The construction of theoretical and practical knowledge in initial teacher education
This paper presents results from an interpretive research which has analysed how language student-teachers construct their knowledge about language teaching and learning during preservice teacher education. The study, embedded within the general frameworks of teachers’ thinking and socialization, in...
- Autores:
-
Vieira Abrahão, Maria Helena
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2006
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25102
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25102
http://bdigital.unal.edu.co/16139/
- Palabra clave:
- Initial education
beliefs
language teaching and learning
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Summary: | This paper presents results from an interpretive research which has analysed how language student-teachers construct their knowledge about language teaching and learning during preservice teacher education. The study, embedded within the general frameworks of teachers’ thinking and socialization, involved language student teachers from a public university in Brazil. Key words: Initial education, beliefs, language teaching and learning Este trabajo presenta resultados de una investigación interpretativa que ha analizado cómo los profesores de lenguas construyen su conocimiento sobre la enseñanza y el aprendizaje de lenguas durante la formación pre-servicio. En el estudio, arraigado en los esquemas generales de reflexión y socialización de los profesores, participaron profesores de lenguas de una universidad pública en Brasil. Palabras claves: Formación inicial, creencias, enseñanza y aprendizaje de lenguas |
---|