interesada y participativa cuando usamos las canciones y particularmente cuando ellos se concentran más en la libre expresión de ideas que en la manera correcta de decirlas. Palabras claves: Canciones en inglés, actividades de práctica oral, actitudes, cambios en la producción oral
publishDate 2006
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2006
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:11:30Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:11:30Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/16133/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096
http://bdigital.unal.edu.co/16133/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10987
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Cuestas Cifuentes, Marlén (2006) Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 47-57 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teach .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/1/10987-26227-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/2/10987-26227-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 2a8d60df9eb422133b4c43da61dea3da
f4a9a739470d8a561ae048cdaabcfd42
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089283091300352