The use of blogs in english language learning: a study of student perceptions

In this article we present an investigation that focused on the students’ perception of using Blogs as a means to supplement in-class language learning activities. Blogs are easy to manage and enable students to publish their work in a chronological manner. They help students to engage in online exc...

Full description

Autores:
Ahluwalia, Gurleen
Gupta, Deepti
Aggarwal, Deepak
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/37658
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/37658
http://bdigital.unal.edu.co/27742/
http://bdigital.unal.edu.co/27742/2/
Palabra clave:
TESOL
EFL
Computer assisted language learning
student perceptions
using blogs.
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Description
Summary:In this article we present an investigation that focused on the students’ perception of using Blogs as a means to supplement in-class language learning activities. Blogs are easy to manage and enable students to publish their work in a chronological manner. They help students to engage in online exchanges and promote learner autonomy. This study evaluates a language laboratory program in which forty-two first year engineering students from a college in India were introduced to blogs and instructed to use them for recording their laboratory work. Data collection reveals that despite encountering some difficulties, students had an overall positive attitude towards using blogs in their learning of English. A follow-up study was conducted a year after the initial study and the results supported the original findings.En este artículo presentamos una investigación enfocada en las percepciones de los estudiantes acerca del uso de blogs como un medio para complementar las actividades de la clase de idiomas. Los blogs son fáciles de usar y permiten a los estudiantes publicar sus trabajos cronológicamente. Ayudan a los estudiantes a involucrarse en intercambios en línea y promueven el aprendizaje autónomo. Este estudio evalúa un programa de laboratorio de lengua en el cual cuarenta y dos estudiantes del primer año de ingeniería de una universidad de India, a quienes se les familiarizó con los  blogs y se les instruyó en la forma de usarlos para documentar su trabajo en el laboratorio. Los datos recolectados muestran que a pesar de enfrentar algunas dificultades, los estudiantes tuvieron una actitud positiva acerca del uso de  blogs en su aprendizaje de inglés. Se realizó un estudio de seguimiento un año después del estudio original y los resultados sustentaron los primeros hallazgos.