Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
This research project examines a strategy in which English songs are used to encourage oral production of tenth graders. It aims at providing a solution to our students’ low speaking proficiency in the English language and to the complexity of working with a large number of students per class. Stude...
- Autores:
-
Cuestas Cifuentes, Marlén
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2006
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25096
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096
http://bdigital.unal.edu.co/16133/
- Palabra clave:
- TEFL
ESP
English songs
speaking activities
attitudes
oral production changes
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_df9692055172604092fdb06b9aab71c0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25096 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Cuestas Cifuentes, Marlén91fcdb31-0eec-44e6-bebe-a3ea46988e0e3002019-06-25T23:11:30Z2019-06-25T23:11:30Z2006https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096http://bdigital.unal.edu.co/16133/This research project examines a strategy in which English songs are used to encourage oral production of tenth graders. It aims at providing a solution to our students’ low speaking proficiency in the English language and to the complexity of working with a large number of students per class. Students involved in this project provided useful data through their participation in activities using English songs. They had the opportunity of speaking in English about their favorite songs; also, we observed that they not only improved their oral production but also showed relaxed, interested and participative attitudes as they worked with songs and particularly when they focused on expressing their ideas freely rather than being concerned about accuracy. Key words: English songs, speaking activities, attitudes, oral production changes Este proyecto de investigación analiza el uso de canciones en inglés como estrategia para fomentar la producción oral en estudiantes de décimo grado. Busca dar una solución al bajo desempeño en la competencia oral en inglés de nuestros estudiantes y a la complejidad del trabajo con grupos numerosos. Los y las estudiantes comprometidos en el proyecto suministraron información útil a través de su participación en las diferentes actividades en las que se usaron canciones en inglés. Ellos tuvieron la oportunidad de hablar en inglés acerca de sus canciones favoritas; también observamos que los estudiantes no sólo mostraron mayor progreso en su producción oral, sino también una actitud relajada, interesada y participativa cuando usamos las canciones y particularmente cuando ellos se concentran más en la libre expresión de ideas que en la manera correcta de decirlas. Palabras claves: Canciones en inglés, actividades de práctica oral, actitudes, cambios en la producción oralapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10987Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentCuestas Cifuentes, Marlén (2006) Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 47-57 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teach .Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral productionArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTEFLESPEnglish songsspeaking activitiesattitudesoral production changesORIGINAL10987-26227-1-PB.pdfapplication/pdf63831https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/1/10987-26227-1-PB.pdf2a8d60df9eb422133b4c43da61dea3daMD51THUMBNAIL10987-26227-1-PB.pdf.jpg10987-26227-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6895https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/2/10987-26227-1-PB.pdf.jpgf4a9a739470d8a561ae048cdaabcfd42MD52unal/25096oai:repositorio.unal.edu.co:unal/250962022-10-28 23:02:22.815Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production |
title |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production |
spellingShingle |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production TEFL ESP English songs speaking activities attitudes oral production changes |
title_short |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production |
title_full |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production |
title_fullStr |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production |
title_full_unstemmed |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production |
title_sort |
Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production |
dc.creator.fl_str_mv |
Cuestas Cifuentes, Marlén |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Cuestas Cifuentes, Marlén |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TEFL ESP English songs speaking activities attitudes oral production changes |
topic |
TEFL ESP English songs speaking activities attitudes oral production changes |
description |
This research project examines a strategy in which English songs are used to encourage oral production of tenth graders. It aims at providing a solution to our students’ low speaking proficiency in the English language and to the complexity of working with a large number of students per class. Students involved in this project provided useful data through their participation in activities using English songs. They had the opportunity of speaking in English about their favorite songs; also, we observed that they not only improved their oral production but also showed relaxed, interested and participative attitudes as they worked with songs and particularly when they focused on expressing their ideas freely rather than being concerned about accuracy. Key words: English songs, speaking activities, attitudes, oral production changes Este proyecto de investigación analiza el uso de canciones en inglés como estrategia para fomentar la producción oral en estudiantes de décimo grado. Busca dar una solución al bajo desempeño en la competencia oral en inglés de nuestros estudiantes y a la complejidad del trabajo con grupos numerosos. Los y las estudiantes comprometidos en el proyecto suministraron información útil a través de su participación en las diferentes actividades en las que se usaron canciones en inglés. Ellos tuvieron la oportunidad de hablar en inglés acerca de sus canciones favoritas; también observamos que los estudiantes no sólo mostraron mayor progreso en su producción oral, sino también una actitud relajada, interesada y participativa cuando usamos las canciones y particularmente cuando ellos se concentran más en la libre expresión de ideas que en la manera correcta de decirlas. Palabras claves: Canciones en inglés, actividades de práctica oral, actitudes, cambios en la producción oral |
publishDate |
2006 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2006 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:11:30Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:11:30Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/16133/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096 http://bdigital.unal.edu.co/16133/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10987 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Cuestas Cifuentes, Marlén (2006) Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 47-57 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teach . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/1/10987-26227-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25096/2/10987-26227-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
2a8d60df9eb422133b4c43da61dea3da f4a9a739470d8a561ae048cdaabcfd42 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089283091300352 |